התנגדות להצעה למינויו של חגי מרום ליו"ר קרן בית–ברל

Thank you for rating this article.

לכבוד
יו"ר המפלגה מיכה חריש
מזכ"ל המפלגה חיליק בר

א.נ. שלום רב

הנדון: התנגדות להצעה למינויו של חגי מרום ליו"ר קרן בית – ברל.

לאחרונה נודע לח"מ חברי מפלגה וחברי הנהלת עמותת "אמנות לעם", כי בכוונתכם למנות את הח"כ לשעבר חגי מרום ליו"ר קרן בית – ברל אחד התפקידים הבכירים האחרונים שנשארו בידי המפלגה.

לידיעתכם הנכם הולכים למנות לתפקיד הנ"ל אדם אשר מאז שעזב את תפקידו כח"כ וקיבל תפקיד "גזבר הסוכנות היהודית" מטעם וכשליח של מפלגת העבודה, פעל לכל אורך הדרך כנגד המפלגה וחבריה.

עמותת "אמנות לעם" אשר פעלה במשך שנים רבות בעיירות הפיתוח ובהנהלתה מכהנים בהתנדבות חברי מפלגה בכירים. הותקפה בצורה ברוטאלית על ידי השרה לימור לבנת אשר הכפישה בצורה מכוערת את שר התרבות הקודם ראלב מגאדלה והקפיאה את הקצבות העמותה והכול מסיבות פוליטיות כדי להשתלט על העמותה המרכזית של משרד התרבות ולהשליט את המדיניות בה כרצונה. מאבק זה הביא להתנהלות משפטית מתוקשרת ורחבה השרה לבנת הותקפה באמצעי התקשורת והלחץ מהפריפריה בגין הפסקת הפעילות מצידה הלך וגבר.

הפלא ופלא דווקא כאשר ידה של הגב' לבנת הייתה על התחתונה והמערכת המשפטית התקשורתית ואף הפנים משרדית עמדה לצידה של עמותת "אמנות לעם" הופיע חגי מרום כדי להושיע את לימור לבנת.

חגי מרום בזמן כהונתו כגזבר ההסתדרות הציונית העולמית, הציע לשרה לבנת להקים גוף עוקף "אמנות לעם". מרום באמצעות ההסתדרות הציונית העולמית הקים והפעיל את "תרבות לישראל" במקום "אמנות לעם" . כל זה כדי להחליף את הנהלת העמותה והמנכ"ל שמזוהים עם מפלגת העבודה ולהחליפם באנשי ליכוד, כל זה עולה מהסכם העקרונות בין משרד התרבות והשרה לימור ליבנת העומדת בראש המשרד ובין ההסתדרות הציונית העולמית וחגי מירום כגזבר ההסתדרות הציונית העולמית מיום ה - 18.1.10 שעליו חתום חגי מרום. בהסכם מצוין כי "תרבות לישראל "תקבל לפחות 10 מיליון ₪ ממשרד התרבות והמשרד הוא זה שיקבע את העובדים שיאשר את המנכ"ל והדירקטוריון.

במהלך מושחת זה (שכולו על חשבון משלם המיסים) הצליחו חגי מרום ולימור לבנת לשמוט את הקרקע מתחת לרגליה של העמותה ובכך לפגוע בהנהלת העמותה ובחבריה. בדרך זו הצליחה השרה במזימתה והעבירה עשרות מיליוני שקלים מקופת המדינה לגוף אחר, ובאמצעות "תרבות לישראל " למנות מינויים פוליטיים לדירקטוריון למנכ"ל ולעובדים !!!

תהליך זה מראה לנו במפורש את שיתוף הפעולה בין חגי מרום כגזבר ההסתדרות הציונית העולמית – מינוי של מפלגת העבודה . לבין שרת התרבות לימור ליבנת – ח"כ ושר מטעם רשימת הליכוד.

חשוב להדגיש כי עקב שיתוף פעולה זה בין השניים הופסקו רוב פעולות התרבות במגזר הערבי - אותם יזם שר התרבות הקודם מר מאג'דלה וכן הופסקה עבודתם של רכזי התרבות הערבים אשר מילאו תפקידם בנאמנות ומסירות.

בעניין זה נפגשו הח"מ עם בכירים רבים מהמפלגה חלקם ח"כ הנוכחים של המפלגה לקבלת עזרה, תשובתם היתה כי אין לו כל השפעה על מרום והוא מתנהל כעצמאי ובלי מחויבות לאיש או מפלגה.רוב חברי סיעת מפלגת העבודה ועידכנו אותם במהלך המשותף לחגי מרום והשרה לימור ליבנת.

בעקבות פניית חברי מרכז וחברים מההסתדרות הציונית לח"מ הסתבר לנו כי דפוס התנהלות זו של מר מרום חוזר על עצמו גם בהסתדרות הציונית שם שיתף פעולה עם גורמים אחרים כנגד נציגי המפלגה כפי שנתאר להלן.

מיד עם מינויו לתפקיד גזבר ההסתדרות הציונית חבר מרום לסיעת המזרחי בראשות דובדבני בניסיון להדיח את מר אפי שטנצלר נציג המפלגה מתפקיד יו"ר הקק"ל מהלך אשר נמנע בסופו של יום בשל התערבותם של יו"ר הסוכנות דאז מר ביילסקי ושל מר ראסל יו"ר קק"ל ארה"ב.

המועצה הציונית בראשותם של חברינו מוריס זלכה ושל משה בן עטר זכתה לשיתוף פעולה פורה עם חגי מרום בתחילת דרכו אך לפתע החל מר מרום בהתנכלות בלתי מובנת כלפי גוף זה ואף ניסה להדיח את מר זלכה מתפקיד יו"ר המועצה הציונית ולהחליפו בגב' אלבין נציגת הליכוד. התנהלות זו של מרום יש לה חלק של כבוד בכך שמוסד חשוב זה נשלט כיום על ידי ש"ס והליכוד לאחר שנים רבות שהיה בשליטת מפלגת העבודה.

לכל גם ידוע כיצד חיזר חגי מרום אחרי אנשי קדימה וחיים רמון תוך כדי התעלמות מוחלטת מהיותו נציג המפלגה על מנת שמפלגת קדימה תמנה אותו כיו"ר קבוע של ההסתדרות הציונית.

פעם אחר פעם אנו רואים כיצד חגי מרום ניצל את המנדט שניתן לו מטעם מפלגת העבודה כדי לפגוע בחברי המפלגה ושליחיה לטובת אינטרסים זרים שלא ברורים לנו מהם המניעים שלהם.

לאור הרשום לעיל ולאור העובדה כי להתנהלות זו של חגי מרום מודעים חברי מפלגה רבים ונאמנים אשר סולדים מדרכו.
אנו פונים אליכם לשקול שוב את החלטתכם. מאחר ומדובר באחד מהתפקידים החשובים ביותר שיש כיום למפלגת העבודה ראוי יהיה למנות אדם אחר או חדש ואנו בטוחים שיש רבים וטובים הראויים לכך.

נודה על תשובתכם בהקדם.

בכבוד רב

ישראל גל         אמיר עשבי

העתקים:
ח"כ פואד בן אליעזר
ח"כ איתן כבל
ח"כ בוזי הרצוג
ח"כ דניאל בן סימון
ח"כ שלי יחימוביץ
ח"כ ראלב מגאדלה
ח"כ אבישי ברוורמן
ח"כ עמיר פרץ
חברי הנהלת אמנות לעם
חברי תע"צ.

"'היד הנעלמה' של אדם סמית איננה יכולה להאכיל פעוט, לחנכו ולדאוג לצרכיי היום יום שלו"
השופט אלכס שטיין, בג"ץ 12.1.22

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי