מפת אזורי העדיפות הלאומית תשונה לטובת הפריפריה, נגב וגליל

Thank you for rating this article.

בישיבת הממשלה שהתקיימה היום הבהרנו באופן חד משמעי - מפת אזורי העדיפות הלאומית תשונה.

דרשנו וקיבלנו התחייבות לקיום עבודה משותפת בחמשת החודשים הקרובים, במסגרתה נשים דגש על יישובי הפריפריה, הנגב והגליל, תוך שינוי סדרי העדיפויות שהיו עד כה במפת אזורי העדיפות בשנים האחרונות.

השר עמר בר-לב: "העמדה שלנו שיש חלקים מסויימים שאנחנו לא מקבלים שהם בראש סדר העדיפות הלאומי (יו״ש). אני נגד ההארכה של התקופה ב-6 חודשים״ (מוריה אסרף, טוויטר) והוסיף, "מדובר בהארכה של 3 חודשים של הצו הקיים, ולכן נצביע בעד. עם זאת, ישנם יישובים שמוגדרים בעלי עדיפות לאומית שאנחנו חושבים שצריכים לצאת מהרשימה, בעיקר התנחלויות, ויש יישובים שצריך להוסיף. על כך נעבוד לקראת ההחלטה הבאה" (גלי צה"ל, טוויטר).

השר נחמן שי: "ניאבק בתוך הקואליציה, בלי לפרק אותה, כדי לשנות את המפה ולתת את הדגש והשינוי הראוי והנכון לאלה שמתגוררים בפריפריה הגאוגרפית והחברתית בישראל" (גלי צה"ל, טוויטר).

המזכ"ל ערן חרמוני: "הורדת ההתנחלויות המבודדות שמחוץ לגושים ממפת סדרי העדיפות הלאומית, היא אינטרס רב זירתי שכן הרחבתם: ביטחונית - עוול על הצבא. דמוגרפית - תביא למדינה דו לאומית. מדינית - תפגע בישראל. כלכלית חברתית - באה על חשבון משאבים שיש להקצות לפריפריה החברתית, גליל ונגב. פוליטית - לא תוסכם בממשלה החדשה" (טוויטר),

מפלגה שרוצה להתמודד על השלטון לא יכולה להיות מפלגה לא דמוקרטית. ההיסטוריה לא משקרת. מעולם לא כבשה רשימה פרטית, של איש כזו או אחר, את השלטון בישראל.
מרב מיכאלי, 24.1.2021

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2013 אוניברסיטת תל-אביב

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי