מצע העבודה לחופש דת ומצפון וקשר עם התפוצות בכנסת ה-25

Thank you for rating this article.

מצע מפלגת העבודה לכנסת ה-25 בראשות מרב מיכאלי - לחופש דת ומצפון וקשר עם התפוצות.

מפלגת העבודה מחויבת לחזונה של מגילת העצמאות להבטיח חופש דת ומצפון לכל אזרחי ואזרחיות ישראל. המתכונת הנוכחית של יחסי הדת והמדינה פוגעת בערכיה הדמוקרטים של מדינת ישראל ובזכויות היסוד של אזרחיה ותושביה, ולא פחות מכך, במעמדן של המסורת והתרבות היהודית בקרב ישראלים וישראליות רבות.

מפלגת העבודה תפעל בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

  • חופש נישואין וגירושין
    נקדם בחקיקה מסלול לנישואין וגירושין אזרחיים, שיהיה פתוח בפני אזרחי ואזרחיות ישראל מכל הדתות, חסרי דת ובני זוג מאותו המין.
  • קידום תחבורה ציבורית בשבת
    נמשיך לקדם הפעלת תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית בשבתות ובחגים בהיקף מותאם, תוך התחשבות באופי הרשויות והשכונות, באיכותו של יום המנוחה במרחב הציבורי ובזכויות העובדות והעובדים בענף.
  • מניעת הדרת נשים
    נמשיך להיאבק בתופעת הדרת הנשים מטעמים דתיים במרחב הציבורי, בצה"ל, באקדמיה ובשוק התעסוקה, ונעמוד על המשך שילוב חיילות וקצינות בכל התפקידים בצה"ל ובשירות הציבורי.
  • ביטול מרוץ הסמכויות ומאבק בעיכובי ובסירובי הגט
    נפעל לביטול מרוץ הסמכויות בין בתי המשפט לענייני משפחה ובין בתי הדין הדתיים, ונקבע כי הטיפול המשפטי בנושאי רכוש ומשמורת ילדים ייעשה בבתי המשפט לענייני משפחה כברירת המחדל. נחייב את בתי הדין הרבניים בחקיקה להפעיל את האמצעים נגד סרבני גט בשלבים מוקדמים של ההליך, ונחמיר את החקיקה נגד מעכבי ומסרבי גט.
  • קבורה אזרחית
    נפעל ליישום מלא של החוק ולהקמת בתי עלמין אזרחיים בכל רחבי הארץ, באמצעות העמדת תקציבים והקצאת קרקעות.
  • הכרה רשמית בכל הזרמים בעם היהודי
    נקבע בחקיקה כי המדינה תכיר ותתמוך בכל הזרמים הדתיים בעם היהודי ובתרבות היהודית החילונית, וכי חובת המדינה והרשויות המקומיות להקצות באופן שוויוני מבני דת ותקציבים.
  • יישום מתווה הכותל
    נפעל ליישום מלא של מתווה הכותל, לשינוי הרכבה של הקרן למורשת הכותל המערבי ולהבטחת שלומם וביטחונם של ציבור המשתמשים בעזרת ישראל ושל המתפללות בעזרת הנשים מקרב קבוצת נשות הכותל.
  • עיגון והרחבה של התמיכה ביהדות הפלורליסטית המתחדשת
    נמשיך במהלך להכרת המדינה בהתחדשות היהודית הפלורליסטית ובבנייתו של האגף להתחדשות יהודית במשרד התפוצות, ונעגן את תקציביו בבסיס התקציב.
  • חינוך פלורליסטי במערכת החינוך הממלכתי
    נעמוד על הטמעת עקרונות פלורליסטיים בתכנים ובהוראה של מקצועות המורשת והתרבות היהודית בבתי הספר הממלכתיים, ברוח דוח ועדת שנהר ועקרונות החינוך הממלכתי.
  • סיוע ליוצאים בשאלה
    נפעל להרחבה ניכרת של הסיוע ליוצאים ויוצאות בשאלה, יחידים ומשפחות. נעמיד מענים ייחודיים לצורכיהם, ונשנה את הקריטריונים בעניין שילוב החברה החרדית במערכת ההשכלה הגבוהה ובשוק התעסוקה כך שיכללו גם את היוצאים והיוצאות בשאלה.
  • המשך שיקום וחיזוק הקשר עם יהדות התפוצות ומאבק משותף באנטישמיות
    נמשיך בתהליך שיקום הקשר עם יהדות התפוצות על כלל קהילותיה וזרמיה, תוך הרחבת התמיכה במפעלי חינוך קהילתי ובלתי פורמלי, חיזוק תוכניות "תגלית" ו"מסע" ומאבק משותף בגילויי אנטישמיות. ניאבק על תפישה של גג רחב ומכליל בתנועה הציונית ובמוסדות היהודיים הבין-לאומיים, ונפעל נגד ניסיונות של הדרה ודה לגיטימציה של ארגונים וקהלים יהודיים המחויבים לחזון שתי המדינות ולערכים ליברליים בישראל וברחבי העולם היהודי.

למצע העבודה המלא לכנסת ה-25, בקישור.

"אין הצבא קובע על דעת עצמו אפילו את מבנהו סדריו וקווי פעולתו ... ארגון הצבא ועיצוב דמותו כל אלה הם בסמכותם היחידה של הרשויות האזרחיות: הממשלה, הכנסת והבוחרים."
דוד בן גוריון, צבא ובטחון עמודים 141-142

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי