לאכוף את חוק הפרשות הפנסיה

Thank you for rating this article.

על המדינה לאכוף הפרשות לפנסיה, על מנת שלכל עובד תהיה פנסיה הוגנת.

טור של עמר בן-גרא סגן יו״ר נוער העבודה.

היום, אחד במאי, מצוין בכל העולם חג הפועלים. ביום זה, אנו מציינים את החשיבות שבשמירה על זכויות עובדות ועובדים. כולנו יודעים לדקלם על "זכויות עובדים", אבל בישראל 2022, הגיע הזמן לפרוט את הסיסמה הזו לפרטים:

ראשית, המדינה חייבת לעודד התאגדות והקמת ועדי עובדים ולסייע בכך. יש לאכוף את האיסור לאיים בפיטורים על עובד שיצטרף לוועד עובדים, ולספק סיוע משפטי הולם לעובד שנפגע מכך. לצורך כך, על המדינה לשתף פעולה עם ההסתדרות, שמייצגת למעלה מחצי מיליון עובדות ועובדים.

שנית, על המדינה לאכוף הפרשות לפנסיה, על מנת שלכל עובד תהיה פנסיה הוגנת.

שלישית, על המדינה לאכוף את חוקי העבודה, בהם שכר המינימום, מספר שעות עבודה מקסימלי ביום, מתן הפסקות לעובדים, איסור הלנת שכר, מספר ימי חופש בשנה ועוד.

הדבר הרביעי והחשוב ביותר בעיניי, הוא שינוי טרמינולוגיה. במקום המינוח האלים כלפי ועדי עובדים, עלינו להבין כי מדובר בארגונים שמייצגים את העובדים, וככאלה יש לנהל איתם משא ומתן בלב פתוח. זכות השביתה היא זכות יסוד, ועלינו לקבל בהבנה שביתות של עובדים שלא זוכים לתנאים נאותים. כן, גם אם הם מורים, גם אם הם רופאים.

לרגל אחד במאי 2022, אני מאחל לנו את מה שכתב שאול טשרניחובסקי באודסה הרחוקה, אי שם בשנת 1892:
"לא ברעב ימות עובד, דרור- לנפש, פת-לדל"🚩

===
מעמוד הטוויטר של נוער העבודה

"במרכזה של ההיסטוריה העברית עומד דבר הגשמת הציונות במלוא היקפה ותוכנה ... במרכזה של ההיסטוריה האנושית עומד דבר הגשמת הסוציאליזם במלוא היקפו ותוכנו"
ברל כצנלסון

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2018 א

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי