שיקום מפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

רבים מאיתנו קלטו את זה מזמן, חלקנו גילו את זה רק שבוע שעבר, אבל סוף סוף כולם מבינים- אהוד ברק איננו שייך למפלגת העבודה. לא היה ולא יהיה, ועל כל חברי המפלגה לברך על כך שנפטרו, גם אם בדרך כל כך מכוערת, מעונשו של זה.

אלפי המתפקדים החדשים למפלגה בימים מאז ברח אהוד ל"מסעדת העצמאות" הם סימן ברור ועוצמתי לפוטנציאל האדיר הגלום בגוף הזה שנקרא מפלגת העבודה, ואין ספק שזהו הזמן לשנס מותניים ולהתחיל לשקם את המחנה. זהו זמן לאחד כוחות ולראות את טובת הדרך מעל טובתו של חבר כזה אחר אחר, וזהו זמן גם לחשבון הנפש הכל כך מתבקש.

המחנה הסוציאל-דמוקרטי, מחנה השמאל הציוני, צריך לעשות חשבון נפש עמוק ורציני. להבין איפה ומתי הוא איבד את עם ישראל.

האם שכחנו את ערכינו? באמת קשה להצדיק את ריפיון המנהיגות אל מול שחיקת מעמד הביניים, עליית הגזענות הלאומנית, והמשך מגמת ההפרטה.

ואולי בעצם הבעייה המרכזית היא ההיצמדות לכסאות בכל מחיר, תוך ויתור על ערכים ועקרונות? הרי צעירי המפלגה זעקו והתריעו ומחאו והתחננו שהמפלגה לא תיכנס לקואליציה, תתחיל בחשבון הנפש הפנימי, ותהווה אלטרנטיבה. אבל השרים- התעלמו, הח"כים- התחמקו, והמבוגרים- הזדהו אך שתקו.

על אף היותנו רכים בשנים, ואולי בגלל זה, אנחנו, צעירי המפלגה, זוכרים מי היו אלו שהחזירו את ברק למפלגה רק לפני ארבע שנים. אנחנו זוכרים מי היו אלו שתמכו בכניסה המבישה של המפלגה לממשלת ביבי-ליברמן-ישי. ואנחנו זוכרים מי סירב להיפרד מכסאו גם כשהבין שמדיניות ממשלת נתניהו היא כשלון ידוע מראש עבור כל מי שרוצה לחיות במדינה יהודית ודמוקרטית שוחרת שלום. מצבה הקשה של מפלגת העבודה מקורו לא רק באיש אחד ושמו ברק, אלא בהתנהלות שלמה של ראשינו.

אך כאמור, לצד המלים הקשות הללו, חשוב להגיד- יש כעת הזדמנות היסטורית להתחדש, לתקן ולצאת לדרך חדשה.

נדרשת פעולה משמעותית מצד אותם ראשים שחטאו. צריך לתקן טעות שמלווה את המפלגה כבר כ-20 שנה, והיא אי טיפוח הדור הבא של המנהיגות. דור שלם של צעירים מוכשרים בא והלך והמפלגה דילגה עליו, ופספסה הזדמנות להצמיח מנהיגות חדשה מתוכה. מאז איתן כבל, אופיר פינס וחבריהם יש ואקום שצריך למלא. יש כיום מאות רבות של צעירים פעילים במפלגה, יותר מבכל מפלגה אחרת בישראל. הקטר המניע בחודשים האחרונים את המפלגה הוא המזכ"ל הצעיר והנמרץ חיליק בר. יש משמרת צעירה חזקה בראשות מיכל בירן הסוציאליסטית, ואסתי קירמאייר המוכשרת נבחרה זה מכבר להוביל את מחוז ירושלים התוסס. על ראשי המפלגה לדעת לטפח את הצעירים לא רק כפעילי שטח התולים שלטים ומחלקים פליירים לקראת בחירות, אלא כדור המנהיגות הבא של "מפלגת העבודה החדשה", כדברי ח"כ עמיר פרץ.

רק אם תשכיל המפלגה לבנות את עצמה מחדש, מלמטה, ולפתח את הדור הצעיר שבתוכה, תהיה לה תקומה. בשביל זה צריך סבלנות, וחשיבה לטווח ארוך. ניתן לבנות צעד אחר צעד את המחנה מחדש, ולהצמיח שוב את מפלגת השלטון הסוציאל-דמוקרטית הישראלית, שתהווה אלטרנטיבה ראויה לקפאון המדיני ולפערים החברתיים העצומים שממשלת "ביברמן" מעמיקה מדי יום.

יובל אדמון הינו יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית וחבר תא אופק

"שלום יבוא כשהערבים יאהבו את הילדים שלהם יותר משהם שונאים אותנו"
גולדה מאיר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 2016 - נלחמים בהסתה

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי