נפטר בגיל 97 שלמה הלל, איש תנועת העבודה

Thank you for rating this article.

מפלגת העבודה לדורותיה מביעה צער עמוק על לכתו של שלמה הלל ז"ל, איש נעים הליכות ומרשים, שהיה מעמודי התווך של תנועת העבודה והשאיר את חותמו בפעילותו הענפה בממשלה וכיו"ר הכנסת.

שלמה הללרק ביום חמישי האחרון צירף הלל את שמו לסוף רשימת המפלגה לכנסת הקרובה.

תנחומים גדולים בשם המפלגה ותנועת העבודה כולה.

יו"ר העבודה מיכאלי: "ביום חמישי האחרון עוד הספיק שלמה הלל לצרף את שמו כדי לסגור את רשימת המפלגה לכנסת הקרובה, והערב איננו. הלל, איש נעים הליכות ומרשים, היה מעמודי התווך של תנועת העבודה והשאיר את חותמו בפעילותו הענפה בממשלה וכיו"ר כנסת מרשים וממלכתי במיוחד. חיזוק ידיים ותנחומים למשפחתו" (טוויטר, 8/2/21).

מזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני: "שלמה הלל, מי שכיהן כיו"ר הכנסת ושר בממשלה, חתן פרס ישראל, מבוניה, מייסדיה ומנהיגיה של מדינת ישראל ותנועת העבודה, נפטר הערב בגיל 97. איש דגול אשר ההישגים הכבירים להם זכה לא גרמו לו לאבד את צניעותו המיוחדת עד מאד.

דור של מנהיגות של פעם: מנהיגות הפועלת מאמונה וערכים; מנהיגות יוזמת ועושה; מנהיגות אשר איננה שוכחת ולו לרגע אחד את החזון הציוני שלשמו ועבורו היא נמצאת. ניתן לפרט אין ספור הישגים של שלמה הלל ז"ל בתפקידיו השונים. כמי שהוביל את מבצע העליה האדיר מעיראק. על פעולתו במסגרת ההגנה בתפקידיו השונים. כמי שהוביל את מבצע העליה האדיר מעיראק. על פעולתו במסגרת ההגנה והמאבק להקמת המדינה. כדיפלומט. ועוד ועוד.

אני מבקש להתעכב בערב הזה על אחת ההחלטות הכי חשובות שהוא הוביל, בנחישות ואמונה: בשנת 77 כיהן שלמה הלל ז"ל כשר הפנים בממשלת רבין למשך תקופה קצרה ולאחר פרישת המפד"ל מהממשלה, וניצל את ההזדמנות כדי לתקן עוול נוראי ולהחיל על יהדות אתיופיה 'ביתא ישראל' את חוק השבות.

לקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-21 פניתי אליו וביקשתי כי יאות להסכים ולנעול את רשימת העבודה לכנסת במקום של כבוד, המקום ה-120. הוא נענה בשמחה ונסעתי להחתימו על טופס המועמדות.קיבל אותי במאור פנים ובצניעותו.התרגשתי מאד. איש תנועת העבודה ברמ"ח אבריו. להביט עליו ולראות את ההיסטוריה של המדינה. שלמה הלל ז"ל ביטא בעיני את עולם הערכים שאני כל כך משווע לו: ציונות, שוויון, קיבוץ גלויות, ענווה. יהי זכרו ברוך" (טוויטר, 8.2.21).

שלמה הלל

שלמה הִלֵּל (כ"ג בניסן ה'תרפ"ג, 9.4.1923 – כ"ו בשבט ה'תשפ"א, 8.2.2021) - איש ציבור שכיהן כחבר הכנסת (הכנסות ה-2–3 וה-8–12) מטעם מפא"י, המערך ומפלגת העבודה, כיושב ראש הכנסת ה-11 ושר הפנים והמשטרה.

חתן פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת תשנ"ח (שנת 1998).

"על מקורה של המסורת וההיסטוריה הלאומית כבסיס לדור הנוכחי לבנות, לשנות ולתקן. נזכור את נפילת העם היהודי ובית מקדשו פעמיים, פעם שניה בגלל שנאת חינם. נזכור - נשנה - נתקן"
ברל כצנלסון, "דבר" 1934

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

מאמרים דומים

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי