למה המפלגה מתה ואיך תשוב לחיים

Thank you for rating this article.

מנהיגה צעירה במפלגת העבודה כתבה: "קומוניזם אף פעם לא היה הקטע של תנועת העבודה",- ואם התכוונה לסגידה העיוורת לדיקטטורים אשר "לטובת העם" דיכאו ועינו ורצחו מיליונים, הרי היא צודקת לחלוטין.

 

אבל מבחינתי קומוניזם איננו מנהיגים שהיו או משטרים שהיו אלא הוא הרעיון: "כל אחד תורם לחברה כפי יכולתו, ומקבל מהחברה לפי צרכיו".

 

והשקיעה הנוראה הנוכחית של מפלגת העבודה הינה תוצאה ישירה של היעלמותם מן העולם של הקיבוצים.

 

הם שהיו הדוגמה היפהפיה והקלאסית ל"כל אחד תורם לחברה כפי יכולתו ומקבל מהחברה לפי צרכיו",-כאשר התמריץ שהיה בהם לעבוד קשה ולהצטיין היה רק הרצון לזכות בהערכת הסובבים ובטפיחה מתפעמת על השכם ולא בצע כסף.


אבל בצע הכסף ניצח.
והקיבוצים של פעם הפכו לסתם יישובים קהילתיים, וכל היסוד של מפלגת העבודה,- גם באמצעים כלכליים, אך בראש ובראשונה בגייסות עזים של אנשים נפלאים ודורשי טוב וחדורי מוטיבציה וחדורי אידיאלים, נעלם.

רק כאשר נשכיל לשוב ולהבין כי השיטה הקיבוצית,- דווקא בהיותה הפוכה לחלוטין ל"קאפיטליזם החזירי" אשר הפך,- בעידודם של אינטרסנטים,- לתנ"ך ולאורים ולתומים אם לא לאלוהים עצמו של חיינו,- דווקא השיטה הקיבוצית נכונה ומתאימה היום הן לכלכלת העולם והן לרווחת האמת האישית של כל אחד מאיתנו יותר מתמיד,- והיישובים הקהילתיים אשר היו פעם קיבוצים יעשו חושבים ויבינו ויעשו מעשה וישובו להיות באמת קיבוצים,- גם למפלגת העבודה ישוב הבסיס ותשוב ההצדקה, וישובו החיים.

"האלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית. יש לגנות אותה להוקיע אותה לבודד אותה. זו לא דרכה של מדינת ישראל. בדמוקרטיה יכולות להיות מחלוקות אך הכרעה תהיה בבחירות דמוקרטיות ..."
יצחק רבין, נאומו האחרון 4 בנובמבר 1995

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2013 שלום עכשיו

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי