מערך "ה-גידעונים" להצלת מפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

אנחנו פעילים מרכזיים ותיקים, מזכירי סניפים, פעילים בהסתדרות הכללית החדשה וחברי קיבוצים ברחבי הארץ, שאכפת להם מהמפלגה וממה שעובר "עליה" ורוצים לחשוב קדימה - ליום שלאחר הבחירות בנובמבר ואנחנו מבקשים לתכנן ולהכין תוכנית, "ליום שאחרי הבחירות".

תהיינה התוצאה אשר תהה, בתקווה שנשרוד את הסנטימנט הלא חיובי כלפינו והאנטגוניזם המבעבע בין השיטין. צריכים וחייבים לזכור תמיד שהמפלגה שייכת לחבריה ופעיליה ולא לאף ראש מפלגה תורן ומזדמן.

עד כה נחשפנו להתנהלות בלתי מכבדת ובלתי דמוקרטית של מי שחושב שהמפלגה רשומה על שמו בטאבו וכל יו"ר זמני קובע את הכללים ומשנה אותם על פי רצונו וגחמותיו –עד כאן!

בעשור האחרון, רובנו שבענו כישלונות של (חמישה) ראשי מפלגה, על- פי מבחן התוצאה. בעוד שהם הלכו לפרויקט הבא שלהם אנחנו נשאנו גם בעול וגם בכישלון שלהם –לא עוד!

לכן, עלינו לקבוע כללים בסיסיים של התנהלות של המפלגה המכבדת את עצמה, לכל יושב ראש תורן - ומזדמן וכללים להתנהלות פנים מפלגתית עבור כולנו. - כולם שווים בפני החוק, עיקרון משפטי בסיסי, ולכן כולם שווים בפני חוקת המפלגה. נקודה!

מכאן, דין אחד לחברי מפלגה נאמנים ואמיתיים של המפלגה, ודין אחד לכל מי שרוצה להצטרף למפלגה: עיתונאים, מפורסמים, "סלבס למיניהם", מגישי תכניות בידור למיניהם, ושדרני תכוניות רדיו המומחים ב"הכל דיבורים ".

  1. כל מי שהלך מהמפלגה לרעות בשדות זרים, לא יוכל לחזור למפלגה ולהתמודד בתוכה לתפקיד יושב ראש המפלגה או מועמדה לחבר כנסת או לכל תפקיד אחר שמוצע על ידי המפלגה בשלוש-חמש השנים לאחר מכן.
    - אנחנו לא פלטפורמה של השוק הסיטונאי! (חוק הצינון)
  2. כל מי שרוצה להתמודד על תפקיד ח"כ, חייב להיות בעל וותק של שנתיים לפחות בתוך מוסדות המפלגה.
    זאת יש לדעת, כי אנחנו לא תחנת הרכבת ארלוזורוב, באים עולים נוסעים יורדים מתי שבא להם ואיפה שנוח להם.
    הפכו את המפלגה שלנו לאסקופה נדרסת. יש להפסיק עם זה!
  3. יש להנהיג תקופת אכשרה נוקשה של שנה אחת מינימום, בלי יכולת לשנותה על פי גחמותיו או גחמותיה של ראש המפלגה.
  4. המפלגה לא תקיים פריימריז פתוחים, ללא משאל עם בין כל חברי המפלגה, ויש לבטל אופציה שכזו לחלוטין, שכן היא לא מטיבה עם המפלגה, לא עם חבריה ולא עם עתידה ובעיקר מטרתה הבסיסית והמוצהרת של המפלגה כזרוע מתווכת של השיטה הדמוקרטית במדינה דמוקרטית.
  5. המפלגה לא יכולה להרשות לעצמה ל"תחזק " ארבע סיעות בהסתדרות הכללית החדשה (דוגמא המבטאת את הכישלון של המפלגה, בהעדר מנהיגות ברורה ומוחלטת של חמשת ראשי המפלגה האחרונים שהיו שהם לא יותר מפוליטיקאים ותו לו! (חלקם אף שימשו ראשי המפלגה בעבר דבר שמעיד על כישלונם המנהיגותי (או על העדר מנהיגות).
  6. המסקנה המתבקשת, להקים מערך של 300 "גידעונים", בשלב הראשון, כדי להציל את המפלגה מעצמה, על מנת להבריא את המפלגה ולהימנע ממלכודת המחנאות ותומכים גרופים הנוהרים תמיד אחרי מנהיג ולא דרך. וכאשר המנהיג כושל הלך גם המנהיג וגם הדרך ועל אם הדרך המפלגה המשיכה להתרסק.
    המפלגה איננה מכונית לניסויים של מבחן התנגשויות/ התרסקויות.
  7. הפרדה מלאה ומחולטת בין מינוי יועץ משפטי של המפלגה ולמענה באופן בלעדי כמשרה מקצועית בלבד, לבין היועצים המשפטיים שפועלים לטובת יושב הראש המזדמן-התורן של המפלגה ולעתים קרבות, גם בניגוד לחוק ולא רק בניגוד לחוקת המפלגה.
    וישנם דוגמאות מביכות של יועצים משפטיים "כאילו לטובת המפלגה", בשנים האחרונות, שפעלו בניגוד לחוק וגילו חוסר מקצועיות מביכה. (שרק עקב צנעת הפרט אינני חושף ומפרט אותם)
  8. כולנו /רובינו, בעלים של נשים וכולנו ילוד-אישה-נולדנו מאם, אנחנו אבות לבנות וסבים לנכדות. אין עוררין על הצורך בשוויון לנשים ותיקונים עוולות כלפיהן, זאת יש לעשות בתוכניות לימוד חינוכיות סדורה ובהטעמה מהגיל הרך. שינויים בדרך גסה אלימה-ומתריסה שכולה "חשודה" ממניעים של שליטה על הוועידה והמפלגה כפי שעושה/עשתה יו"ר המפלגה הנוכחית, עוד יהיו לרועץ לנשים בפוליטיקה. איוש נשים מאולץ ואינסטרומנטלי הוא גחמה מסוכנת!
  9. הפרדה מבנית קשיחה ומוחלטת של הממונה על מפקד החברים במפלגה, שיפעל על פי תקנון המפקד ביושר אמינות ושקיפות. מה שקרה בשני סביבי הבחירות האחרונות לרשימה לכנסת, מעלה תהיות רבות בתחום זה ואיננו משאיר פתח לחוסר אימון בסיסי בהליכי הבחירות. לא מפרט ייתר על המידה והמבין יבין!
  10. ממונה מקצועי וישיר על ניהול אתר המפלגה והניו-מדיה ולא חלטורה מגמתית ובו בזמן משקיעים כסף רב על אתר מקביל ופרטי של יו"ר המפלגה הנוכחית.

חברים וחברות מפלגה יקרים ולכל מי שהמפלגה יקרה לו, אנחנו מחפשים 300 "גדעונים" אמתיים אמיצים ודעתניים ורצוי מאוד שלא יהיו גרופים או מחנאיים.
כי זה בדיוק ההיפך ממה שהוצג לעיל, ואלה הרעות החולות שהביאו למצבה של המפלגה, כולל חוסר אחריות משוועת גם של פעילים במפלגה וגם מינויים של אלפים לוועידת המפלגה שהובילנו עד הלום!

ניתן לפנות בשלב ראשוני לחתום מטה להצטרפות עד להתגבשות הגרעין הראשוני, שמכאן ואילך יתרחב לגידע ונים נוספים.
מדגיש שאין ביטחון בקבלה אוטומטית.

* אנחנו נפעל בו זמנית להצלחת המפלגה בבחירות הקרובות ונתכנן ונבנה מנהיגות פנים מפלגתית חזקה ליום שאחרי.

עזי נגר
טלפון 054-4601559
אימייל This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
18-8-2022

חברים ראשוניים מומלצים להקמת מערך ה-"גדעונים " הם:
רועי סופר, דויד ידגר, עמירם סטולוב, עמית הרפז, משה אשכנזי, אלון אורן, אריק חדד, פיני קאבלו, הסופר אלי חי, מאיר רביב, סוניה כהן, דקלה אלון, גיל ביילין.

 

"ביטחוננו תלוי בשלום בין יהודים לערבים בארץ ישראל ובינינו לבין מדינות ערב ... ולשם כך מוצדק לשלם מחיר כבד"
ברל כצנלסון, 1938

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי