עדכון חודשי לחברי העבודה

Thank you for rating this article.

זוהי שעתנו – ח"כ קולט אביטל

למרותהציניות וחוסר האמון שאפיינו את ועידת אנאפוליס בקרב חלק גדול מהציבור‚אני מאמינה כי היא יכולה להרשם כציון דרך בדרכנו הארוכה והמפותלת אל השלוםעם שכנינו.

ישמי שטוענים כי רוב המנהיגים שהצטופפו באולם‚ באו לשם בגלל הזמנתו שלג'ורג' בוש‚ וכי הם‚ למעשה שרתו את מטרתו. גם אם כך הוא הדבר‚ הייתה זוהפעם הראשונה שמנהיגים בכירים המייצגים מדינות שאינן מקיימות יחסים רשמייםעם ישראל‚ היו מוכנים להתרועע בגלוי עם נציגי ישראל ואף מחאו להם כפיים.

איןספק כי התכנית הסעודית שאומצה ב 2003 על ידי כל מדינות הליגה הערבית‚ושאליה התייחסה ישראל הרשמית בקרירות ובחשדנות‚ היא בסופו של דבר שינוימהותי ומשמעותי בעמדות של העולם הערבי כלפי ישראל.

יצויין כי מפלגת העבודה‚ בהנהגת פואד בן אליעזר‚ הייתה היחידה לברך אז על התוכנית‚ וכללה אף התייחסות לכך גם במצע שלה.

באנאפוליסהתכנסו מנהיגים שיותר מאי פעם נראו כמי שרוצים לקדם את השלום בין ישראללבין הפלשתינאים ומאמינים שהזמן קצר וכל יום מחליש את כוחם מול הקיצוניים.אינטרס משותף זה צריך לעמוד לנגד עיננו כאשר אנחנו מפקפקים ברצונםוביכולתם לקדם את השלום.

זאת ועוד – מטרת המפגש היתה להניע את תהליך השלום והיא הושגה במלואה. עתה הכדור נמצא במגרש הישראלי.

ירצומנהיגינו להיכנס ב 12 לדצמבר למו"מ ריציני‚ רצוף ואינטנסיבי‚ כפי שנקבע(וכפי שהצהיר ראש הממשלה אינספור פעמים) – הדבר אפשרי ואף מתחייב.

יש‚ כמובן‚ אלה הטוענים כי מטרתו של רוה"מ הייתה להסיח את דעת הקהל מחקירותיו השונות‚ ובכך להרוויח עוד שנה בשלטון.

כךאו אחרת‚ היכולת להפוך שנה זו למשמעותית ולקדם את התהליך לו ייחלנו זמן רבהיא בידינו. אנחנו‚ מפלגת העבודה‚ חייבים עכשיו להפוך לשותפים בכיריםבהתווית תהליך השלום‚ להתוות דרך ופתרונות ולהשפיע על מהלך ותוצאות המו"מ.

אדרבא‚במסגרת קואליציונית חלשה ומעורעות‚ כאשר ש"ס וליברמן מאיימים לפרוש‚ יכולהמפלגת העבודה להכריע. מפלגת העבודה הייתה תמיד בראש מחנה השלום; בשעה זוהיא אינה יכולה להרשות לעצמה להסס או לאפשר לאחרים להוביל את המחנה. זוהישעתנו ועלינו למצותה עד תום.

 

פינוי פיצוי

בימיםאלה הפכה היוזמה אותה אני מובילה יחד עם הח"כ אבשלום וילן ממר"צ לרלוונטיתיותר. ביוזמה תומך גם השר עמי איילין והיא קבלה בולטות יתר כאשר יו"רהמפלגה אהוד ברק הודיע בממשלה כי בכוונת מפלגתנו להוביל מהלך זה. במענהלמצוקת מתיישבים ביהודה ושומרון‚ ולאחר פנייתם אלינו‚ יזמנו חה"כ וילןואנוכי הקמת תנועה – "בית אחד"‚ וחומר עליה נשלח לחברים רבים בעבר.

כחלקמפעילות התנועה הגשנו הצעת חוק "פדיון הבית" הקובעת פיצויים לאלה מביןהמתיישבים המעוניינים עתה להתפנות מרצון‚ והעברת הבית לידי הממשלה.

 

ניצולי שואה

בתוםמאבק ציבורי ופרלמנטרי ארוך‚ הצלחתי‚ יחד עם השר יצחק הרצוג‚ להביא אתהנושא לדיון רציני בממשלה‚ ולחתימה על הסכם בין ארגוני הניצולים לביןהממשלה.

אומנםאין בהסכם פתרון לכל הבעיות‚ אך הוא מהווה הישג עצום שכן לראשונה קיבלההממשלה אחריות על רווחתם של ניצולים; ההסכם אמור להעביר לחלק גדול מציבורזה סיוע ומזור וגם אם אלה צנועים‚ הרי שכולנו יכולים להתברך בכך.

 

בריאות

אחריכשלונות רבים בעבר‚ עקב התנגדות הממשלה‚ הצלחתי להעביר בקריאה טרומית הצעתחוק שתפתור תרופות מצילות חיים ממע"מ. מדובר בתרופות יקרות שאינן כלולותבסל הבריאות.

זהו ללא ספק פתרון חלקי ואין ספק שמחירן של תרופות רבות מנופח על ידי החברות וכבר הוכח בעבר כי ניתן להוזיל את מחירן בהרבה.

פתרון זה‚ צנוע ככל שיהיה‚ יקל מעט על כל אלה הזקוקים לתרופות וידם אינם משגת.

במסגרתהיערכות הסיעה להצבעות על התקציב אני מובילה מאבק בכמה נושאים בתחוםהבריאות‚ ובניהן כוונת האוצר לבטל את שצברנו בביטוח המשלים בקופות החולים.

כידועמשולם הביטוח המשלים על ידי המבוטחים‚ והוא מאפשר לקבל סל שירותים שאינםכלולים בשירותי הקופות או בסל הבריאות. בטענה כי ביטוח זה אינו שיוויוניוכי 25% מהציבור אינו מבטוח כלל בא האוצר ומציע לבטל את זכויותיהם של 75%מחברי הקופות המבוטחים.

 

מאבק באנטישמיות ובביטויי גזענות

כידועלחלק מהחברים אני מובילה בכנסת‚ מזה כמה שנים‚ את נושא המאבק באנטישמיות.בהיותי נציגת הכנסת באסיפה הפרלמנטרית של הארגון לבטחון ושיתוף באירופה(אבש"א) הכולל 56 פרלמנטים של אירופה‚ ארה"ב וקנדה‚ הצלחתי להעביר החלטההמחייבת את כל הממשלות והפרלמנטים לנקוט בשורה של צעדים בתחומי החקיקה‚האבטחה והחינוך למיגור התופעה. כ-12 מדינות החלו ליישם החלטה זו.

הצעתהחוק שלי נגד שימוש בביטויים וסמלים נאציים עברה אף היא בקריאה טרומית.גילויים של תאים ניאו-נאציים בארץ (עליהם אני מתריעה מזה שלוש שנים) הפכהחקיקה זו לחיונית ורלוונטית עכשיו יותר מבעבר.

ישהגורסים כי חקיקה מעין זו מנוגדת לחופש הביטוי ושיש להכשילה. נראה כי 60שנה אחר השואה שפקדה את עמנו הספקנו לשכוח כמה לקחים חשובים -  לשימוש בצלבי קרס ולכינוי חברים כנאצים אין מקום במדינת היהודים.

 

אתר חברת הכנסת אביטל
"אני פוסע בעקבות בן־גוריון בעיניים עצומות אבל מדי פעם אני פוקח את עיני"
זלמן ארן

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי