הפסקת חברות עמיר פרץ במפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

לכבוד חה"כ מרב מיכאלי

הנדון: הפסקת חברותי במפלגת העבודה והתפטרותי מחברותי בכנסת

לאחר ששקלתי זאת בכובד ראש החלטתי להפסיק את חברותי במפלגה. החלטתי זו באה כדי לעצור את שיח השנאה וההסתה, שהפך לשיח יומי בתוך המפלגה ובין חבריה.

במהלך חצי השנה האחרונה, מאז החליטה וועידת מפלגת העבודה לאשר את הצטרפותנו לממשלה, את המשכת לפעול בניגוד להחלטת הוועידה ואף הצבעת פעם אחר פעם נגד החלטות המפלגה.

לא די בכך, השתמשת בשפה בוטה וחסרת מעצורים נגדי ונגד השר איציק שמולי, ובשפה זו גם התבטאת נגד הנהלת המפלגה ונגד חברי הוועידה שזכו ממך לזלזול, כינויי גנאי, וביקורת על החלטותיהם, למרות שכולן התקבלו באופן דמוקרטי ושיוויוני.

אני מברך אותך על כי עכשיו את נוהגת בכבוד כלפי מוסדות המפלגה ומחשיבה את דעתם.

להפתעתי כאשר הדבר נגע לאינטרס האישי הצר שלך כמו בהצבעה לבחירתך כחברה בוועדה למינוי דיינים ביקשת את תמיכתי ותמיכת חברי הקואליציה, ואותה אכן קיבלת, מתוך רצון לשיתוף פעולה שגובר על מחלוקות.

במשך כל תקופה זו היו אליי פניות של גורמים ציבוריים, משפטיים ומפלגתיים, שדרשו ממני להפעיל כנגדך את סעיף ההפשרה של ח "כ שפועלת בניגוד לעמדת סיעתה ומפלגתה ולהכריז עלייך כ"פורשת ". מצב שהיה גורם לך נזק גדול ביכולת שלך להתמודד בכל רשימה שהיא.

למרות כל זאת, הדפתי את הלחצים וסירבת  לנקוט נגדך בפועלה זו ומתוך תפיסה של הזכות לקיום שיח דמוקרטי ומתוך הכרה במעמדי כיו"ר המחויב להכיל את כל העמדות ואת כל הזרמים, לא תקפתי אותך אישית, ונה גתי כלפייך בצורה מכובדת לאורך כל הדרך.

אין לי כל כוונה להיגרר לקמפיין השנאה שאת מיצרת בימים אלה. מכיוון שהודעתי שאינני מתכוון להיכלל בשום רשימה לכנסת ה-24, ומאחר ומדובר בממשלת מעבר שכל עזיבה של שר השייך לגוש המרכז–שמאל בממשלה רק מחזקת את גוש הימין, ולכן החלטתי להיענות לבקשתו של ראש הממשלה החלופ י ושר הביטחון, בנימין גנץ, ולהמשיך ולמלא את תפקידי כשר הכלכלה והתעשייה.

אמשיך לפעול למען מאות אלפי המובטלים במסגרת אחריותי על שירות התעסוקה. למען העצמאים שזקוקים לסיוע וליהערכות לתכנית השיקום של הימים שאחרי הקורונה. אמשיך להירתם לסייע למפעלים הנמצאים בקשיים, ולעודד הקמת מפעלים חדשים. אני פועל בימים אלה לפרוס כיפה טכנולוגית חזקה ורחבה מעל כל אזורי הפריפריה והמגזר הלא יהודי באמצעות סדרי עדיפויות חדשים אותם קבעתי יחד עם הרשות לחדשנות.

אני מתכוון להשתמש בכל יכולותיי וניסיוני כדי לפעול להקטנת השנאה וההסתה הקייומת היום בין ציבורים רחבים, ערבים ויהודים, דתיים וחילוניים, בני העדות השונות ובוודאי תושבי הארץ כולם, מושבים קיבוצים וערי הפיתוח.

אין לי כל כונה להמשיך ולהשחית את זמני בהתגוששויות פוליטיות חסרות כל תכלית. אמשיך בדרכי לפעול ולחפש כל דרך להעצמת המסר של אהבת חינם ושמירה על כבוד האדם בלי הבדל של דת, גזע, מין או נטיה מינית.

בברכה ,
חה"'כ עמיר פרץ
שר הכלכלה והתעשייה

העתק:

מזכ"ל מפלגת העבודה - ערן חרמוני
הנהלת מפלגת העבודה
חברי ועידת המפלגה
חברי המפלגה

להורדה כקובץ PDF pdf לחצו פה.

"אין הצבא קובע על דעת עצמו אפילו את מבנהו סדריו וקווי פעולתו ... ארגון הצבא ועיצוב דמותו כל אלה הם בסמכותם היחידה של הרשויות האזרחיות: הממשלה, הכנסת והבוחרים."
דוד בן גוריון, צבא ובטחון עמודים 141-142

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי