יציאה לדרך חדשה

Thank you for rating this article.

שלום חברים,

לפני כחודש הושבעתי כחברת כנסת מטעם מפלגת העבודה לכנסת ה- 18. אני גאה על ההזדמנות שניתנה לי להמשיך ולשרת את הציבור מתוך בית המחוקקים של ישראל (קראו את טור הפרידה שלי ב"ישראל היום" תחת הכותרת וידוי מביך: אני אוהבת פוליטיקה). את נאום ההשבעה שלי בחרתי להקדיש לבעיות היסוד של החינוך הציבורי:

"בעיית היסוד של מערכת החינוך, לפני כל בעיה אחרת, היא ההפקרות השוררת במרבית הכיתות. ההפקרות הופכת את בתי הספר למקומות שאין בהם ביטחון. היא מונעת מרוב המורים ללמד וממרבית התלמידים ללמוד. ההפקרות גורמת לנו לחשוב - בטעות - שיש הרבה מורים גרועים, כשבסך הכל יש הרבה מאוד מורים נפלאים בעלי ידע, שפשוט אינם יודעים 'להשתלט' על כיתה בתנאי הפקרות."

מיד עם השבעתי לכנסת הבהרתי שבראייתי המנדט שייך למפלגת העבודה ולא לי באופן אישי, ולכן אינני מתכוונת לקחת את המנדט הזה למקום אחר. אני שמחה שסכנת הפילוג סרה מעל המפלגה ונפתחה בפנינו הדרך לבנייה מחדש של המפלגה. אני יודעת שחלקכם קוראים משפט זה בחוסר אמון מוחלט אך ודאי תודו שבפוליטיקה הישראלית הכול אפשרי, ולכל הפחות אין לשלול את האפשרות שמפלגת העבודה תשוב למרכז הזירה הפוליטית.

בחודש שעבר מאז כניסתי לכנסת המשכתי במפגשים עם מורים בבית הספר ופעילויות בנושאי חינוך על בסיס ספרי "בחזרה לאלף-בית: הדרך להצלת החינוך בישראל". השבוע אושרה גם חברותי בוועדת החינוך של הכנסת ואני שמחה על ההזדמנות להעמיק את פעילותי בתחום החינוך במסגרת חשובה זו. אני שמחה לדווח כבר על הישג אחד בתחום זה: בניסיון למצוא פתרונות להשגחה על תלמידים המורחקים משיעור במטרה להבטיח שבכיתה מתקיימים לימודים תקינים, העלתה מורה את הרעיון ששעות אופק חדש ישמשו גם למטרה זו. בעקבות שיחה עם יו"ר הסתדרות המורים ושר החינוך הובהר לי שאין מניעה לאפשר שימוש בשעות פרטניות באופן שבעת קיומן מורים גם יוכלו להשגיח על תלמידים שהורחקו מהשיעור. בכוונתי להפיץ עכשיו הבהרה זו לכמה שיותר מנהלים ומורים בתקווה שכלי זה יסייע להם להבטיח שתלמידים בודדים לא ימנעו ממורים ללמד ומתלמידים ללמוד.

בנוסף לוועדת החינוך, אשרת גם בועדת החוץ והביטחון ובוועדת הכנסת. אני מתכוונת להקדיש תשומת לב מרובה לתחום יחסי החוץ של מדינת ישראל, הקרוב מאוד ללבי. על הכנסת מוטלת המשימה להדק את הפיקוח על פעולות הממשלה בנושא. בשבוע שעבר העליתי הצעה לסדר בנושא "האינתיפאדה השלישית" – זוהי לא אינתיפאדה מהסוג שאנו מכירים ורגילים לו. מדובר במתקפה אינטלקטואלית על מדינת ישראל, המתרחשת בקמפוסים של אוניברסיטאות בחו"ל וביוטיוב. אין כאן התנגדות למדיניות כזו או אחרת של ממשלת ישראל, אנו עדים לניסיון מאורגן ושיטתי לקעקע את הלגיטימיות של המפעל הציוני כולו, ואת זכותו של העם היהודי לבית לאומי בארץ ישראל. קראו מאמר שלי העוסק בנושא זה ושימש בסיס לנאומי בכנסת.

בימים אלה מוצגת בכנסת תערוכה ייחודית של שבעה רישומים מקוריים מתוך ה"קודקס אטלנטיקוס" של ליאונרדו דה-וינצ'י. זוהי הפעם הראשונה שרישומים אלה יוצאים מגבולות איטליה והם מהוים את האוצר היקר ביותר של ספרית אמברוזיאנה. זהו האוסף החשוב והשלם ביותר של יצירות ליאונרדו דה-וינצ'י בעולם. אתם מוזמנים להגיע לכנסת בימים שאני נמצאת כאן (שני, שלישי ורביעי בשבוע) עד לסוף מושב הכנת (17 למרץ) שלאחריו יוחזרו הרישומים לאיטליה. אנא צרו קשר עם נטלי דדון, מנהלת הלשכה בטלפון 02-6408028 או באימייל This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. כדי להסדיר אישור כניסה.

אמשיך לעדכן אתכם מעת לעת על פעילותי בכנסת. הנכם מוזמנים גם לעקוב באמצעות האתר שלי ובפייסבוק.

אני עומדת לרשותכם בכל הצעה, שאלה או בעיה.

שלכם,

עינת

"באת מקלל, יצאת מברך."
חכ לשעבר יורם מרציאנו, על אהוד-ברק בלשכת העבודה 20.1.2011

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי