על יוהרה והדרה

Thank you for rating this article.

"ימי החנוכה,חנוכת מקדשינו, בגיל ובשמחה ממלאים את ליבנו...". אכן,היינו רוצים שגיל ושמחה ימלאו את ליבנו כשהנרות הללו מאירים לנו את הבית בחג החנוכה הזה. אך לצערי,גם דאגה ממלאת את ליבנו ואפילו בושה!

במקור התכוונתי לייחד את פרק היוהרה לאירוע המביש באזכרה שהתקיימה במלאת שנה לאסון השריפה הנורא בכרמל. חשתי בושה כאזרח למשמע המליצות שהורעפו על ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס.אל תתבלבלו-זה לא השין-גימל. זוהי רוח המפקד. אני מכיר מאד מקרוב את המערכות הללו וזה ברור לי לגמרי שהייתה פה רוח המפקד אם לא הוראה מפורשת. יושבות שם משפחות יקרות שאת חלקן ליוויתי והכרתי באופן אישי, חושבות על יקירן שניספה ושומעות דברי הלל ושבח לראש הממשלה. חברנו איתן כבל היטיב לבטא את התחושה בדבריו מלאי ההומור הסרקסטי בישיבת הכנסת ביום שלישי. החריתי החזקתי אחריו קצת יותר ברצינות באותה ישיבת כנסת מתוך תחושה עמוקה של כעס. לקריאה נוספת - לחץ כאן.

עוד זה יוצא וזה בא.אתמול התוודענו לעימות חריף בין נתניהו וליברמן לבין ממשלות בריטניה,צרפת,גרמניה ופורטוגל (" הן לא רלבנטיות"). זו טעות מדינית אסטרטגית חמורה. ברוח דברי שר הביטחון אתמול, שלושת הראשונות עומדות בראש המאבק המדיני מול איראן והן שלוחצות על ארצות הברית רוסיה וסין זו תקופה ארוכה לפעולה כנגדה בצורה אסרטיבית לרבות אופציה צבאית מול איראן.יש משהו חשוב מזה בעת הנוכחית?!! זה לא סוד שמנהיגיהן מאוכזבים קשות מראש הממשלה בשל הבטחות שנתן להם ולא קיים. אז למרות שייתכן שטעו בהכרזתן, משברים מסוג זה יש למנוע מראש ולפרק בדיעבד.אבל,שוב,היוהרה משחקת כאן תפקיד משמעותי.ושוב,על חשבון האינטרס הלאומי הכולל שלנו. לקריאה נוספת לחץ כאן

קשרים בינלאומיים טובים היו תמיד כלי טוב בידי המנהיגים להובלת מהלכים לטובת המדינה במיוחד במשחק המעצמות. מסביבנו ייהום הסער ועל אחת כמה וכמה בעת כזו אסור להתלהם וחובה לתפקד באחריות. בשבועות האחרונים אני מקיים קשרים שוטפים מעניינים עם אנשי אופוזיציה סוריים גולים. אנחנו בפני מציאות חדשה ומורכבת.אני ממליץ שתקראו את הריאיון שמתפרסם היום בידיעות אחרונות (מוסף השבת, עמ' 14-16) עם אנשי אופוזיציה סוריים שנמלטו למערב, כדי להבין את מה שאני אומר בכתבה - שרובינו כלל לא יודעים על סוריה שמעבר לכותרות. יש לכך השלכה ישירה על חיינו.

ומיוהרה להדרה-המאבק כנגד הדרת הנשים צובר תאוצה בכל הרמות. אני ממשיך לגייס תמיכה ציבורית מאסיבית בציבור ובכנסת להצעת החוק שלי הקובעת כי הדרת נשים תיחשב עבירה פלילית.התגובות מרתקות. אני מקבל תמיכה מנשים חרדיות ומגברים חרדיים המודים כי אין זו דרכם וכי הם נגררים למערבולת בעל כורחם. שלשום, בכנס חירום שהתקיים בכנסת של סיעות ותנועות הנאבקות בתופעה,ישבתי ליד טניה רוזנבליט ובירכתי אותה על שגילתה אומץ לב אזרחי יוצא דופן בעלותה על האוטובוס והתעקשותה לשבת בקידמתו. כמו רבים מכם, אני לא מאמין שאנחנו הגענו למצב כזה וצובט את עצמי ושואל - הזאת ישראל 2011?

יחד עם חברת הכנסת לשעבר מלי פולישוק נשיק בתחילת השבוע כלי חדש במאבק כנגד הדרת נשים-דף פייסבוק לקבלת תלונות והצעות לטיפול בהן.נשמח למעורבות ולסיוע מכל המעוניין. נעדכן אתכם כשהמיזם יושק וכשהחוק יועלה להצבעה.

אתם מכירים את תפיסת עולמי שמוכרחים להכיר ולכבד את הקבוצות בחברה הישראלית, יהיו מנוכרות וקשות ומרוחקות ככל שיהיו. וכשם שאני מקיים שיג ושיח עם קבוצות ומנהיגים שונים של הציבור החרדי ושל הציבור הערבי אני מאמין שלכולנו יש אתגרים משותפים המחברים אותנו יחד בארץ הזו. אחד האתגרים הללו הוא משבר הזהות האופף בני נוער מכל הקבוצות בחברה הישראלית. לכך ייחדתי מאמר מקיף שהתפרסם במעריב ובאתר האינטרנט nrg ובו טענתי כי כלפי נוער הגבעות,שפעולותיו חותרות תחת אושיות המדינה, יש להתייחס כנוער בסיכון הזקוק לטיפול במקביל לאכיפה. הסברתי בהרחבה את משבר הזהות הבין דורי שחלחל חזק גם לציונות הדתית ולהתנחלויות. קיבלתי תגובות מרתקות בין היתר מהורים בהתנחלויות המודים שהם בהלם ממה שקורה עם ילדיהם ומודים בעובדות כפי שתיארתי אותן. מניסיוני המקיף בתחום אני סבור שכדי לפרק את הקבוצות המחתרתיות הללו יש להפעיל אכיפה חזקה מאד יחד עם מאמץ משולב כלל-מערכתי המשלב פסיכולוגים,מחנכים ועובדים סוציאליים. לקריאת המאמר - לחץ כאן

ואם כבר חושבים על העתיד והנוער - בימים הקרובים אשיק יחד עם עמותת "ידיד" - העושה מלאכת קודש חברתית - את קמפיין "חסכון לכל ילד".זוהי יזמה שאני מקדם כבר כמה שנים לשבירת העוני הבין-דורי על ידי חקיקת חוק מיוחד שיאפשר להפנות חלק מקצבאות הילדים לתכנית חסכון מיוחדת,כשהמדינה תזרים סכום כסף מקביל. בבגרותו יצא האזרח הצעיר עם סכום כסף נאות לרכישת השכלה,דיור או פרנסה.מודלים דומים פועלים בהצלחה בכמה מדינות. אנחנו נעדכן אתכם באופן מלא בהתקדמות היוזמה והחקיקה המוצעת ונדאג להזמינכם לסדרת אירועים שעמותת "ידיד" ואנוכי נוביל בשבועות הקרובים. לקריאה בנושא - לחץ כאן

ובלי מפלגתנו היקרה אי אפשר.השבוע נתחיל במפקד בקרב מי שהצטרפו למפלגת העבודה מאז תחילת שנות התשעים-שנות רבין. יזמתי את הרעיון הזה ואני שמח ששלי יחימוביץ' יו"ר המפלגה, נותנת לו גיבוי וכלים. אני שב ומעודד אתכם, כל אחד במעגלי החיים שלו, לעשות מאמץ ולפקוד חברים ולצרפם למפלגה. בחג החנוכה אני מבלה מידי ערב בהדלקות נרות מפלגתיות ורואה את התקווה ואת הכמיהה של החברים לאחדות שורות והצלחת התנועה שלנו במיוחד לנוכח האתגרים העצומים מבפנים ומבחוץ. לכל מי שיקטר בפניכם על המצב תציעו להצטרף לשורותינו כי ישראל זקוקה לגוף פוליטי חזק שייאבק ברעות החולות שסביבנו. הצוות הפרלמנטארי והפוליטי שלי ישמח לסייע בידיכם ככל שניתן. להתפקדות דרך אתר מפלגת העבודה - לחץ כאן.

ולסיום,היות שהעדכון הבא שלי יגיע אליכם בשנה האזרחית הבאה,אני מבקש לאחל לכם ולבני משפחותיכם שנת 2012 מאושרת וטובה. נאחל ברכת חג מולד מיוחדת לחברינו הנוצרים וכמובן חג אורים שמח ומבורך לכל אחת ואחד מכם באופן אישי.זכרו-"באנו חושך לגרש!".

"לציונות הגעתי מתוך יהדות; לסוציאליזם הגעתי מתוך הגינות"
זלמן ארן

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי