עמיר והעבודה שוברים מוסכמות עם גוש חברתי-אזרחי אמיתי

Thank you for rating this article.

מפלגת העבודה ויושב הראש הנבחר שלה עמיר פרץ, עומדים בהתחייבות ומקדמים את הגדלת וחיזוק הגוש - גוש חברתי-אזרחי-כלכלי.

אבל איזה גוש? תשאלו. הרי מרצ היא השותפה הטבעית לגוש מדיני-שמאלי. ובכן, הגוש הוא גוש חברתי-אזרחי-כלכלי ועמיר פרץ וכמו שהתחייב והצהיר מעל כל במה שובר תבניות חשיבה מיושנות ויוצר גוש חוצה מפלגות ומגזרים - החל ממצביעי גשר וכולנו בימין הרך, דרך מפלגת העבודה במרכז ועד לערבים אזרחי ישראל בשמאל.

למעשה, העבודה ופרץ מוציאים מהבית מצביעים ערבים ודרוזים ישראלים שאחרת לא היו יוצאים להצביע כלל - לא לרשימות הערביות ולא לאיחוד בראשות ברק.

אורלי לוי

עמיר פרץ מגלה מנהיגות ומוותר על כבוד של הובלת גוש-שמאל ומהמר על הצלחתו להביא 2-3 מנדטים של ימין-חברתי שיהוו שובר-שיויון בין גושי ויאפשרו מהפך שלטוני. צריך אומץ אישי ומנהיגותי להמר על העתיד הפוליטי המובטח שלך.

בתמונה, אורלי לוי מגשר שחוברת למיכל צ'רנוביצקי החרדית ממפלגת העבודה - גוש חברתי אזרחי בפעולה.

חיבור עם הערבים והדרוזים אזרחי ישראל

עמיר הצהיר על כך ומאז בחירתו פעל בנחישות לחיבור מחדש של מפלגת העבודה עם האזרחים הערבים, הדרוזים והצ'רקסים בישראל והוא עושה זאת על בסיס חברתי-אזרחי-כלכלי ולא על בסיס מדיני וכך ראוי שיהיה.  מצביעים אלו מהווים שובר שיוויון מול גוש הימין כי אחרת וכמו בבחירות לכנסת ה-21 לא יצאו מהבית להצביע. למעשה הם מהווים את 20-30% הפער בין אחוזי ההצבעה במגזר בבחירות לכנסת והבחירות לרשויות המקומיות (בקרב הערבים והדרוזים לכנסת ה-21 הצביעו 49.2% - ע"פ המכון הישראלי לדמוקרטיה - ובבחירות לרשויות המקומיות ב-2018 הצביעו 84% - ע"פ אתר Ynet). אלו מצביעים שאחרת לא יוצאים מהבית לטובת הרשימה-המשותפת או אחת מהמפלגות הערביות האחרות ובוודאי רואים באהוד ברק דגל אדום וחיבור איתו היה משאיר אותם בבית.

מדובר על אזרחי ישראל המחפשים שותפות אזרחית-חברתית אמיתית וחיבור חברתי עם מצביעי גשר וכולנו מהווה עבורם המשך טבעי לרצון זה. זאת, בניגוד לחיבור עם ברק שהיה מבריח אותם ולכן מוריד את אחוזי ההצבעה וגורם לבריחה של 2-4 מנדטים מגוש השמאל. למעשה, כעת ובחיבור האזרחי פרץ מייצר יתרון של 2-4 מנדטים חדשים מול גוש הימין של נתניהו.

ואורלי לוי, האם היא לא ימין מדיני ואיך זה מסתדר?

ומה עם הדגל המדיני? פרץ לא זונח את המחויבות האישית שלו והתנועתית של מפלגת העבודה לפתרון מדיני של הסכסוך הישראלי-פלסטיני על בסיס פתרון שתי המדינות.

נכון, לוי אינה שמאל-מדיני אבל גם אינה מחזיקה בעמדות קיצוניות שאינן ניתנות לגישור ואף מצהירה עלך תמיכה בפתרון שתי-המדינות ומפלגת-העבודה מאז ומעולם הייתה בית לעמדות מדיניות יוניות וניציות.

בפרט שאורלי לוי מהווה תמונת ראי של חביבת הגוש "ציפי לבני".

לוי אוחזת בעמדות מדיניות של ימין-מתון ועמדות חברתיות-שמאליות, ומנגד והפוך לה לבני מחזיקה בעמדות חברתיות-ימניות ועמדות מדיניות-שמאליות. האחרונה הייתה שותפה מלאה למחנה-הציוני בראשות הרצוג וכיום נשמעים קולות הקוראים לחזרתה ומוכנים לבלוע את הצפרדע שבדמות תפיסות ימניות חברתיות-כלכליות.

אז מה ההבדל מחיבור של לוי עם מתווה עמדות דומה לזה של ציפי לבני (רק הפוך)? 

ולמודאגים בכם, עיון במצע מפלגת-גשר לכנסת ה-21 מציג תוכן חברתי-אזרחי-כלכלי מובהק שברובו תואם לתפיסות שהציגה מפלגת העבודה באותן בחירות. ובאותה נשימה, אין במצע אזכור לתפיסת עולם מדינית ימנית או בכלל וכנראה במכוון וכדי לאפשר חיבורים ופעולה משותפת עם שותפים טבעיים לדרך ובדיוק כמו שהתרחש בחיבור עבודה-גשר בבחירות לכנסת ה-22. מעבר לכך, בעמוד הבית של מפלגת-גשר מוצג פרק מדיני המצהיר על תמיכה בחזון "שתי המדינות" ואי אפשר לבקש יותר מכך.

מצע מדיני, מפלגת גשרמצע מדיני - מפלגת גשר

  1. גשר מאמינה בצורך בחתירה לשלום לטובת מדינת ישראל, אזרחיה וכלכלתה.
  2. נתמוך בהסדר מדיני שיבטיח ביטחון לאזרחי ישראל ופיוס בין העמים המבוסס על הכרה בזכות קיומה של מדינת ישראל כבית הלאומי של העם היהודי, ירושלים כבירתה ושמירה על גושי ההתיישבות וצרכי הביטחון של ישראל.
  3. גשר תומכת בעקרון שתי המדינות, ומצפה שמולנו יקום פרטנר מתאים לקידום הסדר מדיני.
  4. גשר תקדם הגברת אמון בין הצדדים בתהליך המערב שיתוף פעולה כלכלי והומניטרי, אשר יוביל בסופו של דבר לפתרון מוסכם.

מתוך אתר האינטרנט של מפלגת גשר.

ישיבה עם נתניהו

"לאחר החיבור שבנינו יחד עם אורלי לוי-אבוקסיס, ישנן פרשנויות רבות. לכן אני מודיע בצורה הנחרצת ביותר: אנחנו לא נשב עם נתניהו תחת כתב חשדות או כתב אישום. אנחנו לא נכנס לממשלה שלא תבטל את חוק הלאום, או ממשלה שתחוקק חוקי גזענות או חסינות. נתניהו הפך נטל על מדינת ישראל.

נתניהו זנח את הפריפריה, זנח את המגזר הערבי, זנח את ההתיישבות העובדת, את הקיבוצים והמושבים. לכן נתניהו צרכים לפנות את כסאו ולאפשר להתחבר מחדש לכל האוכלוסיות. אנחנו נהפוך את מפלגת העבודה, בחיבור עם אורלי לוי שמייצגת הזדמנות לאוכלוסיות רבות לבוא ולסייע לנו בשינוי הגדול שמדינת ישראל זקוקה לו. אנחנו נהפוך לא למפלגה פוליטית, אלא לבית פוליטי שכל ישראלי יוכל לראות בו את הכתובת שלו" (עמיר פרץ - מפגש פעילי עבודה, 20.7.19).

חיבורים וברית עם ערביי ישראל

אחרי שעמיר פרץ והעבודה שברו מסגרות ותבניות שמרניות - אכן הגיע זמן איחודים וחיבורים נוספים בגוש ועל אהוד ברק לגלות מנהיגות ולהשתלב לחיבור העבודה-גשר ולחזק אותו מבפנים ובמקום לפצל, לפלג ולפורר את הגוש.

בנוסף, העבודה-גשר חייבים לכרות ברית עם הערבים והדרוזים אזרחי ישראל ולהבטיח נציגים שלהם במקומות ריאליים ברשימה המשותפת לכנסת ה-22 (כתבתי על החובה של מפלגת העבודה לברית עם הציבור הערבי והדרוזי).

אי אפשר לבקש יותר מזה.

"ממשלה ... יכולה להדפיס כסף או ללוותו מהציבור ... החוב הענק שיוטל על הדורות הבאים הוא אגדה. הגדלת גרעון הממשלה במצב של מיתון היא לצורך צמיחה שמשרתת את הדורות הבאים במקום להותיר להם משק בלתי מפותח"
ד"ר אסתר אלכסנדר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 2016 - נלחמים בהסתה

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי