לקיים פריימריז פתוחים לרשימה ולראשות מפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

שמעון שבסאני מרגיש צורך וחובה לפנות אליכם בשעה קשה זאת, כחבר מפלגה ותיק המביט נדהם ונחרד, בראשי המפלגה שהקימה את המדינה מובילים אותה בעיניים פקוחות אל עבר התהום.

לעיתים נדירות זוכה מפלגה פוליטית להזדמנות שנייה, אלא שלצערי ולצערם של עשרות אלפי חברי המפלגה המחפשים תשובה ומאות אלפי האזרחים המחפשים בית, החליטו לפספס גם את ההזדמנות הזאת, ולשוב ולבצע בדיוק את אותם טעויות שביצעו אך זה עתה לפני הבחירות לכנסת ה-21.

הדברים נכתבים מדם ליבי וכחבר ותיק במפלגה, שעבר רבות בחייו המפלגתיים ושהייתה לו הזכות לנהל בעבר שתי מערכות בחירות - פנימית וחיצונית - שבהן ניצחה המפלגה ניצחון גדול, שהוביל כזכור ל-44 חברי כנסת אך לפני שני עשורים.

אני פונה אליכם ברגע האחרון לאחר שכבר פניתי במכתב קודם ליו"ר המפלגה הנוכחי מר אבי גבאי, ולמזכ"ל המפלגה מר ערן חרמוני בעניין קיום פריימריז פתוחים לרשימה לכנסת ה-22 ולתפקיד יו"ר המפלגה, מבלי לדעת האם התקיים דיון בפנייתי, בשל חשיבותו של הנושא והיתרונות הבולטים העולים ממנו.

...

הניסיונות שהיו במפלגות סוציאל דמוקרטיות בעולם להציל את עצמן מעצמן צלחו רק בבחירות חופשיות, פתוחות, שכללו מאות אלפי משתתפים. כל פעם שזה הפך להיות ציבור קטן, עסקני, אינטרסנטי, זה הביא למפלגה כיליון.

אם לא תעשו את הצעד הזה, קיימת סבירות רבה שמפלגת העבודה לא תעבור את אחוז החסימה, ואתם, הנהלת המפלגה, תהפכו להיות הקברנים הסופיים של המפלגה.

כבר עכשיו, השנתיים האחרונות היו כשלון ואסון למפלגה שסיימה עם שישה חברי כנסת בלבד, כמו מפלגת נישה קטנטנה שמביישת את העבר וההיסטוריה והצורך במפלגה סוציאל דמוקרטית במדינה.

יש לנו תפקיד, כמו שהיה לנו בעבר ואני פונה אליכם שוב לקיים דיון דחוף.

"גרעון מינימלי ... לא צריך להיות יעד כלכלי. היעדים הכלכליים הם צמיחה, צמצום פערים והורדת היקף האבטלה"
ד"ר אסתר אלכסנדר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 2016 - תזכור

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי