דיון חברים על יוקר המחייה 2022

Thank you for rating this article.

מפגש זום ביוזמת מזכ"ל העבודה ערן חרמוני שהתקיים ביום רביעי 2.2.22 ועסק בעליות המחירים המאסיביות בחשמל, במזון, במוצרי צריכה בסיסיים, בדלק ועוד. נדונו ההשלכות שלהן על הציבור הישראלי ובשאלה כיצד בכוחה של הממשלה לבלום אותם.

מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני: "המטרה של הדיון היום, לקיים מפגש לאור כל מה שכולנו חווים והציבור חווה בימים האחרונים. וזה מופיע בכל הכותרות הראשיות ובצדק וזו העליה המאסיבית במחירים בכל תחומי החיים. המפגש מתקיים כדי לשמוע את החוויות והעמדות והדעות של הדוברים, של החברים. וגם באמת לחשוב איך אנחנו יכולים ומהמקום שלנו לפעול בנושא הזה וכי בכל זאת אנחנו נמצאים במפלגה שהיא כיום חלק אינטגרלי מהממשלה. ואומר זאת, נכון ש-12 שנה היה פה שלטון של נתניהו שלא טיפל באמת בבעיות החברתיות של יוקר המחייה.

יוקר המחייה אינו רק המחיר של הקוטג' בסופר. יוקר המחייה, חלק גדול מהמשמעות שלו אלו הן המשכורות של האנשים שנשחקים. חלק גדול מהמשמעות של זה היא העובדה שמדינת ישראל והרבה מאוד שנים שחקה עד דק את רשת הביטחון החברתי, את השירותים הציבוריים החברתיים ובסוף הכסף הזה לאן מתגלגל? הוא מתגלגל לציבור, לכיס של האנשים שהם צריכים להוציא את הכסף. מי שיש לו, עושה את זה עם הרבה מאוד מאמצים ולמי שאין לו זה מייצר פערים מאוד משמעותיים.

אנחנו צריכים להאבק על העמדה שלנו לא פחות. כאשר אנחנו בממשלה יש לנו אחריות.

פרופ' דני גוטווין הוגה של הסוציאל דמוקרטיה בישראל, בבקשה".

פרופ׳ דני גוטווין: ״אנחנו נמצאים במלכוד. היה ברור שנשלם מחיר על הממשלה הזו. אבל המחיר הופך גבוה מדי. הממשלה הזו של המעמדות המבוססים וכדי לבצע שינוי צריך להתחבר למעמדות הנמוכים וכל זמן שמשרתת את הראשונים לא יהיה שינוי. מתחיל בהפרטה מלאה של הקורונה, ממשיך בתקציב תאצ׳ריסטי. העבודה עם מצביעים ממעמד גבוה, מצד אחד ומצד שני עם אידאולוגיה של מעמדות נמוכים. המפלגה תשלם מחיר גבוה על הממשלה הזו כי מצביעה המבוססים עוברים לישעתיד. העתיד של העבודה במצביעי הימין ממעמדות נמוכים ובימין מתרחש שינוי המבינים ולכן משנים את השיח לקיפוח מעמדי. לכן, אם המפלגה חפצת חיים, נדרש שינוי אסטרטגי בחשיבה ובהתנהלות. לסוציאליסטים יש מסר ולא איזה קשקוש, וזה מדבר אל הקהל הימני המוחלש. פעם היינו באופוזיציה, והיום אנחנו בממשלה ויפרעו איתנו בקלפי. מה שעושה לזימי זה המפתח לחיבור לקהלים האלו. בעשירונים 5-7 ולהערכתי יש מרחב פעולה״.

מפלגת העבודה

דני גוטווין

שמוליק מזרחי, יו״ר הסתדרות הגימלאים: ״מבקש להודות לשרת התחבורה מרב מיכאלי שסיכמה עם שר האוצר ליברמן, על הקפאת העלאת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בסך 9% שתוכננה. ביום ראשון בעשר בבוקר, יעמדו הגמלאים בצמתים להפגין כנגד יוקר המחייה״.

אביעם גפני, מזכיר סניף רמת-השרון העבודה וחקלאי: ״כמפלגה זו הייתה טעות לפנות לאליטה, אני לא מתבייש לשוב לפנות לקהל עליו מדבר פרופ׳ גוטווין - דתיים, מזרחיים, עניים וגם החקלאים שללא הסיוע של יור המפלגה מיכאלי לא היו תומכים כלל … לא צריך להעלות מחירים על התשומות כמו דלק, חשמל ומים״.

אביעם גפני

אייבי בינימין: ״מפלגת העבודה הפסידה את הקהל של מחאת יוקר המחייה לישעתיד עוד במחאת הדיור. מציע למפלגה לשים על סדר היום 2-3 נושאים ולטפל בהם: הדיור, מחירי המים ומחירי החשמל״.

תושבת מצפה רמון, דינה דיין: ״אנחנו כחברים בקואליציה בקונפליקט עם ממשלת הריפוי ומקריבים את העקרונות הכי חשובים שלנו כשמאל. לא יודעת כמה כוח יש לנו, אבל זה הרגע להפעיל את הלחץ הכי גדול שאפשר והנציגות שלנו חייבות להתעורר ולהפסיק את מכירת החיסול. מברכת את ערן על הכנס החשוב הזה״.

ועוד חברים וחברות רבים אחרים.

"גרעון מינימלי ... לא צריך להיות יעד כלכלי. היעדים הכלכליים הם צמיחה, צמצום פערים והורדת היקף האבטלה"
ד"ר אסתר אלכסנדר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי