העבודה שואלת - מי אתה בכלל ביבי נתניהו?

Thank you for rating this article.

כמו רבים אחרים, ישבתי אתמול בערב מול מסך הטלוויזיה וצפיתי בחדשות הערוץ הראשון. חיים יבין ראיין את ביבי נתניהו, בו הסביר, מול פני האומה, בגאווה ריקנית את חלקו כביכול בהצלחה של צה''ל,בהצלחה של שר הביטחון אהוד ברק ואולי גם של אולמרט בפעולה שהייתה או לא הייתה בסוריה. דבריו היו כל כך מביכים וחשפו עד כמה ביבי נתניהו מיסכן ומסוכן כאחד.

ההתבטאות של נתניהו הזכירה לי כמה התבטאויות שלו מבעבר (להלן) אבל יותר מכל ובמיוחד את ההתבטאות שלו לאחר הלווית הארון, הידועה לשמצה, בצומת רעננה, שבועות לפני רצח רבין ז"ל: "לא שמעתי לא ראיתי את מה שקורה אחרי".  האם ביבי הוא מסבירן מעולה?  מתברר שזה בספק רב. "לא שמעתי לא ראיתי" כך היה צריך לומר אתמול בראיון הטלוויזיוני ולא אחרי הלווית הארון. הבנתי, ביב נתניהו "גודלו כזבוב וקולו כחצוצרה".  ביבי הוא פוליטיקאי קטן ומפחידן גדול ("הם מפחדים"). ישנו פתגם ביידיש האומר "לשון ארוכה סימן ליד קצרה" ויש בזה לומר שנתניהו מתפאר מתרברב ולשונו ארוכה ללא מעצורים שלוחה החוצה במה שאין בו. על כן רוח השטות נוסכת בקרבו. לא פעם ולא פעמיים הוא מנסה לקשור לעצמו כתרים לא לו. אין ספק שביבי נשאר ביבי.

בתוך כך, אחרי הראיון אתמול, קצת התבלבלתי: האם ביבי הוא שקרן פתלוגי (כדברי עמי אילון 4/07) או רברבן ריקני? ובכלל מה עדיף? יתכן כי עדיף השקרן על הגאוותן. השקרן איננו מאמין לשקריו, ואילו הרברבן מאמין בדמיונות כזביו ואף מתגאה בהם. אז מי הוא ביבי נתניהו? אולי לכאורה שניהם?

בה בעת נזכרתי כיצד בראיון אחר, בזמן אחר, בעיתון, טען ביבי כי בעת סיור בילדותו, עם אימו, בשכונה ליד ביתו בירושלים, כיצד ראה חיילים בריטיים, "כלניות", ותאר שם את רגשותיו כלפיהם. והרי ביבי נולד בשנת 1949 אחרי הקמת המדינה. אז איך זה ייתכן? זה הזכיר לי את הביטוי הלקוח  מתרבות יהדות מרוקו "כל מעשיך מהוללים, וקולם נשמע, אפילו השתן שלך מרעיש בסיר"...

בראיון עיתונאי נוסף ובזמן אחר, טען ביבי נתניהו כי נטל חלק במלחמת יום כיפור ותוך כך נפגש עם אריק שרון ואהוד ברק. מתברר שלא היו הדברים מעולם...

אז נזכרתי בניסוח של הסופר שלום עליכם  "כלבים שנובחים אינם נושכים, אבל הם בעצמם אינם יודעים זאת". האם זה מאפיין את ביבי נתניהו?

ושוב לאחרונה בטכס האזכרה לרחבעם גנדי ז"ל, מעל במת הכנסת, העלה ביבי זכרונות עם השר גנדי כחבר בממשלתו. העובדה היא שגנדי מעולם לא היה שר בממשלת ביבי.

 זה מזכיר לי את האמרה התלמודית "עלוב, למה תתפאר בעולם שאינו שלך".

 

לביבי נתניהו ישנם חסידים, ובהם הרבה חסידים שוטים. תראו אותם היום בערב בטלוויזיה, תשמעו אותם על גבי גלי האתר. הוא מאידך "תולה להם פעמונים" מוזרים מאוד.

אצלם הלב המעריץ מונע מהמוח לחשוב באיזה שהוא סדר ובאיזה שהוא הגיון. ההערצה הזו מעוורת אותם ומטילה דופי חמור ביכולתם לחשוב ולהחליט בעניינים ממלכתיים.

הדבר מנתק אותם מן המציאות וזאת על פי בחירתם. זה הוא השילוב הקטלני של עזי כהן את ד"ר עזי ארד , של בלומנטל, של לימור לבנת, של יוסי פלד ועוד.

הפילוסוף שפינוזה אמר על כך "הגאוותן אוהב בקרבו מלחכי פנכה וחנפנים, ושונא בקרבו את נדיבי הרוח".

"האלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית. יש לגנות אותה להוקיע אותה לבודד אותה. זו לא דרכה של מדינת ישראל. בדמוקרטיה יכולות להיות מחלוקות אך הכרעה תהיה בבחירות דמוקרטיות ..."
יצחק רבין, נאומו האחרון 4 בנובמבר 1995

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי