התחייבות לשר ערבי בממשלת ישראל

Thank you for rating this article.

מהלך פורץ דרך – בממשלה הבאה נמנה את השר הבדואי הראשון בישראל! לאחר הבחירות אנחנו נדרוש למנות את פרופ' אליען אלקרנאוי לכהן באחד התפקידים המרכזיים בישראל.

מפלגת העבודהעבורנו הבחירות האלה הן הזדמנות לתיקון, לשינוי ולתקווה. אנחנו נהיה הרוח הטובה והמבוגר האחראי של הפוליטיקה הישראלית. רק בפתק אמת נביא את השינוי.

ידנו תמיד היתה מושטת לשותפות עם כל חלקי הציבור הישראלי. היום אנחנו מבקשים לממש את השותפות הזאת ולתת לה את המקום המשמעותי ביותר שניתן. היום אנחנו עושים את הצעד הראשון בדרך לשינוי אמיתי ומעורר השראה.

לאחר הבחירות אנחנו נדרוש למנות את פרופ' אליען אלקרנאוי לכהן באחד התפקידים המרכזיים בישראל. ישראל צריכה שר ערבי שיכהן בתפקיד שייגע בחיים של כולנו, ובמקביל יתמודד עם השסע ההולך ומתרחב בין החברה היהודית לחברה הערבית.

אנחנו אומרים בקול ברור - 20% מאזרחי ישראל הם שותפים לגיטימיים לממשלת השינוי שאנחנו רוצים להוביל. פרופ' אלקרנאוי הוא פרופסור במחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן-גוריון, כיהן כנשיא מכללת אחווה ונבחר להדליק משואה למען קידום הפיוס והאחווה בישראל.

פרופ' אלקרנאוי יהיה שר בכיר מקצועי כחלק מקווי היסוד של הממשלה ולא כחלק ממחלוקות פוליטיות והוא יהיה שר של יהודים וערבים כאחד. אצלנו לא יהיה "השר הממונה על מיעוטים". ביום שבו פרופ' אלקרנאוי יוביל רפורמות למען הרוב, תהיה זאת תעודת כבוד שדווקא נציג המיעוט עושה זאת.

אחינו בני העדה הבדואית שסבלו מממשלות הימין וממנהלת פטרונית במשך שנים, יזכו לתיקון היסטורי כיאה לממשלת השינוי הגדולה שאנחנו רוצים להוביל פה החל מהשבוע הבא.

תמו ימי חוק הלאום וחוק קמיניץ, תמו ימי ההסתה, השיסוי והגזענות. אנחנו נקים ממשלה חדשה, פורצת דרך ומעוררת השראה ונתחיל עידן חדש של שינוי בישראל, לטובת כל אזרחיה.

 

למצע העבודה לכנסת ה-23 לערבים אזרחי ישראל.

"אני פוסע בעקבות בן־גוריון בעיניים עצומות אבל מדי פעם אני פוקח את עיני"
זלמן ארן

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי