ועידת מפלגת העבודה אישרה, בחירות ליו"ר ב-21 לנובמבר

Thank you for rating this article.

ועידת מפלגת העבודה אישרה את הצעת היו"ר שלי יחימוביץ' ומזכ"ל המפלגה חיליק בר לקיים את הבחירות לראשות המפלגה ב-21.11.13. כל מי שהצטרף למפלגה עד ה-21.5.13 יוכל להשתתף בבחירות. 

ועידת מפלגת העבודהבסה"כ ומתוך 1,818 בעלי זכות בחירה, הצביעו 61% שהם 1116 חברי ועידה ומתוכם 52% תמכו בהצעת יושבת הראש והמזכ"ל (576 קולות), 43% בהצעת החברים מרגלית, כבל והרצוג (433 קולות) ו-6 חברים נמנעו.

שלי יחימוביץ', ציינה לאחר פרסום התוצאות: "תודה למאות שהצביעו עבור הצעתנו ותודה גם למאות שהצביעו בעד ההצעה הנגדית, כולם צירי ועידה יקרים. זו היתה הפעימה הראשונה כי המאבק האידיאולוגי נמשך והמערכה על המשך הנהגתה של העבודה ועל דמותה ואופיה יוכרע ב21.11. מאחלת לכולנו, לכל המתמודדים, התמודדות נקיית כפיים, ללא השמצות אישיות, פריימריז מרהיבים שיהיו דוגמה ומופת. כשהבחירות הפנימיות יהיו מאחורינו נמשיך לצעוד קדימה למה שחשוב באמת- תיקון פני המדינה על פי השקפתנו" (אתר מפלגת העבודה).

ח"כ איתן כבל: "ההישג שלנו הוא גדול מאוד. מפלגת העבודה היום מחולקת לשניים, ואין ספק ששלי הייתה רוצה תוצאה אחרת לגמרי ... המשמעות היא שהיא תצטרך להתייחס אלינו בכל הרצינות" (אתר גלי צה"ל).

ח"ג אראל מרגלית, פרסם תגובה בעמוד הפייסבוק שלו: "מפלגת העבודה הוציאה היום כרטיס צהוב לשלי יחימוביץ׳ ולדרכה. במרכז שלה, ביום שהיא בחרה , במנגנון שעבד למענה כחמישים אחוזים מאנשי מפלגת העבודה אמרו לה לא. הם אמרו כן למיפקד, כן לשקיפות, כן לדמוקרטיה. שלי יחימוביץ׳ ״ניצחה״ בהפרש דחוק במגרש הביתי שלה. זה לא ניצחון, זה לא הישג, ככה בונים חומה ולא מפלגה מנצחת."

ח"כ יצחק בוז'י הרצוג, הבהיר כי "חברי ואני מכבדים את החלטת הועידה שברוב דחוק מאד קיבלה את הצעת היו״ר. ניהלנו מאבק נקי ענייני וחשוב על דרכה של המפלגה. חצי מהמפלגה הייתה איתנו וזהו איתות ברור שיש מה לשנות ויש מה לתקן. אני מודה מקרב לב לפעילים שהגיעו מעל רחבי הארץ ביום שישי והתאמצו כל כך" (חדשות ערוץ7).

לנוחותכם, מצורפים נאומיהם של שלי יחימוביץ', ח"כ יצחק הרצוג, ח"כ איתן כבל, ח"כ אראל מרגלית וכתבה מתוך אתר YNET:

"ממשלה ... יכולה להדפיס כסף או ללוותו מהציבור ... החוב הענק שיוטל על הדורות הבאים הוא אגדה. הגדלת גרעון הממשלה במצב של מיתון היא לצורך צמיחה שמשרתת את הדורות הבאים במקום להותיר להם משק בלתי מפותח"
ד"ר אסתר אלכסנדר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי