מפלגת העבודה חייבת לעמוד בהבטחתה

Thank you for rating this article.

מפלגת העבודה חייבת להיבנות מחדש מתוך האופוזיציה, ולא להצטרף לממשלת נתניהו-גנץ.

יש לכך סיבת רבות, אך החשובה בהן היא עמידה בהתחייבות לבוחריה וחבריה. לפעמים עמידה במילה, החזרת האמון, התחושה שיש על מי לסמוך, הצגת מנהיגות עם עתיד ותקווה - הם כל מה שנדרש בשעה כזו וזה כל מה שנותר לה וממנה.

בעיקר ככל שזה נוגע לגרעין הקשה של המצביעים והפעילים שהוא האחרון שעוד נותר עומד.

הרי ממשלת נתניהו-גנץ לא תהיה ממשלה החותרת לשלום ויושבת עם הפלסטינים למשא-ומתן, או משקיעה בחינוך, בריאות וברווחה, או המבטיחה את שלמות המוסדות הדמוקרטיים ופועלת נגד הסתה, שנאה, גזענות והדרה. כי אין תמורה שתהפוך הצטרפות לראש ממשלה וממשלה שחרטו על דגלם  מזה עשור - קעקוע הדמוקרטיה, פגיעה במוסדות השלטון, פילוג, הסתה, שנאה, ריב ומדון, גזענות, הדרה, העדר חמלה, ריסוק תשתיות הבריאות החינוך והרווחה, הגדלת פערים חברתיים וכלכליים, ריסוק התקווה לשלם בין העמים והעדפת האינטרס האישי על פני זה של אזרחי המדינה - לראויה להפר את אחדות הדרך והרעיון שהם מפלגת העבודה.

אין שם מינוי או שררה שיכולים לכפר על אובדן האמון והדרך בעיני ציבור הפעילים המסור של המפלגה - זה שדבק לה למרות אבי גבאי שבא והלך, למרות אהוד ברק וסתיו שפיר שעברו למחנה-הדמוקרטי, למרות אורלי-לוי שגנבה את קולם, למרות שבמשך עשור הם רואים את המדינה שלהם מתפוררת וקורסת. הם עדין פה, עושים לילות כימים, עומדים ברחובות ובכיכרות, בסניפים המתפרקים ואל מול גנרלים המבטיחים להם עולם ומלואו.

כל שנשאר למפלגת העבודה הם אחדות הדרך והרעיון והביטחון של מצביעיה שקולם בקלפי לא היה לשווא.

ובקשה מכל הנוטשים, העוזבים, העוברים למפלגות "הבטחה", הנוהים אחרי גנרלים וכוכבי רשתות חברתיות, הצדקנים, הטהרנים והמתחסדים - אל תטיפו לנו מוסר על שליחות לאומית וגודל השעה. כי אנחנו היינו שם לאורך כל הדרך, בשעה הקשה, בשליחות הלאומית, נשארנו חברי מפלגה, עבדנו בשטח, הבאנו קולות ונלחמנו על כבודה.

מפלגת העבודה ידעה כבר ימים קשים - אחרי מהפך 1977, אחרי התרגיל המסריח 1990, רצח יצחק רבין, קריסת ממשלת אהוד ברק, ריסוק המחנה הציוני על-ידי אבי גבאי וכעת גנבת הקולות של אורלי-לוי והיא תמיד ידע לשרוד ולהמשיךל הלאה. כי תמיד ידוע מצביעיה שיש דרך ויש רעיון ויש אחדות מטרה.

זו שעת מבחן של מנהיגים.

ואחרת, קבורת חמור תהיה למפלגת העבודה.

"הגשמת האידאה איפוא באופן חלקי היא יותר חשובה לנו מאשר מלחמה עקשנית בעד התפיסה האבסולוטית של הרעיון"
פנחס לבון, גורדוניה - חוב. ט' יוני 1929 עמ' 21-22

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014 B

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי