אנו לא חייבים לפלסטינאים שום דבר!

Thank you for rating this article.

מאז אוסלו רבים בנינו ובניהם גם אני ורבים ממכירי חשבנו שהשלום מתדפק על דלתותינו וכול מה שאנו מצווים לעשות זה לפתוח לו את הדלת.

זאת הייתה ראיית מציאות שגויה, מערעורי ליבינו , ומהתעייפותנו  ממלחמות בכלל וממלחמת התשה בפרט. חשוב אנו לציין כי נשרוד גם אם נאלץ להלחם גם עוד אלף שנים , זאת ארצנו אין לנו ארץ אחרת.

אויבינו הפלסטינאים בפרט ותומכיהם הג'יאדסטים למיניהם : הפרסים ,חיזבאלה חמאס ,אלקאידה ואחרים רואים בהתעקשותנו על הסדר שלום כאן ועכשיו לא חשוב מה המחיר סימנים לחולשה, התעייפות החומר והרוח וגם בקלות שבא אנו מותרים ושולפים הצעות שלא נענות !  מה שאנו צריכים זה לקחת בחשבון שמלחמת הקיום שלנו תיקח עשרות שנים מאות שנים ואולי אלפי שנים נהיה אופטימים ונקווה שלא לנצח.

והסיבה העיקרית : הסכסוך איננו קשור לבעיית פלסטין שהיא במקרה הטוב תרוץ מצוין,  ולכן הם מסרבים לכול פתרון של  פשרה . מבחינת האיסלם ארץ ישראל היא אדמה איסלמית מאז שנחבשה מידי הצלבנים בימי סלח א-דין, במאה ה-12 לספירת הנוצרים ועל אדמה איסלמית לא מותרים !

יואמרו התמימים , זה רק החמאס, אבו מאזן והפתח רוצים הסדר.זה פשוט לא נכון : והרעיות החמאס ניצח בבחירות הוא הרוב בשטחים , אבו מאזן תמך בעקביות בעמדות ערפאת , וסרב גם להצעותיו של אהוד אולמרט להסדר שלדברי העיתונות הן מרחיקות לכת אף מהצעות ברק ! ומטווה קלינטון משנת אלפים. יש לאבו מאזן תדמית של נחמד קואופרטיבי אבל זאת הטעיה אופטית.

אם כך יש לנהל את הסכסוך שישמר בעצימות נמוכה , להמשיך ולסיים את גדר ההפרדה. לנהל אם הפלסטינאים את חזות המשא ומתן גם ובעיקר מתוך ידיעה שהסכם השלום לא מחכה בפינה ואין צורך בשום ויתורים מרחיקי לכת אנחנו לא חייבים להם כלום !הם סרבני שלום סידרתים שלו החמיצו שום הזדמנות שלא להחמיץ . קצת דוגמאות: ועדת פיל , תוכנית החלוקה של האום, ועידת רודוס אחרי מלחמת השחרור , אוסלו קאמפ דייויד מטווה קלינטון בטאבה הצעות אולמרט ומה לא.  ככלל תורם לבוא אלינו בהצעות אנו עד היום הצענו כול מה שאנו יכולים והרבה יותר מזה יש גבול לכול תעלול.

אנו נחושים לשרוד כאן עם הסכם שלום ואו בלעדיו לא צריך להתחנן לקיומינו או להכרה בנו אולי פעם הם יבינו ששלום זה אינטרס שלהם עד אז נחיה נגדל ונתפתח  אין לנו סיבה לחיות עם סטופר ביד זאת ארצנו ואין לנו בילתה.

ואת מניעת הקמת המדינה דו לאומית נעשה בדרך של ההפרדה החד צדדית הסלקטיבית הגדר לא תמנה מכוחות הבטחון לפעול אבל אבל תבלום את השהיה הבלתי חוקית והטרור.

"עם לא יזכה לחירות אם לא יבטיח חרות שכניו"
קארל מרקס

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי