דברי חוג ה4 בנובמבר בעצרת רבין

Thank you for rating this article.

חברות וחברים ,גבירותי ורבותי, ערב טוב לכולכם.

לפני כ- שלושה שבועות התקיימה עצרת מדהימה ומרשימה, לא רחוק מכאן -בכותל המערבי , תפילת הסליחות לקראת יום הכיפורים, ... נאמרו שם מאות מזמורים ופסוקים נהדרים, בחרתי מהם קומץ קטן של פסוקים שבין אדם לחברו, מדגיש בין אדם לאדם , ורלוונטים לנושא עצרת זו.

והם: "על חטא שחטאנו לפניך בטומאת שפתיים"- על חטא שחטאנו לפניך בלשון הרע- על חטא שחטאנו לפניך בלשון תרמית- על חטא שחטאנו לפניך בהוצאת דיבה- על חטא שחטאנו לפניך בכחש וכזב- על חטא שחטאנו לפניך בעזות מצח".

כאן במקום זה לפני 27 שנים התקיימה עצרת בלע שהיו בה כל האמירות הנ"ל ויותר קשות, גם מפי אישים שעדיין מכהנים , ובכך הובילו וגרמו להתלהמות והכוונה למה שקרה שם ...

שם בכיכר לפני 27 שנים- 3 יריות, רצח ראש הממשלה יצחק רבין, הלב נדם ולב מדינה נדם ופסקו חזונות טובים של : יחדיו, רווחה ושלום ושל מדינה טובה.

לצערנו, בשנים האחרונות ואף בעת הזו, יש דיבורים ומגמות בקהילות מסויימות לעמעם ולהקהות את איזכור הרצח והמעשה הנתעב, חלק מהם אף מדבר באינטרפרטציות מוזרות ושיקריות, עד כדי הצדקת המעשה.

ו-אנו נאמר לכל אלה: כל הירהור, כל המעטה והפחתה ולו המיזערית במעשה הנפשע, כמוהו, כפשע מוסרי-חינוכי וחוקי!

אנו - חוג הארבעה בנובמבר, חבריי ואני ממשיכים זה שנים רבות לפעול ללא ליאות, לשמר את דרכו, מורשתו וזיכרו של יצחק רבין ז"ל.

מפלגת העבודה היתה , עודנה ובעתיד, היא היחידה שתמשיך את חזון ודרך רבין.

עוד יבואו ימים טובים, בסליחה ובחסד.

תודה וערב טוב לכולכם!

"לא יהיה נורא אם ניסע לגוש עציון באשרת תייר"
יצחק רבין, אחרי ביקור בגוש עציון במערכת הבחירות 1977

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי