הצעה לפתרון סוגית ההקפאה

Thank you for rating this article.

חבל להפסיד זמן יקר כאשר הרשות הפלסטינאית , המצרים והירדנים נראים כה מעוניניםשהגיע הסדר נראה שהעולם המערבי והערבי המתון חושב שפתרון סוגית מדינת פלסטין , יחליש את עמדת האיסלם הקיצוני במאבקו בתרבות המערב.

הצעתי היא זאת:

לסמן את השטח בישובים, בגושים במיוחד בשכנות הירושלמים גילו , ארמון הנציב פסגת זאב , רמת אשכול ועוד , ששם אנו גרים עשרות אלפים איש, במשך עשרות שנים כמאט משנת 1967 וברור שבכונתנו להישאר בכול הסדר ובבול מצב, על זה יש קונצנזוס . להצהיר שבתקופת המשא ומתן , לא נחרוג מהשטח המסומן , שבעבורו יקבלו הפלסטינאים שטח חליפי . שווה כמותית (מה שמכונה חילופי שטחים ) לגבי שאר שטח הגושים ידובר במשא ומתן וסביר שחילופי יהשתכים יכללו את כול או רוב שטח הגושים שזה שלושה או ארבע אחוז משטח הגדה אם אינני טועה.

ואם תהיה חריגה גם עבורה נפצה בשטח כלומר הפלסטינאים לא מפסידים שטח כתוצאה מבניה ישראלית (לא צריך להצהיר היכן לא נבנה ) נראה לי שלגבי ההתנחלויות הבודדות אפשר להתאפק עוד כמה חודשים. אני מניח שזה יהיה מקובל קודם כול על האמריקאים , ואז על הפלסטינאים וגם על שותפי הקואליציה בישראל יוכלו לחיות עם זה . הדברלא אומר שכאשר נגיע למפה הסופית לא תהיה מלחמת עולם אבל אך אומרים כשנגיע לגשר נחצה.

"איזה קורבן מקריבים בהליכה להצביע? מי שלא מצביע הוא חסר אחריות. כל אלה ידעו אחר כך להצביע על חסרונות, הם שוכחים שזה תלוי בכל אחד מאיתנו"
ישראל חופש, הארץ 2008

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

מצב מפקד

חברי.ות מפלגה פעילים: כ-38,000 (ועוד כ-4,600 ממתינים לתשלום).
לנתונים המלאים | התפקדות

העבודה בסקרים

נכון לתאריך 26.4.24, העבודה-מרצ עם 9 מנדטים (בראשות יאיר גולן), מרצ 4 והעבודה 0 מנדטים.
למעקב סקרים

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי