אבתיסאם: מתנצלת, נלחמת על הדמוקרטיה שיהיה טוב לכולנו, ערבים ויהודים יחד

Thank you for rating this article.

אבתיסאם מראענה, מועמדת ברשימת העבודה לכנסת ה-24 מדברת על התבטאויות העבר שלה.

"שלא ישתמע לשתי פנים, אני מתנצלת על כל דבר שהיה יכול להישמע גזעני, מסית, לא אוהב, לא אוהד. מעולם לא הסתתי נגד אף אדם. אני נשואה שנים לבחור יהודי בשם בועז. בחור מהמם, ואנחנו מגדלים יחד את הילדה שלנו בת ה-6. היא מאה אחוז יהודיה ומאה אחוז ערביה.

"אני ערבייה מלאה, גדלתי בזכרון יעקב. אמא שלי ניקתה בתים בזכרון כדי שנזכה לחינוך. זה אחד הדברים הכי משמעותיים שעיצבו אותי... אני יכולה ליפול בלשון ואני אדם שיכול לטעות. מעולם לא קראתי נגד זכרון יעקב, אני גדלתי שם. אני מתנצלת על זה. עיתונאים עושים עבודה וחותכים מה שבא להם. אני נלחמת על הדמוקרטיה שיהיה טוב לכולנו, ערבים ויהודים יחד, וזה מה שאעשה בכנסת. אני רוצה להיות חברת כנסת.

גדלתי בבית אנלפבתי. אמא שלי, כדי לאפשר לנו ללמוד ולגדול, ניקתה את הבתים של זכרון יעקב 25 שנה. בגיל 6, ביום הראשון שלי לכיתה א', ההורים שלי לא יכלו לבוא איתי, כי זה היה היום הראשון שאמא שלי ניקתה בתים. כשהיא הלכה לנקות, היא הלכה כבן אדם שווה. כדי לגדל בנות משכילות, שנגדל להיות חופשיות במקום שאנחנו חיות בו. גם אני ניקיתי בתים בזכרון יעקב ואני גאה על זה.

לגבי הראיון שנתנה לכתב יואב איתיאל במגזין-המושבות, "ב-2008 בדיוק קברתי את אבא שלי. הגיע עיתונאי, נחמד, מנוסה בראיונות. מה לעשות, אני יכולה לטעות בלשוני. אני לא קראתי להשמדת זכרון יעקב. זכרון ופרדיס זה מקומות שאי אפשר להפריד אותם. זה הקיום שלנו. גיאוגרפית, מוסרית, חברתית".

מתוך הדיון בבית המשפט העליון, בעתירה לבג"צ בפסילת מועמדותה של אבתיסאם מראענה-מנוחין מהתמודדות בבחירות הקרובות וברשימת מפלגת העבודה.

בראיון לחדשות 12, "אני עומדת בצפירה כשאני בחוץ. אני מצטערת שזה (הפוסט) פוגע בכל לב של אמא או אבא או אח או אחות ששכל את הבן שלו. זה סטטוס ישן מאוד ועלוב. היום, אם הייתי משכתבת אותו, כותבת אותו מחדש, לא הייתי כותבת אותו בכלל". לשאלה האם היא יכולה לייצג מפלגה ציונית, היא משיבה בחיוב ללא היסוס: "בוודאי. באתי כאבתיסאם ואני מאמינה בקיום של המדינה שאני חיה בה ... אם לא הייתי ערבייה, הייתי חוטפת את מה שאני חוטפת? היו אומרים לי טרוריסטית? אני על תקן ערבייה" (הראיון המלא, 13/2/21 באתר N12).

ראיון עם אבתיסאם מראענה בדמוקרטTV

"'היד הנעלמה' של אדם סמית איננה יכולה להאכיל פעוט, לחנכו ולדאוג לצרכיי היום יום שלו"
השופט אלכס שטיין, בג"ץ 12.1.22

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2013 אוניברסיטת תל-אביב

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי