מפלגת העבודה במחוז תל אביב-יפו

Thank you for rating this article.

חוזרים להיות שחקן מרכזי בזירה העירונית

לעיתים קרובות למדי אנו‚ פעילי המפלגה בת"א-יפו‚ נהנים לנשום "אוויר פסגות" ולעסוק אך ורק בבעיות השוטפות של מדינת ישראל בתחום הביטחון‚ הכלכלה‚ החברה‚ השלום ועוד.

אכן‚ נושאים חשובים מאוד לכשעצמם אך מה עם המתרחש כאן בעירנו תל אביב-יפו? מה לגבי הנושאים היום יומיים המשפיעים ביותר על איכות החיים של כל אחת ואחד מאיתנו?

חברי המפלגה במחוז תל אביב-יפו‚ ולבטח חברי המוסדות הנבחרים השונים‚ מהווים את השדרה המרכזית של פעילי הציבור בעיר. לכל אחת ואחד יש את הזכות לקחת חלק בהתוויית דרכה של תל אביב-יפו‚ להיות מעורב/ת פעיל/ה בקביעת המדיניות העירונית‚ לפעול לכך שתל אביב-יפו תהיה עיר השייכת קודם כל לתושביה ולעשות על מנת שזו תהיה עיר עם איכות חיים טובה יותר.

אולם‚ בשנים האחרונות נמנע מחוז תל אביב-יפו מלעסוק בנושאים המוניציפליים. מאז הבחירות לעיריית ת"א-יפו ‚ בשנת 2003‚ התקיימו דיונים בודדים בסוגיות העירוניות והועדה המוניציפלית של המחוז‚ האמורה לשמש במה מפלגתית וציבורית לנושאים העירוניים‚ כלל איננה פעילה.

היעדר מעורבות בנעשה בעירנו והדממה הציבורית שבה אנו נמצאים משרישה את מצבה של מפלגת העבודה בתל אביב-יפו כגוף בלתי רלוונטי בכל הקשור לסוגיות העירוניות.

התרדמת המפלגתית והציבורית בה אנו שרויים מעודדת רשימות סקטוריאליות לקום ולהיכנס לתוך החלל שנפער. אותן רשימות מאתרות כרי פעילות נרחבים לפעול בהם‚ מציעות לציבור את מרכולתן ואף זוכות‚ ביום פקודה‚ לאמון הבוחר.

הנהגת מפלגת העבודה מצאה "פטנט" דרכו תוכל לקבוע באופן חד צדדי‚ בכל הקשור לבחירות ברשויות המקומיות‚ וזאת על ידי הקמת "צוות התערבות" המורכב מראשי המפלגה. "צוות ההתערבות" מוסמך לקבל החלטות פוליטיות וציבוריות‚ מרחיקות לכת‚ בעניין ההתמודדות לראשות העירייה‚ למועצה ובעצם בכל נושא ועניין הקשור להליכי הבחירות העירוניות.

"צוות ההתערבות" יכול לקבוע למשל‚ האם יוצג מטעם "העבודה בת"א-יפו"  מועמד לראשות העירייה ואם כן את מי? האם להעמיד רשימת "אמת" למועצה או שמא להצטרף לרשימה או למפלגה אחרת‚ האם לסייע לרשימות לוויין אשר עשויות לפגוע ברשימת "העבודה" וכו'.

משפסק "צוות ההתערבות" בנושא מסוים כמעט ולא קיים סיכוי לשנות את פסיקתו וההנהגה המפלגתית בישובים השונים מחויבת לפעול על פי הפסיקה.

את העתיד הפוליטי של "העבודה בת"א" צריכים לקבוע חברי המפלגה‚ פעיליה ומנהיגיה בעיר. יש לדחות מכל וכל תכתיבים פוליטיים המונחתים מלמעלה‚ באמצעות "צוות התערבות"‚ העשויים לגרום נזק רב לעיר‚ לתושביה ולמחוז ת"א.

בבחירות שהתקיימו בשנת 1993 הפסיד אביגדור קהלני‚ בפער של 4% בלבד‚ לרוני מילוא בבחירות לראשות עיריית תל אביב-יפו.

מנגד זכתה רשימת "העבודה" – "אמת"‚ בראשות קהלני‚ ב-10 מושבים במועצת העירייה והפכה לסיעה הגדולה והמשמעותית ביותר בעירייה.

בשנת 1998‚ אחרי שניהל מאבק ציבורי ומפלגתי עיקש נקבע כי רון חולדאי יהיה מועמדה של מפלגת העבודה בבחירות לראשות עיריית תל אביב-יפו. האסטרטגיה המרכזית במערכת הבחירות לעירייה היתה להסתיר‚ ככל שניתן‚ את מפלגת העבודה מעיני הציבור על ידי הקמתה של רשימת "תל אביב 1" למועצת העירייה.

בבחירות אלו נבחר חולדאי לראשות העירייה ברוב גדול‚ אולם רשימת "תל אביב 1 - "תא" זכתה רק ב-5 מנדטים למועצת העירייה – מתוכם נבחרו 3 חברי מפלגת העבודה בלבד (לרבות חולדאי).

בבחירות 2003 שוב קיבל חולדאי את תמיכת מפלגת העבודה ונבחר לראשות העירייה. רשימת "תל אביב 1" אשר שוב סומנה באותיות "תא" איבדה 20% מכוחה וזכתה ב-4 מנדטים (מתוך 31 חברים המועצה) – מתוכם נבחרו 3 חברי מפלגת העבודה בלבד (לרבות חולדאי).

אחרי 2 מערכות בחירות עירוניות כושלות‚ במסגרת רשימת "תל אביב 1"‚ בהן ירד ייצוג "העבודה" במועצת עיריית תל אביב-יפו ב- 70% (!) צריכה  "מפלגת העבודה" להתמודד‚ בבחירות למועצת העירייה בשנת 2008‚ אך ורק בשמה המקורי ולא במסגרת רשימה אחרת.

את היעלמותן של האותיות "אמת" בקלפי ניצלו רשימות סקטוריאליות אחרות ובראשן רשימת "כח לגמלאים" אשר התמודדה תחת האות "א" (שהייתה בעבר משויכת למפא"י) וגרפה בבחירות 1998 - 3 מנדטים ובבחירות 2003 -6 מנדטים.

אחרי 10 שנים לערך בהן נעדרו האותיות "אמת" מהקלפי תתמודד מפלגת העבודה למועצת עיריית תל אביב-יפו‚ בבחירות 2008‚ אך ורק תחת האותיות "אמת".

בשום פנים ואופן אין לאפשר לרשימה כלשהי‚ המתמודדת למועצת עיריית תל אביב-יפו‚ לעשות שימוש באותיות "א"‚ "מ"‚ "ת" בין אם כבודדות או בין אם בצירוף 2 מהאותיות הנ"ל.

"לעולם לא אסלח לערבים על שלימדו אותנו להרוג את בניהם"
גולדה מאיר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2018 א

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי