גלעד קריב מתמודד לרשימת העבודה לכנסת

Thank you for rating this article.

לאחר ארבע שנים של כהונה כמנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל ולאחר למעלה מחמש עשרה שנים של עשייה ציבורית וחברתית ענפה, אני מציג את מועמדותי בבחירות המקדימות במפלגת העבודה.

קצת עלי ועל פעילותי בזירה הציבורית

עם שחרורי מהצבא, לאחר חמש שנות שירות ב-8200, הצטרפתי לצוות התנועה הרפורמית בישראל, במטרה לקדם את הערכים בהם אני מאמין: התחדשות יהודית וציונית, צדק חברתי, חיי קהילה, שוויון בין גברים ונשים וסובלנות דתית. במקביל להסמכתי לרבנות וללימודי המשפטים באוניברסיטה העברית, נטלתי חלק במאבקים רבים למען חופש דת ולקידום צדק חברתי.

מאבק האימהות החד הוריות, מאבק הסטודנטים והמאבק בגזירות הכלכליות של שנת 2002 ו-2003 היו חלק בלתי נפרד מן העשייה החברתית היום יומית שלי. המאבק למען חופש בחירה בנישואין; בלימת חוקי הגיור; המאבק נגד קווי המהדרין והדרת הנשים, והניסיון להטמיע את לימודי הליבה בכל מערכות החינוך בישראל הביאו לידי ביטוי את האמונה שלי ביהדות ובזהות ישראלית המבוססות על כבוד האדם, על שוויון ועל סובלנות.

בשנים אלו השתתפתי במאות דיונים של ועדות הכנסת, נטלתי חלק בניסוח עשרות הצעות חוק ובבלימת חקיקה מסוכנת. ניסחתי ניירות עמדה והובלתי קואליציות לשינוי חברתי במגוון רחב של נושאים. לא פחות חשוב מכך נטלתי חלק באירועים ציבוריים, הפגנות משמרות מחאה ופעולות שטח רבות.

אז למה לי פוליטיקה עכשיו?

אחרי שנים רבות של עשייה בחברה האזרחית, אני משוכנע בחשיבותה של העשייה הציבורית מחוץ למערכת המפלגתית. רבים מן המהלכים החשובים בחברה הישראלית התחילו מחוץ לכנסת ומחוץ למסגרת המפלגתית. יחד עם זאת אני גם משוכנע שעתידה של החברה הישראלית יוכרע במידה רבה בזירה הדמוקרטית המרכזית – הכנסת, ומסביב לשולחן של מקבלי ההחלטות.

דמותה העכורה של הפוליטיקה הישראלית אינה גזרת גורל ! פני הכנסת כפני האנשים הרוצים לשבת בה, ולשרת מתוכה את הציבור. את הערכים אותם ינקתי בבית, בתנועת הנוער, בקהילות היהדות הרפורמית ובארגונים החברתיים אני מבקש לתרגם לפעילות פרלמנטרית מסורה, אחראית ואינטנסיבית.  

למה מפלגת העבודה?

במשך כל חיי הבוגרים הייתי חבר מפלגת העבודה. האמנתי ועודני מאמין בצורך להניף יחד ובמקביל את הדגל החברתי, הדגל המדיני והדגל האזרחי, מתוך תפיסת עולם ציונית ודמוקרטית. למרות שהדבר מחייב לעתים פשרות או הליכה בדרך ארוכה יותר אני מאמין במפלגה השואפת להנהיג את המדינה שלנו ולהוביל את סדר היום שלה. אני שמח להיות חלק ממפלגה שיש לה שורשים עמוקים ומפוארים, והיא כאן על מנת להישאר ולהשפיע על החברה הישראלית לעוד שנים רבות וארוכות. השנים האחרונות היו קשות למפלגת העבודה ולבוחריה, אבל הרוח החדשה שמפעמת בה בזמן האחרון מוכיחה שלמפלגת העבודה תפקיד מרכזי בהבטחת העתיד של מדינת ישראל.

במה אני מתכוון לעסוק?

כבר עכשיו ברור שלמפלגת העבודה תהיה בכנסת הבאה נבחרת מצוינת שמשלבת בין ותיקים לבין חדשים, בין מובילי המחאה החברתית לבין אנשי חינוך, בין אקדמאים לבין אנשי תקשורת. התנאי להצלחה של הנבחרת הזו, לא רק בבחירות אלא גם אחריהן, הוא שיהיה בה מגוון רחב של קולות המייצגים את כל תחומי העיסוק והעניין של מפלגה, השואפת להיות מפלגת שלטון.

בכנסת הבאה אני מתכוון להמשיך את הפעילות בה התחלתי לפני שני עשורים. אני מתכוון לקדם את חופש הדת של אזרחי ישראל ולפעול למען יהדות ללא כפיה וללא מונופולים. אני מתכוון להיאבק למען נישואים וגירושים אזרחיים, ולהילחם נגד הדרת נשים בשם הדת. ללא שיח מתלהם אני אתעסק עם הטמעת לימודי הליבה בכל מערכות החינוך בישראל ויצירת בסיס אזרחי משותף לדור העתיד שלנו ולא פחות מכך גם עם ההכרח המוסרי והמשפטי לקדם חלוקה הוגנת של נטל השרות.

אני בטוח שגם אתם מזדעזעים מגילויי הגזענות בחודשים האחרונים, הנעשים בשמה של היהדות. אעשה הכול כדי לדרבן את רשויות החוק לבלום את גל הגזענות ולמנוע כל מימון ממשלתי למוסדות ואישים העוסקים בהסתה. אחרי למעלה מעשור שנים במהלכן נמצא בית המשפט העליון תחת מתקפה הרסנית מצד מפלגות ימין ומרכז, אמשיך להוביל את המאמץ של מפלגת העבודה להגן על עצמאות מערכת המשפט ולבלום את גל החקיקה האנטי דמוקרטי שהובילה הממשלה היוצאת.

על סמך הניסיון העשיר שצברתי בוועדות הכנסת, בליווי מהלכי חקיקה ובהובלת מאמצים בתחום יחסי הדת והמדינה וחיזוק הדמוקרטיה הישראלית, אני שואף להיות הקול המוביל של מפלגת העבודה בתחומים חשובים וגורליים אלה. 

אני זקוק לשותפות שלכם !

בשפה העברית ניתן לחברי הכנסת כינוי נרדף: "נבחרי ציבור". האמת היא שמן הראוי היה להשתמש בביטוי המסורתי: "שליחי ציבור". לקראת הבחירות המקדימות אני מבקש את אמונכם ולהיות לכם שליח הציבור. על מנת שהדבר יתגשם אני זקוק לעזרתכם.

איך אפשר לעזור?

  • אם אתם חברי מפלגת העבודה – בואו להצביע ודברו עם חברים נוספים על תמיכה במועמדות שלי. ספרו לנו אם אתם בעלי זכות בחירה: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • היכנסו לדף הפייסבוק שלי, הפכו לחברים ושתפו את החברים שלכם במסרים שלנו.
  • הצטרפו למטה המתנדבים: התנדבו לשוחח עם חברי המפלגה בטלפון לקראת הבחירות או בואו לעזור לנו ביום הבחירות במקום מגורכם. יכולים ומעוניינים: דברו או צרו קשר עם נועה, מרכזת מטה המתנדבים שלנו: . This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • סייעו לנו בהנעת הקמפיין קדימה באמצעות תרומה כספית. החוק מאפשר קבלת תרומות של יחידים ולא תאגידים, ודורש שהתרומה לא תהיה אנונימית. כל תרומה תתקבל בשמחה ובהקרת תודה. רוצים לשלוח המחאה: כתבו המחאה לפקודת: גלעד קריב – בחירות מקדימות ושלחו אותה לת.ד 20142 ת"א 61201. רוצים לתרום בהעברה בנקאית: העבירו התרומה לחשבון 366197, "גלעד קריב – בחירות מקדימות", בסניף בית אסיה (567) של בנק הפועלים (12). 12-567-366197. חשוב מאד שתיידעו אותנו על התרומה כדי שנוודא את קבלתה ואת רישומה בהתאם לכללים: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..
  • יש לכם שאלה, רעיון, ביקורת או עצה טובה? כתבו אלי: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
"לציונות הגעתי מתוך יהדות; לסוציאליזם הגעתי מתוך הגינות"
זלמן ארן

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014 B

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי