הלך לעולמו ח"כ לשעבר נוואף מסאלחה

Thank you for rating this article.

הלך לעולמו בגיל 77 נוואף מסאלחה, לשעבר חבר כנסת בשנים 1988 ל-2003 ברשימת מפלגת העבודה וסגן שר הבריאות והחוץ בממשלות רבין וברק.

יו"ר המפלגה מרב מיכאלי: "נוואף מסאלחה, חבר כנסת של מפלגת העבודה וסגן שר הבריאות והחוץ בממשלות רבין וברק, איש חכם, יקר וחשוב הלך לעולמו. מי שהציג עצמו כ"מאמין בדרך הפשרה" ופעל באמונה הזאת בכל שנותיו כשליח ציבור במטרה לחבר ולאחד את הציבור הערבי והיהודי. מפלגת העבודה כואבת את לכתו. חיזוק ענק וחיבוק למשפחה" (טוויטר, 26/10/21).

השר נחמן שי: "בכפר קרע, נשאתי דברים לזכרו של נואף מסאלחה, לשעבר ס. שר החוץ וס. שר הבריאות, חבר מפלגת העבודה וח"כ במשך 14 שנה. נואף היה מנהיג, פורץ דרך, שהוכיח בדרכו הפוליטית כי יהודים וערבים צריכים ויכולים, לשתף פעולה כדי להשיג מטרות משותפות. דו קיום היה בשבילו דרך חיים. יהי זכרו ברוך" (טוויטר, 26/10/21).

מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני: "נואף מסאלחה ז"ל היה מנהיג חשוב ופורץ דרך במפלגת העבודה, בהסתדרות, בחברה הערבית ובמדינת ישראל. נואף שימש כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה; כסגן שר הבריאות בזמן ממשלת רבין כאשר במסגרת זו פעל רבות בין היתר לחיזוק מערכת הבריאות בחברה הערבית ובכלל זה בניית כ-100 נקודות של טיפת חלב; וכסגן שר החוץ בממשלת ברק, תפקיד מדיני חשוב בו הוביל תהליכים משמעותיים לחיזוק הקשרים הדיפלומטים של ישראל והעולם בכלל ועם מדינות ערב בפרט. הדרך בה דגל ואותה הוביל תמיד הייתה דרך השלום, השוויון, הצדק ואהבת האדם. נואף ז"ל היה אדיאולוג ואיש תנועת העבודה בכל ליבו. תרומתו למפלגת העבודה במשך שנים הייתה גדולה עד מאד והוא פעל בה בתפקידים מנהיגותיים בתור הזהב של המפלגה ובשנים בהן הובילה את המדינה. בשמי, בשם הנהגת מפלגת העבודה לאורך השנים, ובשם פעילי וחברי מפלגת העבודה וחבריו לדרך, אני מבקש להוקיר את תרומתו הייחודית והעצומה לתנועה ולהשתתף בצער המשפחה כולה. יהי זכרו ברוך" (פייסבוק 26/10/21).

עדה רבון, בפייסבוק: "חיבבתי מאוד את נוואף מסאלחה. הוא עבד במלאכה הבלתי אפשרית של חיים במסגרת ציונית כערבי פלסטיני גאה שמגוייס כולו לקידום ושיתוף כולם כאן. איש רעים להתרועע, נעים הליכות עם סבלנות ברזל. זכורים לי ימים בכנסת שבהם הייתי דוחקת בו להיאבק על פירוק תקציבים, חשיפת הסודות הלא נעימים, דרישות להשוות תקציבים, והוא היה בסבלנות מסביר לי איך זה יכול לא להשתלם, מה המוקש וכו'. לא תמיד הוא צדק ולפעמים חשש יותר ממה שצריך כי היה זהיר, אבל ליבו היה במקום הנכון. היה איש לא בריא עשרות שנים ומעטים ידעו. חבל על דאבדין. ת.נ.צ.ה".

נוואף מסאלחה

מסאלחה נולד ב-1943 בכפר קרע, למד באוניברסיטת תל אביב והוכשר כמורה. נבחר מטעם סיעת המערך לכנסת ה-12 וכיהן במשך 14 שנה בכנסת מטעם מפלגת העבודה וישראל אחת, כסגן שר-הבריאות וסגן שר-החוץ והיה ראש המגזר הערבי במפלגה.

עוד על שותפתו בשמיניית מפלגת העבודה בטור.

"טייקון עצמו צריך לשלם מחיר. אני מסייע קודם כל לחוסכים שבצורה לא אחראית מצאו את חסכונותיהם אצלו בתאגיד. אני מסייע לתאגידים שיחזיקו מעמד ולא יפטרו עובדים. אבל אני כמדינה מסייעת רוצה לקבל נציגות בזה העיקר צריך לעשות".
אהוד ברק, גלובס
על המשבר הכלכלי וחילוץ הטייקונים 26.12.2008

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014 B

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי