עת לצאת - ביטחון על ימין ועל שמאל

Thank you for rating this article.

ביטחון על ימין ועל שמאל

מה אנו עושים בממשלה זו חוץ מלהוביל את העבודה לאובדנה? מתרצים: הביטחון ומדיניות הביטחון נמצאים בידיים אמינות ואמונות. ספינת הביטחון מנווטת בזהירות, בעניים פקוחות, בעמידה איתנה. ממשיכים בבניית כוח צבאי ומדיני לטווח ארוך ומחזירים מכה אחת אפיים לאויבנו. וכי לחברינו מימין פחות אחריות, פחות זהירות? האם להם, רצון פחות חזק בהפעלת הכוח?

עת לצאת!

מדיניות הביטחון של השמאל אינה זהה עם מדיניות הביטחון של הימין. אנו לא שטים על אותה ספינה. בניית כוח צבאי רציני, יציב ומרתיע תמיד בראש מעייניה של העבודה. כוח זה אינו אוסף של כלי משחית למחסנים. הוא שימושי לעת הצורך. אך, הוא כוח הגנתי, צבא הגנה לישראל, מטרתו המדינית לשכנע אויבי המדינה והקמים עליה, שבכוח לא ניתן להכריע את ישראל. לכן העבודה שולפת ביד ימין חרב חדה ונטויה וביד שמאל, מנפנפת עלה זית מלבלב. זו תמצית מדיניות הביטחון של השמאל, של העבודה, שלנו.

עת לצאת!!  עת לצאת!!

מדיניות הביטחון של הימין נמצאת בקצה אחר. הכוח אינו לצורך הגנה, הרתעה או מבוא לדרכי שלום. הימין הוא ריאל-פוליטיק, לא אסופת יפה-נפש בעלי דעות נפסדות הגובלות בבגידה. הכוח בימין הוא נתון וכלי לקידום מטרות מדיניות. הכוח הוא פרמטר במו"מ, לא טריגר למו"מ. מלחמת לבנון הראשונה, הזכורה לדיראון, עומדת לתזכורת כנס בוער. מה לנו כי ניתן לגסות הרוח של ליברמן להשתלח על ארבע כנפות הארץ. הכוח בידיו.

עת לצאת!!!  עת לצאת!!! עת לצאת!!!

הממשלה הנוכחית היא ניסיון לרבע המעגל. אחרי מרוץ, לא פעם מגוחך, לשכנע אותנו והעולם בתאוות השלום והמו"מ שלה, היא נעצרת פתאום על פתח השביל, רגליה קופאות, עיניה מסונוורות. מדינת ישראל תבנה בכוח התנחלויות, היא תעמיק למעמקים מאחזים. שהעולם יקפוץ!!. כל המפעל הציוני עומד על בנייתו של גן ילדים בצומת תפוח!! והעבודה שותקת ומשותקת. אנשי הביטחון, המבינים בכוח ובשימושו, השישליק ששמו ליברמן-ישי-יעלון לא יוותר כהוא זה לההוא, לאבו מאזן הזה. וכי מי הוא בכלל? האם עומד לידו צה"ל אימתני?

עת לצאת!!!!  עת לצאת!!!! עת לצאת!!!! עת לצאת!!!!

ביבי אינו שרון. שרון פעל כאבחה ענקית ורגליו הכבדות דרסו כל מה שנתקל בהן. ביבי זן אחר, מקים תלוליות ונתקל בהן. הימים עוברים ואין בביבי צבע כלשהו של  מדינאות. הדבר היחיד שלמד ממעברו הראשון כראש ממשלה, הוא שחייבים לחלק אתננים לכו..או...או..לם. אחרת הכיסא מתנדנד. ומה האתנן למפלגת העבודה? שתי מדינות לשני עמים? כל עוד פלסטין משועבדת! כלכלת שלום? כל עוד אנו מציפים שווקים פלסטינאים!. זוהי מדיניות כוח בכל מערומיה. לא למטרות אלה העבודה בנתה את צה"ל, לא לשם כך העבודה פתחה את מחסני ארה"ב למדינה, לא לתכלית זו העבודה הבטיחה קיר מגן למדינה במוסדות הבין לאומיים!!!

עת לצאת!!!!!  עת לצאת!!!!! עת לצאת!!!!! עת לצאת!!!!! עת לצאת!!!!!

רפאל בן שושן (חבר לשכה) / מאיר ליאני (חבר מרכז) / עזי נגר (חבר מרכז) מיכאל בן חמו(חבר לשכה).

"מדיניות ישראל צריכה לקרב את השלום. יש רק שתי אלטרנטיבות, שלום והשמדת ישראל"
דוד בן-גוריון, מוקד 1970

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014 B

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי