האם יש תוחלת לא.מ.ת?

Thank you for rating this article.

רעיון ותכנית בסיסית להחזרת תנועת  העבודה (מפלגת העבודה) ודרך רבין  לשלטון ו"פאקטור" עתידי בפוליטיקה הישראלית, היתכן? האפשר?

במרכז הרעיון  ניצבת השאלה: "האם יש תוחלת ל-"א מ ת"?

רבים יענו כן! אחרים ולא מעטים יענו לא! (במיוחד בעת הזו שהמפלגה נמצאת בכשל גדול מאד ועד חלילה לחידלון).

הסיבות להידרדרות המתמשכת של המפלגה

הסיבות להידרדרות המתמשכת של המפלגה המפוארת הן רבות, לדוגמא:

  1. התנהלות מוסדות המפלגה לנוהליה ותקנוניה שגרמו לסירבול (לפעמים יותר נזק מתועלת).
  2. החלפות יו"ר בתדירות רבה.
  3. "מלחמות ופלגנות פנימיות" (עם תהודה שלילית בציבור הרחב).
  4. בעתירות ותביעות בבתי משפט חיצוניים.
  5. 5.  גם אם המנהיגות במרביתה היתה טובה, אולם לא אחת ניכר השוני של המחשבה והדרך בין חלקיה.
  6. פעמים לא היה קשב לרחשי לב של כלל הציבור ולא האזנו היטב "למוזיקה" שבקעה ממנו ... (למשל ובמיוחד, בשנים האחרונות הצליחו "פורעני הימין" למתג את המילה "שמאל" כדבר נתעב ובוגדני ועשו בזה שימוש כנגד מפלגת העבודה ואנו לא הצלחנו להדוף את "הדה לגיטימציה". הן למילה והן לאינטרפתציה שנפוצה בציבור.
  7. לא נעשה מספיק כדי להדוף את הסברה (בחלק מהציבור) שהמפלגה היא נגד הדת (או בהמעטה "לא בעד הדת", כפי ששמעתי לא פעם - נזקי ה"גרבוזים" ולגלוג על מנשקי מזוזות  ומשטטחי  קברי צדיקים).    

חברים, אני מניח שיש עוד סיבות, אבל וכתוצאה מהאמור לעיל התנהגויות אלה גרמו לנזק מצטבר והרחיקו חברים והרתיעו דמויות ומנהיגות פוטנציאלית טובה, מלהתקרב ולהצטרף "לעוגת הבחישה" של המפלגה, כאשר ב"שטח" יש עשרות של דמויות ואישים בולטים עם אוריינטציה וערכים תואמי תנועת העבודה ודרך רבין.

מה עושים?

 לכל אלה שמטרתם טובת המפלגה וסיכוי לשיקום ולעתיד טוב, ואין להם מטרות מאד אישיות! אני חושב ומציע, לנהוג אחרת מהנעשה עד עתה:

  1. להניח למפלגה בעת הזו (החבולה וכושלת) לפעול כעת ע"פ חשיבת מנהיגיה עם הקשבה והתחשבות במגוון דעות החברים, כל פעילות ודרך של המשך  מדון, ויכוחים, עתירות  ומלחמות יחטיאו את  מטרת העל של "החזרת עטרה ליושנה" ...
  2. להוביל ולקדם דרך חדשה, בה נקים  מסגרת / פורום / עמותה (כעת לא פורמאלית) שבסיסה וכותרתה קידום חשיבה רעיונית וערכית של:
    • תנועת העבודה
    • דרך רבין
    • ריאליות המצב והזמן (מדינית, ביטחונית, כלכלית, רווחה ופרט, העם היהודי, רחשי עולם)
  1. מוליכי הדעת ועמוד השדרה של המסגרת יהיו בעיקרם האישים והדמויות הבולטים הנ"ל ,שרובם יהיו חדשים ולא בתפקיד פורמאלי במפלגה בעת הזו.

 ההתארגנות

  • חוג "הארבעה בנובמבר" יזום ויוביל עם עוד חברים וקבוצות נוספות התארגנות ראשונית שתמשך עד 6 חודשים (הכנת מסמך עקרונות, צירוף חברי ביצוע, הכנת רשימה של כ-100 אישים ודמויות פוטנציאליות למנהיגות  מ-אקדמיה, ביטחון, כלכלה ,פעילי ציבור ...).
  • לשאוף שתוך שנה/שנתיים כי האישים והדמויות יהוו מסגרת מנהיגותית איתנה, ציבורית ואטרקטיבית לתוחלת ה- א.מ.ת.

מועדים לשמחה, בריאות והצלחה לכולכם!

( הערה: חלק מתכנית זו נכתב בהנחה שלא יתקיימו בחירות רביעיות).

"טייקון עצמו צריך לשלם מחיר. אני מסייע קודם כל לחוסכים שבצורה לא אחראית מצאו את חסכונותיהם אצלו בתאגיד. אני מסייע לתאגידים שיחזיקו מעמד ולא יפטרו עובדים. אבל אני כמדינה מסייעת רוצה לקבל נציגות בזה העיקר צריך לעשות".
אהוד ברק, גלובס
על המשבר הכלכלי וחילוץ הטייקונים 26.12.2008

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי