על פתרון שתי המדינות והצורך לנהל את הסכסוך

Thank you for rating this article.

אנחנו לא מנהלים את הסכסוך, הוא מנהל אותנו. והמצב הנוכחי הוא סכנה קיומית למדינת ישראל. הזמן פועל לרעתנו. כשמורידות ומורדים את פתרון שתי המדינות נשארים עם מדינה אחת. הבחירה היא פשוטה בין מי שרוצה לדבר איתנו ומי שרוצה לפגוע בנו.

דברים שאמרה מרב מיכאלי בכנס מולד "המחיר הביטחוני של הריק המדיני":

כשמורידות ומורדים את פתרון שתי המדינות נשארים עם מדינה אחת. גם בתסריט האוטופי של מדינה דו לאומית, ישראל זה לא. אין לנו גבול פיסי ואין לנו גבול במקומות אחרים. אין לנו תחליף לרשות הפלסטינית אנחנו צריכות וצריכים רשות פלסטינית חזקה כי אין לנו פרטנר אחר במלחמה בטרור 12 שנות נתניהו יצרו מצב של חיזוק חמאס והחלשת הרשות.

הבחירה היא פשוטה בין מי שרוצה לדבר איתנו ומי שרוצה לפגוע בנו הסכסוך הישראלי פלסטיני מגדיר אותנו. אנחנו זקוקים להחלטה אמיצה, בסדרי גודל בן-גוריונים, של לוותר על שלמות הארץ ולהקים מדינה. אחרי כל השנים של "דה-לגיטמציה" - המצב עדין בר שינוי.

אנחנו לא מנהלים את הסכסוך, הוא מנהל אותנו. והמצב הנוכחי הוא סכנה קיומית למדינת ישראל.

אנחנו נמצאים בהתמוססות לתוך מדינה אחת. הזמן פועל לרעתנו.

כבר היום חיים בין הירדן לים כ-14 מיליון בני אדם, רק כמחציתם יהודים. לחזק את הרשות הפלסטינית זה לא לפגוש את אבו מאזן בראש העין אלא זה לעשות מעשים שיחזקו אותה מול העם שלה. היא הפרטנר שלנו ואין לנו פרטנר אחר, בוודאי בלחימה בטרור. אנחנו היום עומדים לפני אותה החלטה בדיוק שקיבל בשעתו בן גוריון, כאשר העדיף את קיומה של המדינה על פני שלמות הארץ. אנחנו צריכות וצריכים לקבל את ההחלטה הזאת עכשיו.

"לא יהיה נורא אם ניסע לגוש עציון באשרת תייר"
יצחק רבין, אחרי ביקור בגוש עציון במערכת הבחירות 1977

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 2016 - נלחמים בהסתה

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי