ההתמודדות על ראשות המפלגה

Thank you for rating this article.

השבוע הוכרזה ההתמודדות על ראשות המפלגה ועל הזכות להובילה בבחירות הבאות. למרות התחושה כי בחירות פנימיות במועד הזה הן דבר מיותר שפוגע בתנופה המתמשכת שצוברת המפלגה- לא ניתן ולא צריך להישאר אדיש אליהן. הבחירות מהוות הזדמנות לחידוד אידיאולוגי ותשפענה באופן דרמטי על עתיד המפלגה. לכן, העדפתי לעשות את הבחירה - לא מתוך חיפזון או שליפה אלא לאחר הרהור ושיקול דעת עם סביבתי ועם עצמי על הבחירה שעמה אהיה שלם ביותר ושמשקפת בעייני את טובת המפלגה.

בימים האחרונים נפגשתי עם שני המועמדים כדי לדבר ולברר את כל הסוגיות הרלוונטיות הקשורות למועמדותם, ואמש לאחר שנפגשתי עם שלי בביתה הודעתי לה על תמיכתי בה במרוץ לראשות המפלגה. מדוע? בגלל החזון הברור ובצדו היכולת לממשו בעקביות, באומץ ובנחישות מדי יום. אמנם גם ביקורת נשמעה מאז הבחירות אבל כשמסתכלים על התמונה בכללותה על דבר אחד אין ויכוח: דרכה ומנהיגותה של שלי החזירו למפלגה את זהותה ואת דרכה והציבו אותה כאלטרנטיבה אמיתית אשר כופרת במצב הקיים ושואפת לשנות סדרי עולם. את זאת אני מאמין שיש להמשיך.

מדינת ישראל שלנו שקועה (מבחינות רבות) במשבר עמוק והחשש הגדול הוא שאנו הצעירים נאלץ להנמיך את ציפיותינו ממנה. אני מאמין בכוחה וביכולתה של מפלגת העבודה לבנות מציאות טובה יותר המבוססת על השאיפה לשלום, על החתירה לצדק וחלוקת משאבים הוגנת ועל החיזוק של ערכי השוויון והדמוקרטיה. כדי לקיים את אותה ההבטחה אני יודע את אשר מצופה מאיתנו: לא להירתע מחזון, לא להיכנע למשבר, לא לעשות שקר בנפשנו. אני מאמין כי האיכויות הטמונות בנבחרת של סיעת העבודה בשילוב הנהגתה הערכית והאמיצה של שלי תוביל אותנו למקום שממנו גם נוכל לממש את אותה ההבטחה- הנהגת המדינה. את כל זאת אנחנו יכולים לעשות. את כל זאת נעשה.

בוז'י הרצוג הוא אחד מחבריי הטובים בסיעה והיה גם מאלה שתרמו רבות לבחירתי הסופית להיכנס לחיים הפוליטיים. יש לי הערכה רבה מאוד אליו: על מקצועיותו, על מסירותו ובעיקר על אנושיותו בפוליטיקה ואני מצפה שימשיך להיות חלק מוביל ומרכזי במפלגה עוד שנים רבות. גם הביקורת שנשמעת היא לעיתים במקומה ויש להפנימה על מנת שנוכל ביום שאחרי להמשיך הלאה אל עבר מימושה של אותה הבטחה מול רבים שמשתוקקים להאמין מחדש.

------------------------------------

פורסם בעמוד הפייסבוק של ח"כ שמולי.

"הגשמת האידאה איפוא באופן חלקי היא יותר חשובה לנו מאשר מלחמה עקשנית בעד התפיסה האבסולוטית של הרעיון"
פנחס לבון, גורדוניה - חוב. ט' יוני 1929 עמ' 21-22

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי