לבחור היום במפלגת העבודה ולא באינטרסים פוליטיים צרים

Thank you for rating this article.

אנחנו נמצאים כאן בקרב על הבית שלנו. על הערכים שאנחנו מאמינים בהם. על התנועה שהקימה מדינה. אני יודע את זה ואתם יודעים את זה. 

איתן כבלבכל נקודה בחיי הפוליטיים בה הייתי צריך לבחור בין ערכי מפלגת העבודה לבין אינטרס פוליטי של אדם, חזק ככל שיהיה, בחרתי בערכים. שילמתי על כך מחירים כבדים, אישיים ופוליטיים, ולמרות כל אלה לא עזבתי את המפלגה אפילו ליום אחד. לא ראיתי בה מקפצה, לא מקום להתארח בו בדרך לתחנה הבאה ולא שלד בורסאי שקונים בזול ומוכרים ביוקר.
חברותיי וחבריי, גם היום עומדת בפנינו בחירה מאוד ברורה. לבחור בערכים של תנועת העבודה או להקריב אותם על המזבח בשביל אינטרסים של אדם אחד שמאיים להפיל את הבית הזה על הראש של כולנו.

נכון, זה לא נעים, התזמון לא אידיאלי, אבל אם נשתוק עכשיו לא נוכל לסלוח לעצמנו ביום שלאחר הבחירות. אנחנו יכולים להמשיך לשחק את המשחק כאילו הכל בסדר, כאילו לא מתקיים פער עצום בין המציאות עצמה לבין השלטים שמתנוססים עכשיו על האוטובוסים, כאילו אנחנו לא נושקים לאחוז החסימה כבר תקופה ארוכה.
יושבת פה מולי בשורה הראשונה חבורה מופלאה של חברי כנסת. האנשים הכי טובים ורציניים שיש בכנסת הזאת. אדון גבאי, למה אתה מנסה לדחוק אותם החוצה עם השריונים שלך?
אפילו ביבי, ראש ממשלה עם 30 מנדטים בסקרים, ביקש מהמפלגה שלו שלושה שריונים וקיבל רק אחד במקום ה-21. גם זה בהצבעה חשאית בשבוע הבא. אז למה אנחנו אמורים לשתוק כשאתה מחסל את הסיכוי של האנשים המעולים שיושבים כאן והביאו בבחירות האחרונות 24 מנדטים להמשיך בעבודה המעולה שלהם?
חברות וחברים, זאת הדקה ה-89. אפשר עוד להציל את הבית הזה מפני אלה שאיימו להפיל אותו על הראש של כולנו.

במוצאי שבת התראיינתי אצל רינה מצליח וחשפתי שם את מה שאמרת לי בפגישה בינינו, איימת עליי שתמוטט את הבית הזה על כולנו. אתה יודע את זה. זאת ההבטחה היחידה שעמדת בה עד כה.

איתן כבל

אבל אתמול עשית מעשה חמור. חמש דקות לפני החדשות, בפריים טיים, התראיינת לאודי סגל, והכחשת שנאמרו הדברים, ואמרת בזה הלשון "לא היו הדברים מעולם, ראיתי את זה ובאמת צחקתי לעצמי", הבעת זלזול בדברים.

אז אדוני הנכבד, אחד מאיתנו משקר, וזה לא אני. אני לא מוכן שבפריים טיים תקרא לי שקרן. הבוקר הלכתי מיוזמתי לבדיקה במכון פוליגרף. הנה קח את התוצאות. יצאתי דובר אמת – לי יש אישור, ושוב התגלה ששיקרת. זאת לא הפעם הראשונה.

בוא אני אלמד אותך משהו על המפלגה הזאת שהגעת אליה לפני שנה. האותיות שמלוות את המפלגה הזאת בקלפי עשרות שנים הן א.מ.ת.
זה לא רק פתק, אלא ערכים. ומי שבוגד בערכים האלה פעם אחר פעם לא יכול להנהיג אותנו ולא להיות חלק מאיתנו.
אני מודה, טעיתי בקשר אליך. טעינו כולנו. טעיתי כשתמכתי בך בסיבוב השני מול ידידי עמיר פרץ. כן, אני פונה מכאן אל עמיר ואומר לך: אני לוקח אחריות על הטעות שלי ומתנצל בפניך ובפני המפלגה.
לכן אני גם מתחייב כאן שאם נקיים בחירות מהירות ליו"ר שיוביל אותנו בבחירות אני לא אתמודד. לא בשביל עצמי אני עומד פה בחזית וחוטף כדורים מכל כיוון, אלא בשביל המפלגה המפוארת הזאת שהקימה מדינה ועומדת להימחק.

אדון גבאי, קיבלת גיבוי מעל ומעבר. כשהצלחת - לקחת את כל הקרדיט לעצמך. עכשיו כשאתה מתרסק אתה מאשים אותנו. יש גבול. הכל עליך, אתה פירקת את המחנה הציוני בלי להתייעץ, אתה הובלת, אתה ניווטת. הכישלון הזה הוא נטו גבאי.

חברות וחברים, אפשר עוד להציל את הבחירות האלה. זוהי השעה לייצר חזית מול נתניהו שמפלגת העבודה תהיה הציר המרכזי שלה. אני קורא לכל הכוחות שיכולים להוביל לשינוי לבוא ולשלב ידיים. לגבי אשכנזי, לציפי לבני, לאהוד ברק, לכל מי שמאמין בישראל יהודית ודמוקרטית. אם נדע לייצר אחדות נוכל גם לנצח. אני קורא לכם לבחור היום במפלגת העבודה ולא באינטרסים פוליטיים צרים. אני מבטיח להישאר כאן ביחד איתכם ולעבוד קשה כדי שהתקופה הרעה הזאת תהיה מאחורינו.

===

נאום  במושב הראשון של הוועידה העשירית של מפלגת העבודה - יום חמישי 10.1.2019

"אם תבינו שהשבת ניתנה לישראל, ולא ישראל לשבת — נוכל לחיות ולפעול יחד"
דוד בן-גוריון, 17.10.1950

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי