האם קיימת מפלגה מעבר למחנות של מתמודדים/ות-על מהותה של במה רעיונית

Thank you for rating this article.

במה רעיונית נועדה לדון ולקדם רעיונות ולא אישים. במה רעיונית איננה המקום לקידום הקמפיין האישי של מועמד/ת זה/זו או אחר/ת. היא קיימת כדי ללבן שאלות של מהות שמכוונות את המפלגה על שליחיה הנבחרים, אשר פועלים בשם הרעיונות המנחים ומגשימים אותם בפעילותם הציבורית.

רוצה לשאול האם קיימת 'מפלגת העבודה' מעבר לבוז'י, שלי, עמרם ועמיר, האם יש משהו שמלכד את עמיר, עמרם, שלי ובוז'י. האם 'מפלגת העבודה' רואה את עצמה כממשיכת דרכה של תנועת העבודה? מיהי, את מי ואת מה היא מייצגת? האם היא מסוגלת וראויה להיות פלטפורמה פוליטית שנאבקת על רווחתו ועל 'דרך חייו' של אותו חלק מהציבור הישראלי הרוצה לחיות במדינה נאורה, צודקת ושוחרת שלום, ואשר מחאתו נגד סדר חברתי-כלכלי ופוליטי שמרני וקנאי המאיים על המשך קיומה של ישראל כמדינה ליברלית ודמוקראטית, הולכת ומתפרצת בימים אלה?

שאלות אלה אינן רק רעיוניות אלא שאלות קיומיות המנחות חשיבה אסטרטגית על המשך קיומה הפוליטי של מפלגת העבודה ועל הפונקציונאליות החברתית שלה בישראל ובעולם של המאה ה-21.

שאלות אילו צריכות להתברר בבמה רעיונית ולא שאלת הקיום הפוליטי של שלי, עמרם, עמיר או בוז'י.

אמת, אילו החיים הפוליטיים, והמאבק על הנהגת מפלגה הוא מאבק אינהרנטי, לגיטימי וחשוב, אך אין לשכוח את המטרה-חיזוקה של 'מפלגת העבודה' כאלטרנטיבה שלטונית לימין כלכלי ומדיני.

בהצלחה למתמודדים/ות ועוד יותר ל-'מפלגת העבודה'.

"לא יהיה נורא אם ניסע לגוש עציון באשרת תייר"
יצחק רבין, אחרי ביקור בגוש עציון במערכת הבחירות 1977

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 2016 - תזכור

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי