על סדר היום - עמותת זוכרות ויהודי הגולה

Thank you for rating this article.

1. מכירים את עמותת "זוכרות"? עמותת "זוכרות" הוא ארגון שמאל קיצוני אשר מטרתו הוא להסביר ליהודי הארץ שהייתה נכבה פלשתינית ושעלינו כיהודים לדאוג לפצות ולהשיב את כל הפליטים לבתיהם. כמו כן עלינו להתחרט, להתנצל ולהצטער שזה קרה.

מטרת העל של העמותה: "לצורך הגשמת החזון תפעל זוכרות לקדם הכרה ואחריות של הציבור היהודי בישראל על עוולות הנכבה המתמשכת ואת תפיסת השיבה של הפליטים הפלסטינים כתיקון המתבקש לנכבה וכהזדמנות לחיים טובים יותר לכל תושבי הארץ. על מנת להביא להתנערותה של החברה היהודית מתפיסות קולוניאליות של קיומה במרחב ומהפרקטיקות הקולוניאליות הנלוות לכך."

מעבר לעובדה שהיסטוריה היא דבר נורא סובייקטיבי, על שאף שרבים מנסים להתעקש שהיא אובייקטיבית בלבד (מידע יבש, מספרים ותאריכים כן, סיבות ומהלכים בדרך כלל לא), מרגיזה במיוחד הקיצוניות המחשבתית. ייתכן והייתה נכבה, ייתכן והיו פה גזל וגירוש, בהחלט נעשו פה דברים לא תקינים, לא מוסריים, לא אתיים - זו המלחמה - כואבת מרה ואכזרית. הרי הערבים היו עושים בדיוק אותו הדבר. מי שלחם כאן הבין, בדיוק כמו הערבים שזה או אנחנו או הם. המלחמה המוסרית ביותר בעולם עוד לא נוצרה. מי שיצור כזו - יזכה לפטנט על שמו וכנראה ימות במלחמה אכזרית אחרת.

אופן המחשבה של העמותה והצגת הדברים מקומם במיוחד. זו בדיוק חוסר השפיות עליה אני מדבר וכנגדה אני נלחם. הצגה של צד אחד כאשם וצד שני כצדיק, גוזל שנגזל שיש לרחם עליו, היא הצגה ביזיונית שנגדה אצא בכל פה. ההתמקדות אך ורק בצד אחד היא אם הסכסוך ואם הפילוג בחברה הזו. שפוי פירושו להסתכל על כולם מכל הכיוונים ומכל הצדדים ולהסביר למה אני צודק ולמה גם השני צודק - זהו המפתח לפתרון ולהגעה להסכמה. הארגון משחק אותה מחבר. בשורה התחתונה הוא מתריס ומפלג. לא אצטער אם ייסגר לו.

אה, ועוד משהו - תומך בפתרון שתי המדינות ללא חזרת פליטים. פליטים לא יחזרו נקודה. אם הייתי ראש ממשלה, הייתי אומר זאת בקול גדול. מי שרוצה לדעת למה - שיישלח לי הודעה פרטית.

2. יש המוני פרויקטים של הסוכנות היהודית ודומייה, העוסקים בקשר עם יהודי הגולה. הקשר הזה מבורך ויש לחזקו כמה שיותר. היהודים בגולה צריכים שיהיה להם בית חם, גב מאיתנו ותחושה שבמקרה וקורה הנורא מכל - מקומם איתנו ונקבל אותם בזרועות פתוחות ובשמחה. 

מה לא צריך לעשות? צריך להפסיק לנסות ולשכנע אותם באופן אקטיבי לעלות ארצה. לא כל יהודי הגולה צריכים להיות פה. לובי יהודי חזק בחו"ל וקהילות יהודיות משגשגות בחו"ל הם כתף חשובה ורצינית למדינת ישראל הקטנה. ההשפעה של לוביסטים יהודיים בחו"ל היא השפעה עצומה כמו גם התרומות וייסודם של פרויקטים חשובים מאוד על אדמת מדינת ישראל.

יבואו לפה כל היהודים, יפגשו באח בנט, בלפיד ובכל החלטורה ועיגולי הפינות ולא יבינו מה לעזאזל הם עושים פה, מעבר לעובדה שההוצאה הכספית על קליטתם תהיה אדירה וכמות התחקירים שיתפרסמו על כך שהפקרנו את עולי X ואיך הפקרנו גם את עולי Y, תהיה יותר גדולה מעיתון סוף השבוע של סופהשבוע.

מי שרוצה לעלות - שיתקבל בברכה ובשמחה. פיתוח מנגנון שיגרום לכלל היהודים לעלות - לא ולא. כשהעם הזה ייגדל וימנה לו 30 מיליון, אולי נצא מתחושת הקטנות ונבין שלא כולם חייבים לחיות פה.

"עוני זה לא רק לחם. זה מושג רחב. מי שתופש את בעיית העוני כבעיית לחם הוא צר אופקים. עוני הוא בתרבות בחינוך בתעסוקה. עוני הוא בסולידריות ובעוצמה פנימית"
עמיר פרץ

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי