בימה"ש כופה בחירות לוועידה ה-11 (18.7.23)

Thank you for rating this article.

בחירות לוועידה ה-11 יתקיימו בינואר-פברואר 2024, כך קבע בית המשפט.

בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעניין מפלגת העבודה, התקיים דיון שעסק בפיזור הועידה ה10 וקיום בחירות לועידה ה11 של מפלגת העבודה.

‏בית המשפט קבע שכינוס הועידה ה10 יתקיים ב30 בנובמבר 2023, וכעבור 45 - 60 יום יתקיימו הבחירות לועידה ה11.

להורדת פרוטוקול כקובץ pdf PDF.

בפני כובד השופטת רחל ברקאי, סגנית נשאי
התובע: עזי נגד
הנתבעים: מפלגת העבודה; מרב מיכאלי; ערן חרמוני; שולי אשבול

נוכחים: התובע בעצמו; ב"כ הנתבעים 1,2 ו-4 עו"ד עמרי שגב; המשיב 3 - בהעדר

פרוטוקול

עו"ד שגב: המפלגה קיימה שיח עם התובע וניסינו למצוא נוסחאות פשרה ואפילו היה נשמע שיש איזה שהיא פריצת דרך אבל לא. גם המפלגה וגם התובע מודעים לצורך לקיים את הבחירות. המפלגה בדעה שהבחירות צריכות להתקיים לאחר הבחירות למועצות המקומיות. התאריך לא מוסכם בנינו אבל המפלגה הגיעה לתאריך חודש מרץ, אולי אפילו חודש פבר'. הועידה עצמה תתכנס בחודש דצמבר.

התובע: כדי לעשות בחירות לוועידה, יכולה ועידת המפלגה להתכנס בעוד שבוע, שבועיים שלש ארבע ולא צריך לחכות עד חודש דצמבר. ישבתי איתם ביום ראשון, הגעתי מירושלים, ישבתי עם חברי ועם המנכ"ל, ובתחילה אמריתי ב 5.9. אני יכול לבוא לבית המשפט המחוזי ולומר שכל הפעילות שהם עושים זה בניגוד לחוק, לכן אין קשר וועידת המפלגה יכולה להתכנס עוד שבוע שבועיים שלש ולקבל החלטות אופרטיביות. הם רוצים למרוח זמן. ישבתי איתם אתמול עם עוד בחור שהגיע מחיפה ואמרנו הבחירות בסיבוב הראשון 30.10, ואמרתי אפילו 15.11, ואז אמרתי בוא נעשה מזכירי סניפים שלא היו 12 שנים ומועצות סניפים ואז מזה גוזרים את הועידה. הוא ישב איתי והוא והמנכ"ל אמרו לי שזה רעיון טוב, ואז אמרתי שאפילו אקח עוד שבועיים - 1.12 ויצאתי מהם מבסוט. למחרת אני מצלצל והוא לא עונה לי בבקר, ואני מתקשר למנכ"ל ורק אז הוא חוזר אלי ואומר לי - לא התכנסו, ואני אומר לו למה אתה חוזר אלי רק אחה"צ.

הם עושים צחוק ואני מבקש מהשופטת להחליט.

מר רוזן: אני משמש כמנכ"ל המפלגה. אבקש לציין שיהיה סיבוב שני גם לבחירות המוניציפאליות.

עו"ד שגב: אנחנו מדברים על חודש דצמ' פיזור הועידה וקביעת תקנון, ו-60 יום לאחר מכן הבחירות עצמן לוועידת המפלגה. הסברתי את זה לחברי ולחבריו, הן לא בחירות רגילות, הן אפילו לא פריימריז מבחינת המורכבות שלהן. פעם קודמת היו כ 5500 מועמדים מ 200 סניפים שבכל סניף יש מספר בוחרים ומספר מועמדים. 60 יום לאחר פיזור הועידה יהיו הבחירות עצמן כאשר שבמהלך הדרך יש הרבה אבני דרך. זה הליך שאמור לקחת לפחות 60 יום.

התובע: כל התביעה היתה על קיום הועידה, בחירות ממשיות.

עוד" שגב: אין היום קריאה במפלגה ואני מדבר על עשרות אלפי חברים במפלגה כאשר הועידה זה אלפי חברים, ולמטרותיה של המפלגה זה זמן לא טוב בזמן שיש מחאות עכשיו בחוץ.
מפנה לפרוט' ישיבת הנהלה שהתקיימה לאחרונה וזאת בהקשר לדברי גברתי על הרצון של לכרוך את אירועי המחאות היום בחוץ לאירועים בתוך המפלגה.

לאחר הפסקה

עו"ד שגב: הוועדה מציעה 30.11 שזה שבועיים מתום הפיזור. נעשה מאמץ שבחלוף 45 יום עד 60 יום לכל המאוחר נעשה את הבחירות עצמן. המעודים שיקבעו יהיו בתוך 45. יום.

התובע: אבקש שאם יקבע מועד והם לא יעמדו בו, לאור כל ההבטחות שלהם שלא עומדים בהם, אני אבקש לאפשר לי להגיש בקשה על בזיון בית המשפט.

עו"ד שגב: לאחר ששמענו את דברי בית המשפט ובהתייעצות עם בכירים במפלגה, אני מודיע לבית המשפט כי התקבלה הסכמה עקרונית ולפיה הועידה העשירית תתכנס לישיבה בה יוחלט על התפזרותה ויובא לאישור תקנון לוועידה האחד עשרה וזאת עד לא יאוחר מיום 30.11.23. תובא בפני הנהלת המפלגה הצעה כי הוועידה תקיים את הבחירות לוועידה האחד עשרה בתוך 60 יום ובשאיפה ל45 ימים ממועד התפזרותה של הוועידה העשירית. המועד יקבע על ידי הגורם המוסך שזו הוועידה.

התובע: אני מסכים לדברים. מבקש שינתן לזה תוקף.

פסק דין

אני נותנת תוקף של פסק דין להצהרת עו"ד שגב כמופרט לעיל.

אין צו להוצאות.

בהניתן פסק דין במהלך הישיבה השניה, אני מורה כי האגרה תושב לתובע.

ניתנה והודעה היום כ" תמוז תשפ"ג, 18/7/23 במעמד הנוכחים.
רחל ברקאי, שוטפת, סגנית הנשיא

"... אין לפרולטוריון מה להפסיד מלבד כבליו יש לו עולם ומלואו להרוויח. פועלי כל העולם התאחדו!"
קארל מרקס, המניפסט הקומוניסטי

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

יצחק רבין - 2014 C

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי