אריה (לובה) אליאב הלך לעולמו

Thank you for rating this article.

אריה (לובה) אליאב, איש החינוך והנגב, הלך לעולמו והוא בן 89. אדם שהוכיח כי אידאה, פוליטיקה ועשייה יכולים לחיות זה לצד זה. תנועת העבודה תחסר איש שהיה בשר מבשרה!

מי שהיה חתן פרס ישראל ב-1988, מדליק משואת יום העצמאות בשנת 2005, חבר תנועת העבודה, מפא"י ומפלגת העבודה, חבר כנסת ושר בממשלת ישראל מטעמן ובמזכ"ל מפלגת העבודה. בפרט התבלט בעשייתו בתחום החינוך וההוראה, הפרחת הנגב הכוללת את ישוב חבל לכיש, הקמת ערד, ושגשוגה של ניצנה.

אריה לובה אליאב

אהוד ברק, יושב ראש מפלגת העבודה ושר הביטחון: "החינוך היה בראש מעייניו של לובה אליאב. במשך שנים עסק בהוראה בבתי ספר בקריית שמונה, שדרות, מעלות ואור עקיבא. הוא לימד בבתי כלא, במכללות והקים את הקהילה החינוכית ניצנה שבחולות חלוצה בנגב, שם לומדים בני נוער על מורשת הנגב וסופגים ערכים דמוקרטיים. בשנת 2003 זכה בפרס בן גוריון על מפעל חייו בקליטת עלייה ועל יישוב הנגב" וכן, "לוחם, חלוץ וקולט עלייה, איש הנגב וארץ ישראל היפה והערכית".

שמעון פרס, נשיא המדינה וחבר מפלגת העבודה לשעבר: "כל חייו של לובה אליאב הצטיינו בחלוציות אישית ובחלוציות הנהגתית. מבחינת לובה האחריות של מנהיג היא לא להיות עליון אלא להיות חלוץ, לעמוד קדימה לפני המחנה ולא עליון למחנה".

עוד על אריה (לובה) אליאב בערוצי התקשורת השונים -

  1. ויקיפדיה - לחצו כאן.
  2. אתר כנסת ישראל - לחצו כאן.
  3. נענע10 - לחצו כאן.
  4. אתר החדשות YNET - לחצו כאן.
  5. קול ישראל, רשת ב' - לחצו כאן.
  6. וואלה חדשות - לחצו כאן.
  7. אתר החדשות מעריב NRG - לחצו כאן.
"הצבא איננו ארגון דמוקרטי זה הארגון הבלתי-דמוקרטי היחיד שהדמוקרטיה שומרת כדי להגן על עצמה"
שמעון פרס, ראיון ב-YNET יולי 2005

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי