מפלגת העבודה עם החברה החרדית

Thank you for rating this article.

מפלגת העבודהמפלגת העבודה רואה בבנות ובני המגזר החרדי אזרחים שווים במדינת ישראל הזכאים לזכויות שוות ללא קשר לשיוכם המגזרי.

מפלגת העבודה היא השותפה הטבעית של עשרות אלפי החרדים הצעירים המעוניינים להשתלב בחברה הישראלית ופועלים לשינוי החברה החרדית.

בכנסת הבאה מפלגת העבודה:
• תחוקק חוק הקמת זרם חינוך ממלכתי חרדי (ממ"ח) הכולל לימודי ליבה ומכין את תלמידיו להשתלבות בשוק התעסוקה. כדי לתת מענה לעשרות אלפי ההורים החרדים המעוניינים בכך.
• תגביר את הפיקוח על תקציבי משרד החינוך המועברים למוסדות החינוך החרדי המופעלים על ידי עמותות פרטיות. כדי להפחית את תשלומי ההורים ולמנוע שימוש לא תקין בתקציבי המדינה.
• תעביר את עובדות ועובדי ההוראה מידיהם של מנהלי עמותות החינוך החרדי - להעסקה ישירה של משרד החינוך. כדי למנוע את ניצולם והפרת זכויותיהם.
• תשנה את הליכי הרישום והקבלה בחינוך החרדי כך שיצאו מידיהם של מנהלי עמותות החינוך ומנהלי בתי הספר. כדי למנוע אפליה עדתית, דתית ומעמדית בהליך הקבלה.
• תגדיל את הגיוון במקצועות הלימוד בסמינרים לבנות, כך שיכללו לימודי תואר ראשון ויאפשרו רכישת השכלה איכותית עם אופק תעסוקתי אמיתי. כדי להפסיק את ההסללה לתעסוקה ברמה נמוכה במימון המדינה.

מפלגת העבודה תפעל לשינוי המציאות הקיימת בה המדינה הסירה את אחריותה מהחברה החרדית. כיום את אחריות המדינה לאזרחיה מחליפות עמותות שונות המתנהלות בחוסר שקיפות מוחלט המאפשר קיום של תופעות פסולות כמו גזענות ואי שוויון. המצב הקיים מאפשר את הנצחתם של פגמים בתחומים רבים בחברה החרדית, וגורם לפגיעה מתמשכת בזכויות האזרחיות שלהם.

מגילת העצמאות חרטה על דגלה את השוויון ואת כבוד האדם וחירותו. מפלגת העבודה תפעל להחלת עיקרון זה בכל הנוגע לחברה החרדית. חזון מפלגת העבודה רואה בבירור את אחריות המדינה לכלל אזרחיה, באופן שבו היא אמורה לעבוד בשבילם ולספק להם שירותי חינוך, בריאות, רווחה ודיור ציבורי איכותיים, ולאפשר לאנשים לחיות בכבוד. ולכן, בכל תכניות העבודה, החקיקה, וקביעת המדיניות, מפלגת העבודה תיקח בחשבון גם את צרכי האזרחים החרדים.

להורדה כקובץ pdf PDF

"אבל העיקר הוא העם. תחיית העם קודמת לגאולת הארץ. אנחנו מעמידים את הכל על העם"
א.ד. גורדון, עם אדם

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי