להסתכל למציאות בעיניים - פריימריז הם מותרות

Thank you for rating this article.

מפלגת העבודה על סף הכחדה, זוהי שעת חירום - תתעוררו והביטו למציאות בעיניים.

labor org il emet noteאז כמה מועמדים לראשות מפלגת העבודה לכנסת ה-22, לפחות שבעה: עמיר פרץ, אהוד ברק, דני יתום, סתיו שפיר, איציק שמולי, יאיר גולן, טל רוסו ... ואולי גם דני עטר, איתן כבל ומי עוד!

כמה מנדטים יש לעבודה בכנסת? שישה!

אז אולי נדבר קודם על החובות? על הישרדות? על אחוז החסימה? על הבור התקציבי שישאירו פריימריז לראשות המפלגה ולרשימה לכנסת ועל הפעילים המותשים פיזית ונפשית מההכפשות ההדדיות שיידרש להחזיר לחיים ולפעילות בפחות מחודש (שהרי תמיד יש חצי שנה עד שנה לכך)?

כסף הוא מותרות, אבל שטח הוא חובה למפלגת נישה על סף אחוז החסימה - כי בלי כסף עוד אפשר, אבל בלי שטח אין לנו קיום ואפילו מזכ"ל מנוסה לא יועיל כאשר אין לו שטח ואפילו לא נדרש תקציב.

הפתרון הוא אחד - בחירות בגוף הדמוקרטי והמייצג את כלל החברים, וועידת מפלגת העבודה ואפילו ארחיק לכת כי עדיף להגיע לוועידה בהסכמה רחבה ולאשר פה-אחד, כי זוהי שעת חירום, שעת משבר וצניעות הדרך היא צו השעה.

דמוקרטי ומוסרי, נאות ומתקדם, נחמד ופופוליסטי לדבר על פריימריז (בקרב המתפקדים, שלא נדע פתוחים בקרב כלל הציבור הישראלי) - אבל מהיכן יבוא הכסף  לממן אותם? מי יכסה את הבור של עוד מליון או שניים שיתווספו לארבע שאנחנו חייבים מהבחירות לכנסת ה-21? הרי תמיד נהוג לכסות את החובות מדמי הסיעה בכנסת ובפריסה של 4 שנים - והפעם יש לנו שלושה ועוד על בסיס 6 מנדטים.

ואם נניח שיש פתרון תקציבי (אולי אדלסון, אולי דנקנר מהכלא, ובוא נגייס ערבות מתשובה בתמורה למתווה גז מקל) - מי יחזיר את הפעילים של שאר המתמודדים שהפסידו ונותרו מותשים מעוד תבוסה ופגועים מההכפשות של המועמד שלהם ובחודש וקצת שנותר עד הבחירות לכנסת?

ואז מה? ואז הראש הנבחר, המבריק, הכריזמטי - מהיכן יביא קולות? מקרב מעל מחצית חברי המפלגה שהפסידו ומרגשים דחויים? איזה ציבור גדול יתנפל פתאום על מפלגה בפשיטת רגל, בלי שטח, בלי סניפים, בלי תקציב לחשיפה ארצית מינימאלית...ץ

אז פריירמיז זה אצלי ודמוקרטי (וגם לרשימה לכנסת, כי רגע - למה לבחור ראש ולשריין את אבי גבאי לכנסת? למה שלא נבחר מחדש רשימה וגבאי ילחם על מקומו בעשירייה השנייה) ותמיד תמכתי ותמיד אתמוך בבחירות בפורום רחב ככל האפשר - אבל זוהי שעת חירום, זוהי קריאה אחרונה.

כל מי שאי פעם חיבר מחדש את הפעילים שאחרי פריימריז יודע כמה זמן ומשאבים נדרשים לכך, והפעם אין לנו את מותרות הזמן. כי נגיע לבחירות בחובות של 6 מליון, בלי פעילים, בלי אנרגיה ולא נעבור את אחוז החסימה כי כחולבן ומרצ לא ירחמו ובצדק ילכו לנו על הראש.

בבחירות של מפלגה המבקשת לעבור את אחוז-החסימה ולהביא 4-5 מנדטים, לראש אין חשיבות אלא למטה, לארגון ולשטח - כלומר לפעילים, לתקציב ולמתנדבים ושיביאו עוד 2-3 אוטובוסים של מצביעים ולא ימלאו כיכר עם 50,000 אלף איש.

אז הגיע הזמן להסתכל למציאות בעיניים, לגלות מנהיגות אחראית ושקולה ולהגיע עם הסכמות לוועידה.

"... אני רוצה להודות לבמה הרעיונית על העשיה הגדולה והחשובה שלה ..."
דניאל גיגי, פורום מפלגת העבודה

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2013 אוניברסיטת תל-אביב

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי