הוצאות הפרסום של העבודה על פייסבוק בבחירות 2019

מפלגת העבודהמפלגת העבודה הוציאה על פרסום פייסבוק בחודש לפני הבחירות לכנסת ה-21 889,969₪ עבור 1,604 מודעות שהם בממוצע 554₪ למודעה.

מיקוד שלעומת זה של הליכוד כנראה היה מאוד לא יעיל ומתוכנן.

כמובן שההוצאה על כלל פרסום הדיגיטל לכל תקופת הבחירות ובערוצים הנוספים לפייסבוק גבוהה כנראה בעשרות אחוזים.

על אפקטיביות הפרסום אפשר להקיש מתוך עלות ממוצעת למודעה בקמפיין הליכוד של 3,976₪ עבור 696 מודעות - כלומר פילוח ומיקוד משמעותית גדולים יותר. בליכוד ידעו מה עושים ומי קהלי היעד ולכן ניצלו באופן הרבה יותר יעיל, מפולח וממוקד את התקציב שגם כך היה גדול בערך פי 3.

מצד שני, מפלגת העבודה לא הייתה ממוקדת ופיזרה תקציב קטן הרבה יותר על הרבה יותר מודעות, קהלי יעד, מסרים והעדר מיקוד. למעשה, העבודה פרסמה כמעט פי 3 מודעות בכשליש מהתקציב ולעומת זה של הליכוד ולכן ועל פניו האחרון היה יעיל פי 9 בהגעה לקהלי-היעד וההנעה שלהם לפעולה.

* מתבסס על נתוני אתר "מאה ימים של שקיפות"

הרשמה לעדכונים

"טייקון עצמו צריך לשלם מחיר. אני מסייע קודם כל לחוסכים שבצורה לא אחראית מצאו את חסכונותיהם אצלו בתאגיד. אני מסייע לתאגידים שיחזיקו מעמד ולא יפטרו עובדים. אבל אני כמדינה מסייעת רוצה לקבל נציגות בזה העיקר צריך לעשות.
אהוד ברק, גלובס
על המשבר הכלכלי וחילוץ הטייקונים 26.12.2008

מאז 2004

כבר מעל 15 שנה, הבמה-הרעיונית מהווה את כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

יצחק רבין - לא נשכח

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי - עמודה ראשית