מפגש מפלגתי מקוון ראשון עם מזכ"ל העבודה

Thank you for rating this article.

מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני, קיים מפגש מפלגתי מקוון וזאת לראשונה בהיסטוריה של המפלגה ובישראל בכלל. כולנו תקווה, כי החדשנות תוביל את המפלגה ועתה והלאה לתהליך שיקום ובניה מחודשת.

המפגש ההיסטורי ופורץ הדרך, התקיים במערכת שיחות הוידאו ZOOM ביום ג' 7/4/2020 וכלל מאות אנשי מפלגה שהציגו שאלות ואף הרימו שלטי מחאה.

עיקרי הדברים שעלו -

  • התחייבות לקיים הצבעה מרחוק, בקרב צירי הוועידה ה-10 על הצטרפות לממשלה.
  • העבודה עומדת בהבטחה ולא מנהלת מו"מ לכניסה עצמאית תחת נתניהו, אלא רק עם כחול-לבן
  • שומרים על אחדות הגוש, לא מפרקים אותו ואלא מגבים את גנץ להקמת ממשלת שינוי פריטטית עם רוטציה
  • העזיבה של גשר לא הייתה יזומה והחיבור עם מרצ הסתיים ולאחר שנדרש רק לתקופת הבחירות
  • לאחר פרישת יש-עתיד, לכחול-לבן והעבודה תפיסת עולם משותפת וגם חברים רבים בכחול לבן במקור חברי העבודה
  • שיתוף פעולה, יהווה מכפיל כוח והזדמנות לשקם את המפלגה ולצאת לדרך חדשה

תקציר הדברים שעלו במפגש -

המזכ"ל פתח בדברים על התגייסות הפעילים המרשימה בבחירות לכנסת ה-23 ולמרות שהרשימה עצמה שילמה מחיר כבד. מפגש וירטואלי, הוא הכלי העדכני למפגש ושיתוף. לא סוד שיש מו"מ בין כחולבן והליכוד לממשלה פריטטית. מפלגת העבודה מנהלת מו"מ עם כחולבן ולא עם נתניהו.

הצטרפות לממשלה ובכפוף להסכים בין כחולבן והעבודה, היא תובא להצבעה ואישור הועידה בהצבעה מרחוק בצורה מסודרת. זאת לבקשת יו"ר המפלגה פרץ ובהחלט נערכנו לכך. מפלגת העבודה היא מפלגה דמוקרטית ולכן מצפה שההחלטות יחייבו את כולם ובכלל זה נציגנו בכנסת.

התחייבנו שנמליץ על גנץ לראשות הממשלה ועמיר פרץ עבד בזה קשה מאוד. אבל אין רוב של 61 אצבעות לכך. אבל גם לנתניהו אין 61 אצבעות וזהו מבוי סתום. ביחד עם זה יש משבר שהוא אינו רק בריאותי אלא גם כלכלי.

הוגדרו מנגנוני בטחון שיאפשרו לגנץ כניסה למשרד ראש הממשלה. אי אפשר להבטיח דבר, אבל יש לקוות. העבודה תאבק במהלכים מדיניים של סיפוח, בגזרות חברתיות כלכליות. אנחנו לא מוכנים לשבור את הגוש. והיינו יכולים לקבל חצי המלכות מנתניהו.

זו המציאות כרגע. ההחלטה של גנץ הייתה נכונה ברמה המהותית, ועדיף לעבודה לקחת חלק במהלך כזה. בהסתכלות על עתיד מפלגת העבודה, זה מעניק לה בטווח הארוך ובשיתוף פעולה עם כחול לבן יותר סיכוי.

אף אחד לא חושב שמפלגת העבודה מתמזגת לתוך כחול לבן. אני מאמין בעבודה ושצריך שמאל סוציאל-דמוקרטי. יש לנו תשתית של פעילים ומצביעים. ואין בכך דבר חדש - הרבה פעמים העבודה לקחה חלק ברשימות כמו ישראל-אחת, עם גשר ועוד.

נקפיד על ערכי מפלגת העבודה, המוסדות ועל עצמאותה. בראיה אסטרטגית, מהלך כזה ושיתוף פעולה לטווח ארוך - זהו מנוע צמיחה מחודש. לכן זהו שיקול שיש לו חשיבות.

אשמח להתייחס לשאלות.

עלו מספר דוברים בשידור חי וכן הועברו שאלות דרך צ'ט המערכת.

תתקיים הצבעה מרחוק בוועידה על הכניסה לממשלה. לעניין הפרת ההבטחה לא להכנס לממשלת ביבי, אנחנו נוהגים בשיא האחריות ולא מנהלים מומ עם ביבי אבל כן מצטרפים לגוש בממשלה פריטטית עם רוטציה.

בתשובה לשאלת משתתף בנוגע לעצמאות המפלגה: בוא נסתכל רגע מבחוץ, מצביעי העבודה עברו לכחולבן כי זיהו בגנץ דמות שיכולה להחליף את נתניהו ולא בגלל שנטשו את ערכי מפלגת העבודה. כעת כחולבן התפרקה בגלל יאיר לפיד שבעל תפיסה כלכלית שונה משלנו וזה שטירפד את החיבור עוד קודם.

לכן, כעת יש הלימה גדולה גם מבחינה רעיונית בין העבודה וכחולבן ולא רק בהיבט של גנץ כמחליף לנתניהו. החיבור עם מרצ, היה זמני ורק להתמודדות לכנסת ולכן ההפרדות לא דרשה אישור מוסדות. אנחנו מקפידים בכבודם של אנשי מרצ וחבל שזה לא הדדי.

מבחינתי נתניהו הוא שורש כל רע. מעריך שאחרי שיהיו הסכמות, אף צד לא יפר אותן. הוא כבר שנה וחצי ראש ממשלה בלי בחירות ובמצב הנוכחי ואחרי שכחולבן התפרקה, אין לנו מה להתבייש.

יו"ר נוער העבודה ליאור ליוברסקי דיבר: מדוע התזמון הזה של כניסה לממשלה, העובדה שאנחנו חוזרים מכל מה שהבטחנו, ואיך נעמוד בהבטחות שלנו וכאשר ביבי כבר גיבש תכנית כלכלית?

לסיקור המפגש בזמן אמת, לחצו כאן.

"הגשמת האידאה איפוא באופן חלקי היא יותר חשובה לנו מאשר מלחמה עקשנית בעד התפיסה האבסולוטית של הרעיון"
פנחס לבון, גורדוניה - חוב. ט' יוני 1929 עמ' 21-22

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי