על מפלגת העבודה לקחת אחריות על רבין השנתית

Thank you for rating this article.

לכבוד יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי
שלום רב,
הנדון: לקיחת אחריות של המפלגה לקיום עצרת רבין השנתית בכיכר

היום פורסם כי מארגני העצרת המתקיימת מידי שנה בכיכר רבין לציון רצח רה"מ יצחק רבין ז"ל ולזכרו הודיעו על ביטולה השנה עקב אי גיוס התקציב הנדרש. דבר זה איננו נותן מנוח לי ולעוד חברים ופעילים רבים במפלגה אשר פנו אלי בעניין. מידי שנה ציבור גדול מגיע לכיכר ומתייחד עם זכרו של רבין ומורשתו. אין לכך תחליף.

למפלגת העבודה יש מחויבות מוסרית, תנועתית ופוליטית לקיומה של העצרת הציבורית השנתית המתקיימת מידי שנה בכיכר רבין, מקום הירצחו של רה"מ ויו"ר מפלגת העבודה יצחק רבין ז"ל. רבין נרצח ברצח פוליטי, בשיאו של מסע הסתה נוראי, ובשל כך שקידם כרה"מ את תהליך השלום ואת האידיאולוגיה של מפלגת העבודה אותה הוביל. לכן, אל לנו לאפשר מצב ובו הכיכר נותרת ריקה. דבר זה ייזכר חלילה לדיראון עולם.

יצוין כי החשיבות שבקיום העצרת נוגעת גם בהקשר של עצרת ציבורית ורבת משתתפים, וכן בהיותה עצרת אשר שמה דגש על העובדה כי עסקינן ברצח פוליטי על כל המשתמע מכך, וכן במורשתו הפוליטית והערכית של רבין.

הזמן שחולף מיום הרצח רק מגדיל את החשיבות בקיומה של העצרת אשר מהווה אבן שואבת למי שחוו בחייהם את המאורע הנורא, וגם לתנועות נוער, מכינות קדם צבאיות וצעירים רבים אשר לא נולדו עוד באותו הזמן. אסור לנו לאפשר לרצח להישכח. אסור לנו לאפשר ליצחק רבין ז"ל להישכח מהזיכרון הציבורי.

להזכירך, בשנת 2016 המפלגה בראשות יצחק הרצוג דאז לקחה אחריות על קיום העצרת לאחר שהמארגנים לא הצליחו גם באותה שנה לקיימה. בנוסף בשנת 2017 הודיע אבי גבאי יו"ר המפלגה דאז כי המפלגה תיקח אחריות בעתיד על קיום עצרת רבין בשל חשיבותה.

בהתאם, ולאור הודעת המארגנים על ביטול העצרת, אבקשך כי מפלגת העבודה תיקח את האחריות על ארגון וקיום העצרת לזכרו של רה"מ ויו"ר מפלגת העבודה יצחק רבין ז"ל בכיכר.

כמובן שאני מעמיד עצמי לרשותך ולרשות המפלגה בכל הנוגע להובלת הארגון של האירוע. ידוע לי כי ישנם עוד עשרות ומאות פעילים של המפלגה מכל רחבי הארץ הנכונים להתגייס לעניין בהתנדבות מלאה, ובלבד שהכיכר תהא כמידי שנה מלאה ברבבות מוקירי זכרו ומורשתו של יצחק רבין ז"ל.

 

להורדה כקובץ PDF להורדה.

"אנחנו הבית של כל יהודי בעולם אנחנו המקלט אנחנו גם האחריות"
יצחק רבין, מתוך נאום בקונגרס הציוני בירושלים (ה-3 בפברואר 1992)

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2013 אוניברסיטת תל-אביב

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי