חזון לישראל 2021, בהובלה של מפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

לכבוד ח"כ מרב מיכאלי' יו"ר מפלגת העבודה ושרת התחבורה והבטיחות בדרכים

שלום רב,
אנו יודעים שאת ואתם עסוקים כיום מאד בנושאי תקציב המדינה, וכן בעומס המשימות השוטפות בניהול המשרדים כממשלת שינוי לשיפור המצב הכלכלי והחברתי. יחד עם זאת, סבורים אנו שמיד לאחר אישור תקציב המדינה, על מפלגת העבודה לחזור ולהרים את דגליה ההיסטוריים.

בהמשך לחזון דוד בן גוריון, יגאל אלון, יצחק רבין ואחרים. זאת על מנת לעצב את דמות המפלגה כמפלגה ציונית ודמוקרטית ולהתחבר אל העם.

הדבר מחייב להציג חזון לישראל, בהובלה של מפלגת העבודה, אשר יהיה מבוסס על העקרונות הבאים:
דבריך השבוע כנקודת מוצא – "יותר מדי זמן היתה ישראל מדינת יו"ש. הגיע הזמן שנהיה מדינת הנגב והגליל".
ובנוסף – לעשות היפוך הפירמידה – הצפון והנגב במרכז, לא "מדינת תל אביב". התעסוקה ואיכות החינוך בעדיפות.

דגלי החזון שאנו מציעים להרים הם כדלקמן:

1. לפתח את באר שבע כמטרופולין דרום, העברת צה"ל לנגב כמנוף מרכזי, הקמת מרחבי תעסוקה מודרניים גדולים, הקמת מרחבי חממות סולריות בנגב, העמדת קרקעות מוזלות בערי הפיתוח, הכשרת מכללת ספיר כאוניברסיטת מחקר ולממש החלטת הממשלה על הקמת 11 ישובים בנגב. להוביל מיזמי חדשנות בנגב בשיתוף מועצות וערים עם המועצות האזוריות.

להמשיך בפיתוח הישובים הבדואיים כולל באשכולות כלכליים עם הישובים היהודיים באזור.

2. לפתח את חיפה, הקריות, גליל וגולן, כאזור מטרופולין צפון.
מרחבי תעסוקה מודרנית גם בישובים כמו כרמיאל ומעלות תרשיחא, חינוך ברמה גבוהה,
הכרה במכללת בראודה כאוניברסיטת מחקר, המשך פיתוח חברות הייטק בנצרת, הקמת מרכז ספורט לאומי בצפון (על פי מודל מכון וינגייט), קידום ופיתוח המגזר הערבי, קידום ופיתוח הישובים הדרוזיים, להקים שדה תעופה בינלאומי
בצפון, דגש מיוחד על אשכול קרית שמונה והמועצה האזורית גליל עליון, המשך פיתוח מיזם הפוד טק של אראל מרגלית בקרית שמונה, טבריה כמרכז תיירות בצפון.

3. המרחב הכפרי - להדגיש את חשיבות ומשמעות ההתיישבות לביטחון הגבולות, לחוסן הכלכלי והחברתי, ולהמשיך בהשקעות למען חדשנות שתקדם גם הוזלה במחירי הירקות והפירות.

4. חינוך - על המפלגה לדבר חינוך. לא להמתין סיום הקורונה. את פערי ההישגים יש לקדם בפיתוח וביצוע מתווה התקצוב הדיפרנציאלי (בישובים במדרג סוציו- אקונומי 1-5), להשלים פרויקט "מחשב לכל תלמיד" בכתה ובבית, לפתח
את המודל של כתה היברידית (שילוב של למידה מרחוק ולמידה פרונטלית בכתה), ולשאוף לסגירת פערי בינוי ופיתוח של כיתות לימוד ומעבדות, ולחשוב ולדבר על בית הספר העתידי.

5. המכללות האזוריות - 12 מכללות בגליל ובנגב, הן יוזמה אסטרטגית של יגאל אלון כשר החינוך ושל יצחק רבין כראש הממשלה כראשי מפלגת העבודה. הדבר יצר בשעתו מהפכה חיובית בהנגשת צעירים להשכלה הגבוהה. המכללות בגרו והתפתחו, ואת חלקן יש להפוך לאוניברסיטאות מחקר.
מכללות כמו ספיר בשדרות, בראודה בכרמיאל, מכללת תל חי, יתרמו רבות לביסוס מרכזי הכובד לצעירים בצפון ובדרום - לחיות, ללמוד, לעבוד, בצפון ובדרום.
6. במאבק בפשיעה וברצח ובאלימות בחברה הערבית והבדואי - לא נכון להתמודד עימה רק באמצעות המשטרה.
בחברה הערבית והבדואית קיימות בעיות עומק של נורמות פנימיות (נקמת דם, רצח על רקע כבוד המשפחה, סכסוכי חמולות, יריות בחתונות, פוליגמיה ועוד) אשר ההנהגה הפנימית (חברי כנסת, ראשי ערים, קאדים ואימאמים, והאליטות באקדמיה ובכלכלה) במגזר הערבי, חייבת לטפל בהם במקביל למאבק המשטרה בארגוני הפשע.

7. דיור - הדיור, ביחד עם תעסוקה וחינוך, יכול להיות מנוף חשוב לפיתוח ערי הפיתוח ובמרחב הכפרי בנגב ובגליל.

קיימים כמובן עוד נושאים נוספים, אולם רצינו להראות במספר כווני חשיבה את הצורך והאפשרות לעצב מחדש את תעודת הזהות של מפלגת העבודה אשר בהם היא תוכל גם להתחבר אל העם.

נשמח אם תמצאי ענין במסמך, ונודה על פגישה איתך לשיחה משותפת בהצעות שהעלינו כאן.

בברכה
ד"ר גדעון בן דרור, פעיל בירושלים וציר ועידה, 0522-994127
מקס אטיאס, פעיל בירושלים וציר ועידה, 054-7948100
אריה הס, פעיל בירושלים, 052-3581798

להורדה כקובץ PDF.

"לעולם לא אסלח לערבים על שלימדו אותנו להרוג את בניהם"
גולדה מאיר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי