ועדת בדיקה להתנהלות הכספית בשנים 2017-2021 במפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

הנהלת מפלגת העבודה אמורה לאשר הקמת ועדת בדיקה להוצאות הכספיות בתקופת גבאי ופרץ, בין יולי 2017 לינואר 2021, בתקופת גבאי הוציאה המפלגה כ-50 מיליון שקל ואילו בתקופת פרץ הוצאו כ-35 מיליון, וכן תיבדק ההתקשרות שנעשתה לקראת הבחירות לכנסת ה-22 בין פרץ ליו"ר גשר, אורלי לוי-אבוקסיס.

יובל קרני בידיעות אחרונות מדווח, בגליון שישי:

לאחר בחירתה של מיכאלי לראשות המפלגה, נפתחו שם ספרי החשבונות והתגלו הוצאות של עשרות מיליונים בתקופה שבה כיהנו אבי גבאי ועמיר פרץ כיו"רים. לטענת בכירים, לא ברור על מה הוצאו סכומי העתק בתוך פחות מארבע שנים.

כעת מתכוונים במפלגה למנות באופן חריג ועדת בדיקה שתבחן את ההוצאות בשנים האחרונות ותתמקד בשאלה אחת: איפה הכסף. "גילינו בור תקציבי גדול", סיפר בכיר בהנהלת המפלגה. "לא יודעים על מה הלך הכסף ואיך ביזבזו עשרות מיליוני שקלים מקופת המפלגה".

הנהלת המפלגה אמורה לאשר את הקמת ועדת הבדיקה בשבוע הבא, והיא תתמקד בהוצאות בתקופת גבאי ופרץ, בין יולי 2017 לינואר 2021.

מבדיקה ראשונית עולה, כי בתקופת גבאי הוציאה המפלגה כ-50 מיליון שקל ואילו בתקופת פרץ הוצאו כ-35 מיליון. אמנם בתקופה הזו התקיימו שלוש מערכות בחירות, אולם במפלגה טוענים כי מדובר בהוצאות אסטרונומיות ביחס לתוצאות שהשיגה העבודה באותן שנים, בין 6 ל-7 מנדטים. "יש לנו תחושה ש'שומרי הסף' שאמונים על הקופה המפלגתית פשוט נרדמו ונתנו לכסף לצאת בלי שום פיקוח", טוען אחד הבכירים.

אחד הנושאים שיבדקו הוא ההתקשרות שנעשתה לקראת הבחירות לכנסת ה-22 בין פרץ ליו"ר גשר, אורלי לוי-אבוקסיס. בעבודה נדהמו לגלות, כי העבודה סיימה את הבחירות בגירעון של מיליונים ואילו השותפה גשר הגיעה לקו הסיום ביתרה של כמיליון שקלים. "זה מופרך שבמסגרת שותפות פוליטית מפלגה אחת מסיימת בגירעון גדול ומפלגה שנייה בפלוס גדול. פרץ קנה את אורלי לוי ביוקר", אמר בכיר במפלגה. "הרבה מאוד שאלות עולות והגיע הזמן לבדוק את הסיפור ולאפשר שקיפות מלאה על הוצאות המפלגה".

"עד היום השימוש שנעשה בידע שנשמר סביב ההתנהלות הארגונית והכלכלית במפלגה הוא קטן מאוד", אומרים בעבודה בתגובה רשמית. "בתום רצף סביב בחירות אנחנו מעוניינים לבחון את העבר ולהפיק לקחים. מנגנון הבדיקה נמצא בשלבי תכנון וחשיבה".

"גבאי שמח שממנים ועדה שכזאת", אומרים בסביבתו. "אחרי כל ההשמצות של עמיר ואנשיו תתגלה האמת. בתקופתו הוצאו כ-30 מיליון שקל, כולל מערכת בחירות כללית ומוניציפלית עם הישגים מטורפים למפלגה. לגבאי לא היו מקורבים והוא גם לא קיבל משכורת מהמפלגה ואפילו הרכב היה פרטי שלו". גם פרץ מברך על הוועדה, ובסביבתו טוענים כי "הוא ביצע צעדי התייעלות שחסכו למפלגה כסף רב".

===

הפרסום המלא בגליון שישי 29/10/21 של ידיעות אחרונות, על-ידי הכתב יובל קרני

"... אני רוצה להודות לבמה הרעיונית על העשיה הגדולה והחשובה שלה ..."
דניאל גיגי, פורום מפלגת העבודה

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 1922-1995

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי