להניע דיאלוג ישראלי-פלסטיני

Thank you for rating this article.

‏הסכם בין ישראל לבחריין - בשורה חשובה ומשמחת!

מים רבים זרמו בנהר מאז הביקור ההיסטורי בבחריין של השר יוסי שריד בשנת 1994, בזמן ממשלת רבין ומפלגת העבודה שזרעה את הזרעים ופרצה את הדרך לשינויים גדולים ביחסי ישראל ומדינות ערביות ומוסלמיות במזרח התיכון, כמו לדוגמה ביקורו הפומבי וההיסטורי של רה"מ יצחק רבין ז"ל בשנת 1994 בעומאן, ביקורו הפומבי של רבין כראש ממשלה במרוקו וכינון יחסים דיפלומטים בין 2 המדינות בשנת 1995, ועוד ועוד.

יש לזכור: הסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין לא היו מתרחשים אם היו הולכים לסיפוח חד צדדי, כפי שיש מי שרצו או רוצים שנעשה. אי אפשר גם לאכול את העוגה וגם להשאיר אותה שלמה.

טוב שמדינת ישראל הכריעה לצעוד בדרך שמקדמת שלום ולא בדרך שמקדמת סיפוח, ואני גאה בעמידתם הנחרצת לכל אורך הדרך של שרי מפלגת העבודה, יו"ר המפלגה ושר הכלכלה והתעשיה עמיר פרץ ושר העבודה והרווחה איציק שמולי, לסיכול סכנות הסיפוח שהיה לוקח אותנו למציאות בטחונית ומדינית אחרת לחלוטין. מציאות הרסנית לישראל.

האתגר הניצב בפנינו כעת במישור במדיני והאיזורי: להניע דיאלוג ישראלי-פלסטיני ולייצר אופק של תקווה גם ובעיקר במסלול הזה. זה אינטרס ישראלי לאומי ממדרגה ראשונה.

"דור מחדש ויוצר איננו זורק אל גל האשפה את ירושת הדורות. הוא בוחן ובודק, מרחיק ומקרב ויש שהוא נאחז במסורת הקיימת ומוסיף עליה"
ברל כצנלסון, מקורות לא אכזב - דבר 1934

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי