חדשות העבודה 9/5/21

Thank you for rating this article.

חדשות מפלגת העבודה עם עדכון על המו"מ הקואליציוני מיו"ר המפלגה מרב מיכאלי, עדכון יו"ר הסיעה בכנסת רם שפע, נאום הבכורה של ח"כ גלעד קריב, על פעילות הכנסת של הח"כים בר לב, מואטי, קריב, מראענה ורייטן וראיון עם שרון שינבאום, העוזרת של ח"כ אפרת רייטן.

יו"ר מפלגת העבודה - ח"כ מרב מיכאלי

חברות וחברים יקרות ויקרים,השבוע עשינו עוד צעד אל עבר ממשלת השינוי שכל כך נחוצה לנו. אך זהו צעד ראשון, בדרך אל שינוי אמיתי, כולל ונרחב.בבחירות האחרונות עמדתןם מול הקלפי ובחרתןם באמת שלכןם, בחרתןם במפלגת העבודה. ואתןם לא לבד – כמעט שלוש מאות אלף אישה ואיש בחרו באידיאולוגיה, בנבחרת השווה, בערכים שאנחנו מביאות ומביאים, בתוכניות הרבות והמפורטות שהצגנו לאורך הקמפיין ושנפעל כדי לקדמן בכל צורה ודרך.כדי שנוכל לממש את התוכניות הללו אנחנו צריכות וצריכים כח. אנחנו חייבים לבנות את הכח הפוליטי שלנו ולבנות בחזרה מפלגת שלטון.בתוך הררי הספינים, ההדלפות והפרקטיקות המכוערות של הפוליטיקה, אנחנו הבטחנו ונקיים, להיות בית של אמת, יושרה והגינות.מפלגת העבודה בראשותי מחויבת לממשלת השינוי ואנחנו נעשה הכל כדי שהיא תקום, ובתוכה, נעשה הכל כדי שהמדיניות שלה תשקף את ערכי מפלגת העבודה ואת מה שאזרחיות ואזרחי ישראל כל כך זקוקים לו.החלפת נתניהו היא אינטרס ראשון במעלה, ועליו לא נוותר בשום אופן, אבל זה לא סותר את העובדה שאתן ואתם צריכים להיות מיוצגים בצורה הטובה ביותר.בינתיים, נבנה את הכח שלנו. הביאו את החברות והחברים שלכןם להצטרף וביחד ננצח.שלכןם, מרב.

יו"ר סיעת העבודה ח"כ רם שפע

שותפות ושותפים לעבודה, עדכון קצר מהעשייה של הסיעה.
השבוע המומנטום השתנה. המנדט להרכבת הממשלה עבר אל הגוש שלנו ואנחנו ממשיכים לעבוד קשה ומאמינים שזה אפשרי.
ניסיונות הליכוד לפגוע בשיתוף הפעולה שלנו עם שאר השותפות הפוטנציאליות להקמת הממשלה מחייבות אותנו להיות זהירים, ובכוונתנו להעלות הילוך בכל מה שקשור להשבת הכנסת לפעילות ולחזק את השת"פ בגוש השינוי. כבר השבוע הגשנו בקשה להקמת ועדות נוספות, בין היתר את ועדת החינוך שחייבת לחזור לפעילות במטרה לייצר פיקוח ומענה שהציבור כה זקוק לו.

בנוסף, נפגשנו השבוע כל הסיעה יחד, עם מספר מועמדים לנשיאות המדינה שהציגו בפנינו בשקיפות את משנתם, זאתבשונה מכל שאר הסיעות בכנסת שם כל ח"כ נפגש בנפרד. אנחנו בוחנים את האפשרויות ברצונות רבה ובשבועות הקרובים יהיו כמובן התפתחויות.
כולנו מכוונים למען אותה מטרה אחת. זה אפשרי.

שלכם ושלכן,יו''ר הסיעה ח''כ רם שפע

מפלגת העבודה נעמדת לצד נכי צה"ל

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי: "כל ראש ממשלה וראש ממשלה חליפי מבטיח להם הבטחות אבל בפועל – הפקרה, הזנחה ובושה גדולה למדינת ישראל".

השבוע ביקרו יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מיכאלי וח"כ עמר בר-לב בבית הלוחם בתל אביב.
במסגרת הביקור סיירו במתקנים השונים במקום ושמעו אודות הטיפולים הניתנים במתחם הן בתחום בריאות הנפש והן בתחום בריאות הגוף. את הסיור קיימו יחד עם יו"ר ארגון נכי צה"ל, עו"ד עידן קלימן ומנכ"ל ארגון נכי צה"ל, אבי לרמן.
בתום הסיור אמרה ח"כ מרב מיכאלי: "במקום הזה מטפלים בנכי צה"ל ובמשפחותיהם שנתנו למדינת ישראל את הדבר הכי יקר שאפשר לתת. כבר לפני 20 שנה באו אליי נפגעי הלם קרב לבקש שאני אעזור להם לקבל הכרה מהמדינה לפוסט טראומה שנגרמה להם בעקבות השירות שהם נתנו לה והיום הם מקבלים הפקרה, זלזול והזנחה. כל ראש ממשלה וראש ממשלה חליפי מבטיח להם הבטחות אבל בפועל – הפקרה, הזנחה ובושה גדולה למדינת ישראל. אנחנו את הממשלה הזאת חייבות וחייבים להחליף ומהר.
עוד הוסיף ח"כ עמר בר-לב: ״באנו לכאן כדי לעמוד לצד נכי צה״ל, לצידו של איציק סעידיאן, מי יתן ויחלים במהרה מפצעיו, ולקראת דיון ועדת החוץ והביטחון על אגף השיקום של משרד הביטחון מחר. מדהים לראות את העבודה המרשימה של ארגון נכי צה״ל בבית הלוחם בתל אביב ולשמוע על יתר הסניפים הפזורים ברחבי הארץ. זאת בושה קשה שאגף השיקום של משרד הביטחון מתייחס לארגון הזה כאויב שלו, ונלחם בו. אסור ולא אתן להפקרה של האחים שלנו להמשך - יש ליישם במיידית את מסקנות וועדת האלוף (במיל׳) אייל בן-ראובן״.

נאום הבכורה של ח"כ הרב גלעד קריב

השבוע, נשא ח"כ הרב גלעד קריב (העבודה), את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת, ופתח אותו בתפילה לרפואת הפצועים באסון הכבד במירון ובפיגוע הירי בשומרון.
בנאומו החריף, הציג ח"כ קריב את תפקידה של היהדות המתקדמת בגיבוש הזהות הישראלית ובחשיבותה לערכי השמאל; וכן תקף את אלה המדירים את היהדות המתקדמת מהשיח הישראלי ומקבלת ההחלטות.

מוזמנות ומוזמנים לצפות בנאום המלא, לחצו כאן.

ח"כ עמר בר לב בועדת חוץ וביטחון לאחר הסיור בבית הלוחם

"המעשה הנואש של איציק סעידיאן חשף את הכשלון המתמשך של אגף השיקום ושל משרד הביטחון בטיפול בנכי צה״ל. אבל הכישלון לא מוריד מהאחריות המיידית שיש לנו לטפל במצב, ומאחריותו של ראש הממשלה לעמוד בהתחייבותו להעביר בתוך שבועיים 380 מליון שח לאגף השיקום"

מוזמנות ומוזמנים לצפות בקטע המלא, לחצו כאן.

דואגות למערך הפסיכולוגיה הציבורית

השבוע נפגשה ח"כ אמילי מואטי עם נציגי פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית ושמעה מהם על בעיות התקינה, האיוש, השכר ותנאי ההעסקה במערך. ח"כ מואטי מתכננת להיכנס לעובי הקורה ולקחת חלק מרכזי ופעיל בשיקום מערך הפסיכולוגיה הציבורית למען כל מי שזקוק לו

השאילתה הראשונה של הכנסת ה-24

חה"כ קריב פנה בשאילתא לשר החינוך ודרש לדעת על היערכות המשרד לעלייה בביקוש למענים חינוכיים-פסיכולוגיים. סגן השר מאיר פרוש השיב בשם המשרד, וחשף כי רק 70% מתקני היועצים והפסיכולוגים מאויישים ושלמשרד אין מעקב אחרי זמני ההמתנה לטיפול ברחבי הארץ. קריב: "נמשיך לעקוב, לבדוק ולטפל".

הקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר האסון בהר מירון

ביום שישי, מיד אחרי האסון הנורא בהר מירון, פנתה ח"כ אפרת רייטן במכתב דחוף לרה"מ, רה"מ חליפי ושר הבט"פ להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון."על ממשלת ישראל להורות ללא שיהוי על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בעניין אסון ההילולה בהר מירון, אשר תהווה גוף בלתי תלוי לחקר הנסיבות שהובילו להתרחשותו". כתבה בפנייתה.עוד הוסיפה ח"כ רייטן: "כמי שנאבקה בשם המשפחות השכולות של אסון שפקד את מדינתנו לפני שלוש שנים – אסון מכינת בני ציון בנחל צפית – במחדלי הבדיקה שלאחריו ודרשה להקמת ועדת חקירה ממלכתית גם אז, אני פונה אליכם במכתב זה על מנת שממשלת ישראל תגלה אחריות מידית ומלאה על אסון ההילולה בהר מירון".

שיחה בהפתעה למוקד לקו הארצי למניעת אלימות במשפחה וילדים בסיכון

ח"כ אבתיסאם מראענה התקשרה בהפתעה השבוע ל קו הארצי למניעת אלימות במשפחה וילדים בסיכון, 118. לבדוק את הזמינות, איכות המענה האנושי, והטיפול הראשוני שיקבלו הפונות והפונים שבמצוקה. המענה הראשוני במוקד בעברית היה מצוין, אך כשהתקשרה ודיברה בשפה הערבית - המענה היה איטי מאוד וגם כשנענתה ח"כ מרעאנה, היא גילתה נציג שמועסקים למוקד בערבית בשליש משרה.בפוסט בפייסבוק כתבה ח"כ מראענה: " האם אישה במצוקה הייתה יכולה להסביר את עצמה בשפה שהיא לא מדברת או לא מבינה?
למה אנחנו נכשלות ונכשלים בטיפול באלימות? אולי בגלל שמערך הסיוע לא באמת חל על כלל האוכלוסיה".

 ראיון אחד על אחד עם שרון שינבאום, יועצת פוליטית של ח"כ אפרת רייטן מרום

ספרי לנו על עצמך?
בת 26, ילידת חיפה. היום גרה בתל אביב. בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה ומדע המדינה בשילוב חוג לתקשורת פוליטית.

מה תפקידך בכוח? יועצת הפוליטית של ח"כ אפרת רייטן- מרום

איך את חווה את התפקיד ומה השאיפות שלך בתפקיד זה?
זהו אחד התפקידים המאתגרים והמספקים ביותר שעבדתי בהם. כל יום הוא יום מיוחד ושונה מקודמו, המפגיש אותי עם אנשים שונים ואחרים, וצורות חיים אחרות ממה שאני חווה בחיי האישיים.אני מאוד אוהבת עבודה עם אנשים, ושמחה לדבר, לפגוש ולהכיר בכל יום את אנשי המפלגה והקולגות בכנסת.אחת השאיפות העיקריות שלי היא להביא לידי ביטוי את הערכים והאמונות שאפרת ואני חולקות ולייצר את השינוי שלו אנחנו מייחלות.

איזה מזנון את מעדיפה בכנסת ולמה? חלבי או בשרי ?
אני אישית מעדיפה את המזנון החלבי. אני מכורה לטוסטים ופסטות, אבל מעבר לזה שם כל הפוליטיקה קורית באמת ;)

רוצות ורוצים לדבר עם שרון?פשוט תתקשרו!
0525425566

מפלגה שרוצה להתמודד על השלטון לא יכולה להיות מפלגה לא דמוקרטית. ההיסטוריה לא משקרת. מעולם לא כבשה רשימה פרטית, של איש כזו או אחר, את השלטון בישראל.
מרב מיכאלי, 24.1.2021

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

מצב מפקד

חברי.ות מפלגה פעילים: כ-40,000 (ועוד כ-4,600 ממתינים לתשלום).
לנתונים המלאים | התפקדות

העבודה בסקרים

נכון לתאריך 26.4.24, העבודה-מרצ עם 9 מנדטים (בראשות יאיר גולן), מרצ 4 והעבודה 0 מנדטים.
למעקב סקרים

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי