חובה לחדש את מוסדות המפלגה ולחזק את הדמוקרטיה שלה

Thank you for rating this article.

צהריים טובים, עם אישור התקציב והתייצבות המערכת הפוליטית, יש לנו הזדמנות וחובה לחדש את מוסדות המפלגה ולחזק את הדמוקרטיה שלה.

הצטרפו אליי לסדרת סרטונים בנושא:

חברות וחברים,

ראשית ברצוני לאחל הצלחה גדולה לשרי המפלגה, חברי הסיעה ולממשלה בה אנו שותפים.

עם אישור תקציב המדינה והתייצבות המערכת הפוליטית לאחר שנתיים וחצי סוערות, יש לנו הזדמנות וחובה לחדש ולחזק את המוסדות הדמוקרטיים של המפלגה. הדבר הזה קריטי לבניית התשתיות של העבודה, והצלחתה בעתיד.

לצערי, מזה שנים אנו עדים למגמה שהובילו חלק מראשי המפלגה של הרס הדמוקרטיה המפלגתית וריכוז כל הכוח בידיו של אדם אחד. הגיע הזמן שנחזור להתכנס פיזית כפי שכל המשק עושה, ונדון ביחד ברצינות בנושא חשוב זה. נשמע דעות בעד ביטול המוסדות הדמוקרטיים - אם יש כאלה שחושבים כך ודעות נגד ביטולם, טרם קיומה של הצבעה. אסור חלילה שיהיה מצב שבו בכל מיני טריקים וללא דיון אמיתי, יביאו החלטות אשר דה פרטו מבטלות הדמוקרטיה התנועתית.

אני כאמור מאמין שיש לחדש את המסודות הדמוקרטים ולא לבטל או ליתר אותם.

חוקת גבאי שמלווה אותנו עד היום, היא נדבך מרכזי בתהליך הרסני זה, שלא רק שלא חיזק את המפלגה - אלא פגע בה קשות אלקטורלית.

כמזכ"ל נבחר של המפלגה, אני נחוש להמשיך לבצע את שליחותי הציבורית למען הצלחת המפלגה, ולא לאפשר - חלילה - להפוך אותה למפלגה לא דמוקרטית. בשבועות הקרובים אפרסם שלושה סרטונים שמסבירים על החשיבות של המוסדות הדמוקרטיים השונים במפלגה: הועידה, הלשכה והמזכ"ל.

בעניין זה אציין שכבר בחודש אפריל ביקשתי מיו"ר המפלגה לקבוע בחירות בהם יוכלו כל חבר וחברה להתמודד, כפי שמקובל במפלגה.ועתה, משעבר התקציב, אני שב ומבקש לקבוע מועד לבחירות למזכ"ל.

אנא צפו בסרטונים והפיצו לחברות וחברים נוספים  על מנת שנוכל לקיים דיון דמוקרטי, מושכל ואחראי. חשוב לי שתתייחסו בענייניות לדברים שאעלה, אלו שטוענים כי אבד הקלח על דיונים דמוקרטיים טועים ובגדול - מפלגה דמוקרטית היא נכס וזכות גדולה וזה גם מה שמאפשר לנו בניגוד לרשימות חד פעמיות להתקיים לאורך שנים.

יחד, נעשה ונצליח.

לשירותך תמיד.
ערן חרמוני, מזכ״ל מפלגת העבודה
‭052-3691782‬

===

לסרטון השני בסדרה, למה צריך את וועידת העבודה? והסרטון השלישי על לשכת המפלגה והחובה לחדש אותה.

"צריך להיות אדם שכל הזמן פועל למשהו ואני אומר אתה תמיד גדול כגודל העניין שאתה משרת ואתה נהייה קטן אם אתה משרת רק את עצמך"
שמעון פרס, ראיון ב-YNET יולי 2005

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 1922-1995

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי