על התפיסה המדינית-ביטחונית של העבודה בממשלה ה-36

Thank you for rating this article.

מפלגת העבודה מקדמת את תפיסתה המדינית ביטחונית גם בממשלה ה-36. מתוך הבנת מגבלותיה ואילוציה ובמחויבות מלאה לדרכה, מצד אחד ומצד שני לצורך בשיקום הדמוקרטיה, הממשל והמשילות בישראל.

"כשם שברור לנו שהממשלה הזו לא תביא את פתרון שתי המדינות, כך חייב להיות ברור לאגף הימני כי זו לא ממשלה שתייצר מציאות הרסנית של מדינה אחת"

יו"ר העבודה, מרב מיכאלי: "מפת העדיפות הלאומית החדשה חייבת לשקף חזרה להשקעה בנגב ובגליל - אנחנו במגעים. לכל הדעות, המפה תהיה יותר בכיוון שלנו ממה שהיא הייתה עד היום" (גלי צה"ל, 16/11/21) וגם "השליחות והחובה שלנו היום היא ... הושטת יד לשכנותינו לשלום כדי לשמור על הביטחון שלנו" (כנסת, 8/11/21), "כדי להשיג שלום אמיתי יש להגיע להסכמים מדיניים, גם עם מי שהיו אויבותינו הגדולות ביותר" (טוויטר, 4/11/21), "הציונות ומפלגת העבודה האמינו ויודעות: ביטחון אמיתי הוא ביטחון באמצעות הסכמים, באמצעות שלום. אנחנו מחוייבות ומחויבים לדרך רבין, לדרך של הידברות והסכמים, לדרך של שלום" (טוויטר, 26/11/21).

חזון היו"ר לשלום במזרח התיכון.

מזכ"ל העבודה, ערן חרמוני: "כשם שברור לנו שהממשלה הזו לא תביא את פתרון שתי המדינות, כך חייב להיות ברור לאגף הימני כי זו לא ממשלה שתייצר מציאות הרסנית של מדינה אחת. לכן, לא ניתן לקבל מצב של בניה בהתנחלויות שמחוץ לגושים הגדולים" (טוויטר, 24/10/21),

"תפיסת העולם המדינית-ביטחונית של מפלגת העבודה זה לא איזה אירוע צד, הבנו שהממשלה הזו לא תעשה שתי מדינות, אבל אוי ואבוי לנו אם אנחנו נהיה חלק ממשלה שדה פקטו דוחפת את ההתנחלויות המבודדות ומשקיעה בהם ומייצרת מצב שלא נוכל להיפרד מהפלסטינים" (גלי ישראל, 17/11/21), "עדיפות בהשקעה תקציבית בהתנחלויות המבודדות שמחוץ לגושים הגדולים והמרכזיים הנמצאים בקונצנזוס, היא איוולת מדינית-ביטחונית, כלכלית-חברתית ודמוגרפית. הכסף הזה חייב לנוע לגליל, לנגב ולפרירפיה החברתית. זו הציונות האמתית" (טוויטר, 7/11/21), "בניה בהתנחלויות שמחוץ לגושים הגדולים היא דבר שאסור לקבל שכן היא תיצור מציאות בלתי ניתנת לשינוי של מדינה אחת, וזה יהיה חורבן הפרויקט הציוני. בניה שכזו היא איוולת דמוגרפית, ביטחונית וכלכלית. ואם מישהו התבלבל...אז הודעת משרד החוץ האמריקאי מהיום גם מזכירה לנו שזו איוולת מדינית" (טוויטר, 26/10/21).

לראיון מלא עם המזכ"ל, בנושא ההתנהלות בממשלה ה-35 ולמפגש רשמי של חברי המפלגה ברשות הפלסטינית.

ח"כ אמילי מואטי, ועדת חוץ וביטחון: "אין משא ומתן עם הפלסטינים ולא צפוי להיות. אנחנו אנשי שמאל בממשלת ימין, ברור שעם בנט כרה"מ לא יהיה הסדר מדיני; וילנסקי: בנט לא איש ימין בתוך ממשלת שמאל? איך? הוא רה"מ והוא זה שמתווה את המדיניות" (גלי צה"ל, 15/11/21), "יש לי את החוק שמבקש מהממשלה להציג לכנסת איזה חלופות מדיניות נבחנו לפני מבצע צבאי, אני מאמינה בהסדרים מדיניים, חיי בנים קדושים יותר מאדמת אבות" (סרוגים, 9/11/21), "לגופו של עניין: בקעת הירדן צריכה להיות חלק מרכזי מהמו"מ לשלום. הנחתי שהדברים האלה הם קונצנזוס במחנה שלי, בדיוק כמו גושי ההתיישבויות. סיפוח חד צדדי ובנייה ללא הסדר יחסלו הסיכוי להסדר עתידי. זו עמדתי" (טוויטר, 8/11/21).

לפרק המדיני-בטחוני במצע העבודה לכנסת ה-24.

"על מקורה של המסורת וההיסטוריה הלאומית כבסיס לדור הנוכחי לבנות, לשנות ולתקן. נזכור את נפילת העם היהודי ובית מקדשו פעמיים, פעם שניה בגלל שנאת חינם. נזכור - נשנה - נתקן"
ברל כצנלסון, "דבר" 1934

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי