Les Bourbons? Ils n'ont rien oublié ni rien appris…(Talleyrand)

Thank you for rating this article.

Les Bourbons? Ils n'ont rien oublié ni rien appris…(Talleyrand)

עבודה? לא שכחה דבר ולא למדה דבר...

אצבעות הקלדניות עוד לא החלו לקלוט מאגר המתפקדים וכבר נשמעים רינונים במחוזותינו. המפלגה על הקרשים, המנדטים, פטה מורגנה, התקשורת מתעסקת בהרעלת בארות המפלגה, הציבור מגחך, המתפקדים החדשים תוהים אם התפקדותם בגדר אומץ לב או מעשה איוולת.

אך, את הנהגת המפלגה  מעניינת האמת, קול האמת ברמה יישמע. לא חשוב שהאמת שמגלה הנהגתנו מובילה שאולה העיקר שהקברן התורן יכול כל בוקר לדקלם מול המראה "כל הכבוד ידידי, יש בך האומץ להרים את קול האמת"

אומר המשורר "אֱמֶת מֵאֶרֶץ תִּצְמָח" אך בקרבנו האמת שמתגנדרים בה אינה אלא הבל פה, הבל הבלים שאין בו ממש, תרגילי רטוריקה של בעלי שרירים מנוונים המתאמצים לבצע סלטות על פי תהום. הנה דוגמאות של אמיתות הנישאות בעדתנו:

"אנשי עמיר פרץ הם אנשים וקולות מפלנטה אחרת"

"המפקד שלי נקי, ללא רבב, לא מזוהם, אידיאולוגי ודמוקרטי"

"הממשלה על כל מרכיביה אינה מבינה דבר וחצי דבר בכלכלה החדשה"

"הרכב הרשימה לכנסת מאזן את אסון בחירת היו"ר"

בכל אחת מאמירות אלה שולטת ההיבריס האיומה. היא כבר מוטטה מבצרים אדירי ממדים, חיסלה אימפריות עוצמות, אכלה כל חלקה טובה בארץ הצבי ובשטחינו נשארו רק בנות היענה והתנים. ההנהגה שלנו יונקת בשקיקה את עטיני היוהרה, ההתנשאות, הגאות והגאווה, האפסי ואני עוד, ה"כוחי ועוצם ידי". כל אחד ממנהיגנו קם בבוקר מושח את עצמו במשחת המלוכה ומיד מבקש השתחוויות.

מהי האמירה הזו "הם מפלנטה אחרת"? הביטוי נטבע ע"י יחיאל די-נור עת העיד במשפט אייכמן. "אושוויץ הייתה פלנטה אחרת", פלנטה בה חוקים מקובלים על כל בן אנוש לא הייתה להם דריסת רגל במקום, מקרוב או מרחוק. "הם לא חיו לפי החוקים של העולם כאן "דברי די-נור. אם כן מה עלי לשמוע כשהאיש הצנוע הזה, עמרם מצנע, מסביר לנו ש"הם מפלנטה אחרת"? אני מבין, כמו כל אחד האדם עלי אדמות, ש"הם" לא שייכים לעולם ההגינות, היושר והצדק.

מאיפה לצנוע הזה החוצפה לקום ולהכפיש ציבור שלם של מתפקדים, להצביע עליו בפומבי ולחרוט על מצחו אות תועבה? מאין לו לדעת שמתפקד מגבעתיים נולד עם תעודת כשרות ומתפקד משדרות בא לעולם עם אות קין על המצח ועוד לפני שהבל נולד בכלל. ושהצנוע הזה לא ייתמם לנו. הוא הצביע במפורש על מתפקדי עמיר פרץ, ביזה אותם, פגע בהם, רמס אותם ומוסיף חטא על פשע באומרו שדבריו דברי אמת, צדק וחסד.

מדינת ישראל ועם ישראל הם רכושו הפרטי והוא יידע להורישם לידיים נאמנות, לידיים שיצביעו עבורו.

עצוב שהאדון מצנע יודע לספר, לפני סיום תוצאות המפקד, שהוא "שומע דברים איומים על המפקד...אנשים שמקבלים משכורת חודשית גבוהה כדי לפקוד אנשים בכל מחיר. אני שומע על אנשים שמקבלים כסף כדי להתפקד...". אנשים אילו, מר מצנע לא שייכים למחנה של בוז'י, או של אראל, או של שלי. כי עם בוז'י, אראל ושלי אתה מוכן לשקם המפלגה. לכן מעשים אילו כולם משל אנשי עמיר הם, מחויב המציאות שיהיו ממחנה עמיר. כאן עדות להגיון עקום ועקלקל של דמוקרט מזויף. למעשה יצמחו שערות על כפות אנשי המפלגה לפני שהאדון מצנע יבין דבר וחצי דבר בדמוקרטיה. 

אודה ולא אבוש, איני מבין דבר בהתנהגותו של החבר עמרם מצנע. האיש הזה הלך, הלוך ושוב, והציע את מרכולתו, כבתולה רווקה ומזדקנת, בשוק הפשפשים של מפלגות וירטואליות, שם ניתן למצוא ניקיון כפיים, יושר, אהבת ישראל וחזון חברתי. למה בשם כל השדים, האדון מצנע מוותר על כל היתרונות האלה? למה לו לבוא ולהתבוסס ברפש של מפקד ארגזים ולרקוד על פי חליליהם של חייזרים מפלנטה אחרת? אין כאן אלא הקרבה עצמית מהמעלה המובחרת. ישו חדש הבא להושיע האנושות ומקבע עצמו על צלב עינויים. אלא שההוא, דאז, התבכיין "למה עזבתני", וההוא דהיום, זועק "אל תעזבוני".

"אמרתי אמת על פרץ, אין לי כוונה להתנצל". טוב לעם ישראל שיש אוטוריטה המפענחת אמת ומוקיעה שקר ועוד בפרהסיה. על כגון אלה נאמר:" וַהֲלַכְתֶּם עִמִּי בְּקֶרִי וְהָלַכְתִּי עִמָּכֶם בַּחֲמַת קֶרִי". האדון מצנע לא יתנצל, האמת בידיו והוא שומרה כבבת עיניו. הוא לא יודה שדעותיו שטחיות, לא יציג לעם פנים של מנהיג שמעד, לא יקבל שום קטרוג. הוא מקובע באמת. לכן הוא יכפה דעותיו על החייזרים, הוא ילמד אותם יושר, כבוד, הגינות ובדרך קצת דמוקרטיה כי, החכמה, התבונה, המוסר והמוסריות, ניתנו כולם בידיו ובידי מרעיו. בני מלאכים אנחנו " וַיִּקְחוּ לָהֶם ...מִכֹּל אֲשֶׁר בָּחָרוּ", בכוח הזרוע.

העצוב בכל הסיפור לשמוע את תרועות השמחה של להקות מושכי העטים הרעילים, להסתכל בלב דווה בריקודי השמחה של ליברמנים למיניהם, לתמוה מול החיוך "המצטנע" של אחד, ביבי, להיתקל בקריצות העין, חסרות המשמעות של הברק ולראות המוני עמך ישראל מרכין ראש מבושה, בושה על ששר וגדול בישראל מוציא דלטוריה על עמך ישראל, בושה שרץ למרחקים מתעסק בחפירת קברים על המסלול, בושה על שמציגים בובה מנייר כנבלה מסריחה וטמאה.

גם אני לא אצטנע הפעם מר מצנע. אזכיר כמה כללים דמוקרטיים שכנראה אינך מודע להם. "איזהו חכם? הלומד מכל אדם....איזהו מכובד, המכבד את הבריות". איזהו דמוקרט? הנלחם, מפסיד, נופל וקם ובפיו דברי שבח לעם שברצונו להנהיג ולהוביל. זו כל התורה על רגל אחת, ואידך זיל  גמור...

"... אני רוצה להודות לבמה הרעיונית על העשיה הגדולה והחשובה שלה ..."
דניאל גיגי, פורום מפלגת העבודה

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי