עדכון מזכ״ל מפלגה 29/6/20

Thank you for rating this article.

חברות וחברים,

נתחיל מהסוף.

אסור להתייאש ולוותר. אני מאמין ביכולתה של מפלגת העבודה לחזור לקדמת הבמה הפוליטית, ומאמין שיש לה ולחבריה את תעצומות הנפש הדרושות כדי להתגבר על המצב שנקלענו אליו. זה לא יהיה פשוט וגם לא יקרה באבחה אחת, אבל זה יקרה: בתהליך עמוק ועקבי, ובעיקר עם הרבה מאד עבודה ונחישות.

דווקא בימים אלה, של משבר הפוקד כמעט את כל המפלגות (ובעיקר את המפלגות מהמחנה שלנו), אני משוכנע כי למפלגת העבודה יש ערך מוסף ונכסים ייחודיים – שאין למפלגות אחרות – המעניקים לנו את היכולת לייצר עתיד ותקווה: המורשת העשירה, הדרך האידיאולוגית, פעילות ופעילים בכל רחבי הארץ, העובדה כי מדובר במפלגה דמוקרטית שמאפשרת לבוא לידי ביטוי ולקחת חלק בעיצוב סדר היום, היותה מפלגה של ממש ולא קוניוקטורה פוליטית שקמה על בסיס אדם אחד ונופחת את נשמתה עם לכתו. מעבר לכך, הדמוקרטיה הישראלית זקוקה באמת ובתמים למפלגה ציונית וסוציאל-דמוקרטית. אלו לא דברים של מה בכך. 

וכן, זו גם מפלגה עם כ-60 אלף חברות וחברים! דבר שמוביל אותי לנקודה הבאה.

כאשר אני מדבר על חברי מפלגה אני לא מתכוון למושג אמורפי, אלא לאנשים שאני פוגש בשבועות האחרונים גם במשרדי המפלגה, גם בשטח ובמפגשים בסניפים וגם, ברוח התקופה, בזום. העובדה כי מאות חברי מפלגה נענו לקול הקורא שפרסמתי וביקשו לקחת חלק בדיונים ובתהליכים לחיזוק המפלגה ועתידה – היא סימן מעודד מאד. יש עם מי ויש עבור מה לעבוד ולעשות.

במסגרת מפגשי ״ביחד לעבודה״ כבר נפגשתי עם למעלה מ-150 חברי מפלגה, ועוד כ-200 חברים שנרשמו ישובצו במפגשים הבאים שאנו עמלים על הפקתם. אם נרשמת וטרם שובצת למפגש אני מתנצל ומבטיח שזה יקרה בקרוב - אנחנו מקפידים שבכל מפגש ישתתפו עד 10 חברים, כדי שיתאפשר לכל אחד להביע את דעתו בנחת וכדי שיתאפשר קיום שיח בונה ופורה.

השבוע קיימתי שני מפגשים פיזיים, הראשון בירושלים והשני בבאר שבע, הן עם פעילי הסניף ולאחר מכן עם מזכירי הסניפים מהנגב והדרום. במפגשים עולים נושאים רבים לשיחה, נשמעת גם ביקורת ונשאלות שאלות - אבל המשותף גובר על המפריד: החברים רוצים בהצלחתה של מפלגת העבודה, מוכנים להירתם לתהליך השיקום שלה ומציעים הצעות מצוינות שאני לוקח לתשומת ליבי. אם טרם נרשמת, אני מזמין אותך להירשם למפגשים הבאים כאן.

ככלל, חשוב לי לציין, אני מאזין בפתיחות ומתייחס בכובד ראש גם לדברי ביקורת הנשמעים. אני יודע שהם מגיעים ממי שאכפת להם והם בבחינת 'נאמנים פצעי אוהב'. בסופו של דבר, חשוב כי נשכיל לצאת ביחד למערכה למען המפלגה. זו המטרה וכל מי שטובת העבודה לנגד עיניו – הוא שותף לדרך.

אמש קיימנו מפגש עם קבוצת פעילים מכל רחבי הארץ אשר התנדבה להתגבש לפורום של עשיה, יוזמה והנעת פעילות המפלגה.

בנוסף למפגשי החברים קיימנו השבוע גם מפגש שולחן עגול ראשון (ובשבוע הבא יתקיים אחד נוסף) עם שורה ארוכה של ארגוני חברה אזרחית, אקטביסיטים, תנועות מגשימות, מכינות קדם צבאיות, קיבוצים עירוניים, גרעינים חברתיים וארגונים חינוכיים אשר פועלים לחינוך ומימוש ערכי הציונות, ההומניזם והסציאל-דמוקרטיה. בפגישתנו הבהרנו והזכרנו לשותפינו כי מפלגת העבודה תהווה עבורם בית חם וכי המפלגה ושריה מניפים את דגל העשייה והמאבק להגשמת ערכי תנועת העבודה. אלו הם ערכינו, וזוהי שליחותינו.

שולחן עגול לנציגי אירגונים חינוכיים הפועלים ברוח תנועת העבודה שהתקיימה ביום חמישי ה-25.6

השבוע אשמח להזמינכם לשני אירועים חשובים:

הראשון, הבעת תמיכה ביוזמה של תנועת הבוגרים של מכון ערבה מהנגב (מכון העוסק בלימודי סביבה ובמחקר אקדמי תוך דגש על שיתוף פעולה בין ישראל ושכנותיה). בוגרי המכון הקימו ממש מול הכנסת (בגן הורדים) מאהל למען השלום ונגד סיפוח חד צדדי בו הם יושבים כבר מתחילת השבוע שעבר. היום (שני) בשעה 19:30 אגיע אליהם כדי לתמוך ביוזמתם וגם אשתתף בדיון על הסיפוח בו אדגיש את המחויבות שלי, ושל המפלגה להתנגדות לסיפוח חד צדדי. מוזמנים להגיע, לתמוך ולקחת חלק בדיון הער. בנוסף, ביום שלישי הם יקיימו את אירוע הסיום שלהם והנה קישור לאירוע הפייסבוק.

האירוע השני שאני רוצה להזמין אתכם אליו הוא שיחה בזום עם האלוף במיל׳ עמוס ידלין, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, ראש אמ״ן לשעבר ששירת בשורת תפקידי מפתח בכירים בצה״ל, ועם אלון פנקס, לשעבר הקונסול הכללי בניו יורק, ראש מטה שר החוץ ויועץ מדיני ופוליטי. בשיחה נדון בהשלכות תוכנית המאה, הסיפוח החד צדדי ויחסי ארה״ב-ישראל. להרשמה למפגש שיתקיים ביום רביעי הקרוב בשעה 21:00 לחצו כאן.

לסיכומם של דברים, חשוב לי לפרגן ליו"ר המפלגה ושר התעשיה והמסחר עמיר פרץ, ולשר הרווחה והעבודה איציק שמולי, על העשייה המרשימה שהם מובילים בממשלה. עשיה למען המובטלים, לחיזוק התעשיה המקומית, למען אוכלוסיות מוחלשות. עשיה הנמצאת בליבת הערכים ותפיסת העולם שלנו, כולל מאבק חשוב ואפקטיבי בתכניות לסיפוח חד צדדי. זו לו ממשלה קלה – בלשון המעטה. אבל, עמיר ואיציק נאבקים בשמנו והופכים עולמות כדי שאחרי הרבה מאד שנים בהן הימין התרגל לשלוט לבד ולעשות במדינה ובממשלה כבשלו, יהיה גם למחנה שלנו משקל מהותי ושוויוני. ככל שנחזק את מאמציהם – נחזק את טובת המחנה, נחזק אותנו, ונחזק את טובת המדינה.

עד כאן חברות וחברים, מאחל לכם ולבני משפחותיכם ימים שקטים ובריאים וכתמיד עומד לרשותכם.

"דור מחדש ויוצר איננו זורק אל גל האשפה את ירושת הדורות. הוא בוחן ובודק, מרחיק ומקרב ויש שהוא נאחז במסורת הקיימת ומוסיף עליה"
ברל כצנלסון, מקורות לא אכזב - דבר 1934

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי