דרישה לקיים בחירות לוועידה ה10

Thank you for rating this article.

עו"ד דניאל כהן בראיון באתר אשדוד10 מסביר מדוע הגיש בשם ח"כ לשעבר יורם מרציאנו, עתירה לועדת החוקה של המפלגה - בדרישה לקיים בחירות לוועידת המפלגה (labor העתירה המלאה כקובץ PDF להורדה) ועוד לפני הדיון בהצעות שינוי החוקה של יושב-ראש המפלגה אבי גבאי.

ב7/9 מרחיב דניאל כהן ופונה לבית המשפט: "הויכוח מגיע לפתחו של ביהמ״ש. היום הוגשה המרצת פתיחה לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו ע״י החברים יורם מרציאנו, משה דבוש, רפי בן חמו ובועז כספי שאני גאה לייצג אותם, בין השאר, בטענה כי פקעו כהונתה וסמכותה של הוועידה ה-9, כמו גם מרכז המפלגה שמסיים את השנה החמישית לכהונתו מכוח עקרון הרציפות ויש לקיים בחירות למוסדות על אתר בטרם קבלת כל החלטה" (פייסבוק, 7.9.17).

דניאל כהן"בימים שבהם מדברים על כך שיו"ר המפלגה דורש שיעניקו לו 'ארגז כלים' לניהול המפלגה, במה שאני רואה יותר כארגז סכינים נגד חבריה ...

צריך לזכור דבר אחד פשוט: אהוד ברק ניצח לראשות הממשלה עם החוקה הנוכחית, והפסיד דווקא כשהחליף את החוקה. חוקה כזו או אחרת אינה ערובה לניצחון או להפסד ... ראשי המפלגה לא מודחים, כמו שמציגים זאת בתקשורת, אלא מוחלפים בבחירות דמוקרטיות. למעט פעם אחת, כשכפו על פואד בחירות לראשות המפלגה.

מאז ועד היום מפלגת העבודה הולכת וגולשת במדרון שמאלה ועוד שמאלה.

אני לא רואה שום דבר משותף בין ראשיה הנוכחיים לבין הרשימה המפוארת של ראשי המפלגה וראשי הממשלה ושרים שקמו מתוכה ... החוקה שלנו היא מסמך דמוקרטי להפליא. היא משקפת את חזון דור המייסדים וקובעת כללים ברורים וחלוקת תפקידים בתוך המפלגה. תמיד ידענו לשמור על האיזונים האלה, עד השנים האחרונות שבהן מבקשים יושבי הראש להעניק לעצמם כוח, לפעמים בדרכים הסותרות את החוקה. בכל ההיסטוריה של הליכוד יש תיעוד אחד להתערבות של בית המשפט בהליכים הפנימיים במפלגה. מנגד, במפלגת העבודה יש אינספור מקרים שבהם בית המשפט מתערב ומונע מצבים שבהם היה שיבוש בחוקה, ובעיקר במקרים שבהם היה ניסיון למנוע בחירות לאחד המוסדות. ראשי המפלגה מטבע הדברים לא רוצים בחירות, לכן הם יוזמים מהלכים למנוע אותן. אבל בית המשפט לא מאפשר להם ...

אני מצפה ממי שמנסה להציג מצג של פוליטיקה חדשה שינהג כדמוקרט וכמי שמכבד חוקה וחוק. אני מצפה שיכין שיעורי בית וילמד את המציאות המשפטית ואת המותר והאסור לפני שהוא יוצא לעקיפה ...

זה ארגז סכינים ואבי גבאי היה צריך לצבור קצת קילומטרז' במפלגה לפני שהוא מחליט לשנות. הוא מלמד על עצמו שהוא בכלל לא מכיר את המפלגה ... ניצלו את הכמיהה שלנו לניצחון כדי למכור לנו פעם אחר פעם עגלי זהב.

תראו מי הכוכב החדש של מתחסדי השמאל הקיצוני, מני נפתלי. הוא הפך להיות יקר ויפה בעיניהם כי הוא נגד נתניהו. הרי היחס אליו מצד הפרקליטות הוא של עד מדינה, בא ברק וניצל את המומנטום להחליף חוקה. שיקום המפלגה הוא הדרך היחידה להציב אלטרנטיבה שלטונית. אני מסרב לקנות את ניסיונות המכירה האלה של עגל זהב חדש שמבקש לעצמו הכל ולאחרים לא כלום כי כל ההסבר הוא: אני אביא ניצחון. זה לא הסבר רציונלי ולא משפטי ולא ערכי. לכן קיימים בחוקה איזונים ובלמים ..." (אשדוד10, 5.9.17).

"עם לא יזכה לחירות אם לא יבטיח חרות שכניו"
קארל מרקס

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 1922-1995

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי