כיצד נציל את מפלגת העבודה מכיליון סופי - כנסו הדרך היחידה האפשרית

Thank you for rating this article.
מפלגת העבודה הצביעה הערב, ברוך השם, בעד כניסה לממשלה, ואולם החלטה לכאן או לכאן בענין זה, לא תשנה כהוא זה לגבי שאלת הכותרת של המאמר. הבחירות בעשור השנים האחרונות הביאו לצמצום הדרגתי משמעותי בכוחה של מפלגת העבודה, האם אנו צפויים לחזות ביום הבחירות הבא או זה שיבוא אחריו בתוצאה הקטלנית מכל, שמפלגת העבודה לא עברה אח אחוז החסימה, ובכך יבואו לסיומם ההסטורי ימיה של התנועה , שפעם בגלגול אחר היתה זו שיד הגורל הועידה לה את האתגר הגדול מכול, האתגר של הקמת המדינה, שבו היא עמדה בכבוד ובהצלחה כבירה.
אתם אוהבים להזכיר לציבור שמפלגת העבודה היא זו שהקימה את המדינה, אין שקר גדול מזה.
ובכן כדאי שתפקחו את העיניים. לא מפלגת העבודה הקימה את המדינה, אלא מפא"י בראשות בן גוריון, גולדה ואשכול. אין שום קשר לצערי בין מפלגת העבודה הנוכחית לבין מפאי ההסטורית.
האם מישהו יכול לראות כיום במפלגת העבודה הנוכחית, משהו מאותה אנרגיה קוסמית שהיתה במפאי של אז. מפלגת העבודה של היום היא אבר מדולדל, דבר מת, שהיחידים שלא יודעים על דבר מותה הם חבריה הנאמנים , עסקניה, ומנהיגיה, אבל הם עוד ידעו. היום שמפלגת העבודה לא תעבור את אחוז החסימה ותימוג להסטורי ה יקרה להערכתי בתוך 10 שנים מהיום, כדאי שתתחילו לספור את הימים. הציבור מאס בה, מאז היא הפכה את עצמה למפלגת שמאל זניחה, גרורה של מרץ. ולידיעתכם הציבור שונא שמאל ואתם משלמים את מחיר השינאה הזו.
בימים אלה כאשר יש מאבק איתנים בין חידלי אישים ואפסים למיניהם שממלאים את שורות המפלגה. יש כאילו ויכוח אמיתי ומכונן כביכול בין אלה שמצדדים בכניסה לממשלת נתניהו לבין המתנגדים לכך.
ויש שוב קריאות תגר, שחוזרות ונשנות כמו אחרי כל מפלה בבחירות להחליף את המנהיג.דבר המוכיח כי המפלגה הזו לא זכרה כלום ולא למדה כלום.
דבר שמוכיח את אפסותה של המפלגה וכשלונה ההסטורי להחליט על דרך אידאולוגית כל שהיא.

אני טוען, כי רק אם תשוב מפלגת העבודה לדרכם של מפאי ההסטורית ובן גוריון, דרכה של הציונות האקטיביסטית, יש לה עתיד. על כך צריך להיות נסוב הויכוח.

מפלגת העבודה של היום היא מפלגת שמאל. שזנחה את הציונות ואימצה את דרכה של מר"ץ.
על מנת לשוב לדרכה ההסטורית של מפאי, על מפלגת העבודה דהיום לאמץ את העקרונות הבאים
1. מפלגת העבודה המתחדשת, תהיה ציונית אקטיביסטית, כזו שמקדשת את המפעל הציוני ההסטורי בארץ ישראל. המפלגה תפעל מעל לכל כדי לשמר, להגן ולבסס את המפעל הציוני, ברוח אבות הציונות.
2. מפלגת העבודה המתחדשת,היא מפלגה סוציאל דמוקרטית ואולם היא אינה מפלגת שמאל, להפך היא תהיה מפלגה אנטי שמאלנית, אויב לכל מפלגות השמאל.
3. מפלגת העבודה המתחדשת , תאמץ השקפת עולם שמרנית ואנטי ליברלית.
4. מפלגת העבודה תלחם בכל מפלגות השמאל, ומפלגות לא ציוניות, כמו מרץ, ותראה בהן אויב, לא תשתף איתן פעולה בשום תחום וענין, לא תשב איתן בממשלותיה. כפי שהיתה הסיסמא של בן גוריון בזמנו "בלי חירות ומקי" יש לחדש את הסיסמא הזו "בלי ליכוד ומרץ".
5. מפלגת העבודה המתחדשת, תשאף להקיא מבין שורותיה את כל החברים השמאלנים, והליברלים, מסוגם של פינס ושלי יחימוביץ, שיעברו למר"ץ, שם ביתם ושם מקומם.
6. מפלגת העבודה תשים בראש מעיניה את השמירה, ההגנה והביסוס של המפעל הציוני בארץ ישראל. ותלחם מלחמת חורמה באויבי המפעל הציוני, אויבים מחוץ, ובעיקר אויבים מבית. מפלגת העבודה צריכה לזהות שני אויבים כאלה מבית שמסכנים את המפעל הציוני, ואלה הם:
7. א. בית המשפט העליון, מבית מדרשו של הנשיא ברק, וההולכים בעקבותיו.
8. ב. ערביי ישראל.
9. מפלגת העבודה תפעל לביטול בית המשפט העליון האנטי ציוני, שמסכן יותר מכל את קיומו של המפעל הציוני, יש להרוס ולהכרית את המוסד הזה, מבלי להשאיר שם אבן על אבן. תשימו לב כמה שינאה יש בעם הזה לבית המשפט העליון, ובדין כך.
10. המוסד האנטי ציוני המסוכן הזה, שהפך בימיו של ברק לסניף של מרץ, כל כך מסוכן לתנועה הציונית עד כי ביכולתו במחי החלטה אחת קטנה להרוס את המדינה ולפגוע בה יותר מכל צבאות ערב והמחבלים ביחד. תתארו לעצמכם שיום אחד תוגש עתירה כלשהי לבגץ להחליט על המדינה "כמדינת כל אזרחיה", ובעתירה הזו ידון איזה שופט שמאלני, ליבראלי ויחליט לקבל את העתירה, הרי בזה יבוא הקץ למפעל הציוני, ולמאה שנות מאבק ואלפי קורבנות הרוגים ופצועים. מפלגה ציונית אקטיביסטית בראשותם של בן גוריון וחבריו, לא היתה נותנת לסכנה כזו להתקיים היא היתה מזהה מראש את הסכנה. מפלגת העבודה הזו הקיימת לעומתה היא זו שנתנה יד לחקיקה של שמאלן ליברלי, אמנון רובינשטיין, שכל מה שענין אותו, לא היה קיומה של מדינת ישראל והמפעל הציוני, אלא איך להשאיר חותם על שמו בקונסטיטוציה שלנו, וכך הוא הכניס לספר החוקים שלנו, את המושג המסוכן מכל "מדינה יהודית דמוקרטית", שיום אחד ישמש פלטפורמה לבית המשפט העליון להכרה ב- "במדינת כל אזרחיה".
11. מפלגת העבודה העלובה, מפלגת שמאל שמזדנבת אחרי מרץ, נתנה יד לכך, לא חשה בסכנה הרובצת לפתחנו מהחקיקה הזו. כי המפלגה הזו זנחה את הציונות האקטיביסטית כערך עליון שמניע אותה בפעולותיה. כמפלגה ציונית מבית מפאי היא היתה חייבת להבחין בסכנה הזו ולמנוע אותה בכל מחיר.
12. לא זו גם זו היא תמכה בחקיקת חוקי היסוד המסוכנים. חוק יסוד כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד חופש העיסוק, שני חוקים ששימשו בסיס ל"למהפכה החוקתית" של השופט ברק. ואשר קשרו את הידיים למערכת הבטחון, עד כי היא מתקשה להחליט ולבצע הריסה של בית מחבל.
13. מפלגת העבודה הציונית החדשה תיזום מהלך בכנסת כדי לבטל את חוקי היסוד הללו וכן למחוק את המושג "מדינה יהודית דמוקרטית. וכן חקיקה מחדש של תקנות ההגנה המנדטוריות לשעת חירום, והפעם כחוק יסוד מוגן.
14. אני בעקרון תומך במושג מדינה יהודית דמוקרטית, אבל הכנסתו ככזה לספר החוקים שלנו, ללא שום מגבלות וריסונים על בית המשפט העליון לפרש אותו היא מסוכנת ביותר. מה זה נתן לנו, האם אנחנו היום יותר מדינה יהודית ודמוקרטית, בגלל הכנסת המושג לספר החוקים. המושג הזה מסכן את קיומו של המפעל הציוני. יש למחוק את המושג הזה מספר החוקים ולהשאירו כפי שהיה עד שהוכנס לספר החוקים, במגילת העצמאות שלנו בלבד.
15. יש להקים בית משפט עליון חדש, עם תהליך בחירת שופטים חדש, שיהיה בידי ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת, לאחר שימוע מקיף שיעבור כל מועמד בועדה לחשיפת השקפת עולמו הכללית, כדי להבטיח שהרכב השופטים בבית המשפט העליון החדש ישקף את התפלגות הדעות של המפלגות בכנסת. כמובן שכל מועמד יענה על כל הקריטריונים משופט עליון כפי שנדרשים כיום ויעבור בדיקת התאמה על ידי ועדת אשר לפני שיוכרז כמועמד לכהונת שופט עליון. וכן ששופטים בעלי השקפת עולם ליברלית לא יכנסו לבית המשפט העליון, אלא רק שופטים בעלי השקפת עולם שמרנית. נמאס כבר מהמהפכות שמביא עלינו בית המשפט העליון, על ידי התערבותו הבלתי פוסקת בחיינו, ראו את ההחלטה הנלוזה להכיר בנישואין של בני זוג מאותו מין, החלטה שהכנסת שמייצגת את העם לא היתה מעיזה לקבל. אז מיהו אותו שופט ליברלי ומופקר שמחייב את העם כולו , בניגוד לתרבותו בת אלפי השנים, בגין הדעות הפרטיות שלו. הגיע הזמן למדיניות אחרת צנועה יותר של בית המשפט העליון, זו המקדשת את הקיים ומחפשת יציבות ולא מהפכות, כל שני וחמישי.
16. הוא אשר אמרתי, יש למנוע בחירת שופטים לבית המשפט העליון בעלי השקפת עולם ליברלית, ולהעדיף שופטים בעלי השקפת עולם שמרנית. אדם עם השקפת עולם ליברלית, לעולם הוא יהיה אדם שלא מאמין שכל אדם אחראי למעשיו וצריך לשלם על מעשיו. אדם ליברלי תמיד יחפש סיבות והצדקות לא להטיל עליו את מלא האחריות. במישור הלאומי. אנשים כאלה הם תמיד אנשים שהמצפון הלאומי מייסר אותם. הם אף פעם לא יאשימו את הפלסטינאים על הדברים הנוראים שהם עושים לנו, הם תמיד יקחו על עצמם ועל עצמנו חלק מהאחריות. בבחינת אנחנו אשמים, כי אנחנו הבאנו עליהם את הנכבה. את שינאת הערבים הישראלים למדינתם הם יבינו ויסבירו, זה בגלל האפליה שיש במדינה הזו נגד ערבים. ראו המסקנות האנטישמיות, כמעט, של ועדת אור, למאורעות בשנת 2000. ואני אומר די, די אני לא רוצה להבין אף אחד שפשע. אני רוצה להטיל אחריות מלאה על פשעים שמבצעים נגדנו. נגד מי שמבצע אותם. בלי הנחות ובלי לחפש הצדקות לפשע.
17. צדק בנימין נתניהו שאמר פעם לרב "השמאל שכח מה זה להיות יהודים". ואכן כך, יהודי קם בבוקר ואומר "שמע ישראל", איש שמאל קם בבוקר ואומר "אשמנו בגדנו".
18. מפלגת העבודה חייבת להתנער מהשקפות עולם שמאלניות וליברליות.
19. אתם יודעים בארצות הברית נחשבת המילה ליברלי, ככינוי גנאי איום ונורא לפוליטיקאי.
20. הגיע הזמן שהחלוקה בפוליטיקה הישראלית תפסיק להיות בין שמאל וימין, אלא בין מפלגות ליברליות ומפלגות שמרניות, כפי שזה קיים בהרבה דמוקרטיות בעולם, ראה בריטניה. החלוקה בין שמאל וימין בארץ אבד עליה מזמן הקלח.
21. בית המשפט העליון החדש יחוייב בחוק לפעול כדי לשמור, להגן ולבסס את המפעל הציוני בארץ ישראל בכל החלטותיו.
22. הכנסת תוכל להטיל וטו ולבטל כל החלטה של בית המשפט העליון החדש והבג"ץ, וזאת באמצעות חקיקת חוק מיוחד לביטול ההחלטה שיעבור כמקובל ב3 קריאות. כך נבטיח קיומו של גורם מרסן, שיגן על הציבור מפני בית משפט עליון, משתולל שאיבד כל רסן.
23. כך ורק כך, ניתן יהיה להציל את מפלגת העבודה מפני אובדן סופי. התפקיד העליון של מפלגת העבודה החדשה יהיה להלחם, כלביאה על גוריה על שמירת המפעל הציוני, בעיקר מפני אויבים מבית.
24. לגבי ערביי ישראל, הם אויב מבית קשה למפעל הציוני. יש לתת כלים בחוק לרשויות הבטחון להלחם ולהגן על המדינה, ככל האפשר, אתם יכולים לקרא לי גזען ככל שתרצו. אבל אחרי מאורעות שנת 2000 הוכיחו לי הערבים תושבי מדינת ישראל שלעולם לא יהיה פה דו קיום. בסופו של דבר זה יהיה או הם או אנחנו. מפלגת העבודה המתחדשת חייבת לבחור בנו ולא בהם.
25. אני מציע שמפלגת העבודה המתחדשת תשאף לשינוי שיטת המימשל ומעבר למשטר נשיאותי

26. אני מציע הקמת אספה מכוננת להכנת חוקה למדינת ישראל ולהחלטה על שיטת המימשל הרצויה. (ראה הצעה מפורטת בנושא שפורסמה על ידי בעבר).

27. אני תובע ממפלגת העבודה לתמוך כאסטרטגיה במדיניותו של אביגדור ליברמן " אין אזרחות ללא נאמנות" ולהציג הצעה משלה בענין הזה. המדיניות הליברלית שהיתה נקוטה עד היום , איפשרה לערביי ישראל לרקוד על שתי חתונות, פעם הם ישראלים ופעם כשזה נוח להם הם פלשטינאים. הגיע הזמן לדרוש מהם החלטה הסטורית או ישראלים או פלשתינאים. אם הם ישראלים ולא פלשתינאים הם יהיו ראויים לכל הזכויות ואולם הם יידרשו להתגייס לצבא ולהלחם במחבלים ובאויבים שלנו ככל אזרח נאמן.
28. לדעתי אין עם פלשתינאי, אלא אוסף של אנשים מוסלמים שהיגרו לארץ במאות האחרונות מכל המזרח התיכו בעידוד השלטון העותומני. יש להפריח את השקר שהם ישבו כאן מדורי דורות. כל מי שזוכר את גולדה מאיר ומפאי ההסטורית זו היתה מדיניותם, אין עם פלשתינאי, מה שיש זה אוסף של אנשים מוסלמים שונים וכנופיות טירור, ללא דבק אמיתי שמחבר בינהם, לא פלא לכן שהם עד היום לא הצליחו להקים לעצמם מדינה. לדעתי הם לעולם לא יצליחו להקים לעצמם מדינה, ואם זו תכפה עליהם, היא תתפורר מהר, ותעלה את כולנו בדם ואש, ראו מה קורה בעזה.
29. זה הזמן של מפלגת העבודה להתנער מהסכמי אוסלו שהביאו עלינו אסון גדול, הם נתנו לפלשתינאים את ההכרה הבלתי חוזרת שלנו בהם כעם, זו היתה טעות איומה ששלמנו עליה בדמים רבים, בלי שום תמורה ראויה לכך. ההכרה שלנו הביאה את הכרת העולם. אני תמכתי ביצחק רבין בענין הסכמי אוסלו. היום אני מבין שזו היתה טעות גדולה, שהביאה לאסון גדול לעם ישראל ולמדינת ישראל.
30. מפלגת העבודה החדשה צריכה להיות אמיצה דיה, כדי להודות בטעות ההסטורית זה יהיה סימן ואות מיוחדים לציבור להתחדשות אמיתית של המפלגה.
31. אלה הן דעותי, למי שיקרה מפלגת העבודה ורוצה למנוע את אובדנה, זו היא הדרך, אין אחרת.

32. אשמח לקבל תגובות.

 

"ישראל היא המקום היחיד עלי אדמות שבו יש ליהודים אפשרות לעצב את החיים הציבוריים שלהם על־פי האידאלים המסורתיים שלהם"
אלברט איינשטיין, נאום לפני הידידים של האוניברסיטה העברית 1954

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2018 א

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי